Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: رویترز نوشت به دنبال قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی، فشار‌ها بر اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های تسلیحاتی ضد عربستان سعودی رو به افزایش است.

به گزارش رکنا به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال قتل Murder جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی مخالف حکومت عربستان، آلمان، اتریش و پارلمان اروپا خواستار متوقف شدن فروش تسلیحات به عربستان سعودی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند ساعت پس از آنکه تنش‌ها بر سر این موضوع افزایش یافت، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، روز جمعه بار دیگر تایید کرد تا زمانی که توضیحات کافی درباره مرگ خاشقجی ارائه نشود، کشورش هیچ سلاحی به عربستان سعودی تحویل نخواهد داد. این در حالی بود که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، چنین اقداماتی را عوام فریبی خواند.

دو دیپلمات روز جمعه اعلام کردند در پی درخواست کم سابقه دولت ها، سفرای اتحادیه اروپا احتمالا به طور رسمی به بحث و تبادل نظر درباره این موضوع خواهند پرداخت. گفته می‌شود هلند درحال لابی برای ایجاد نظام جدیدی در اتحادیه اروپاست که براساس آن ناقضان حقوق بشر تحریم شوند.

البته این بحث بار دیگر در بروکسل و پایتخت کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به اختلاف‌ها در سیاست خارجی این اتحادیه دامن می‌زند. به گونه‌ای که قدرت‌های اصلی اروپا به دنبال حفظ منافع اقتصادی و سیاسی خود هستند که به تضعیف هرگونه سیاست خارجی که براساس دموکراسی و حقوق بشر باشد، منجر می‌شود.

قتل خاشقجی در داخل کنسولگری سعودی در استانبول خشم جهانیان را برانگیخت و برای بزرگترین صادرکننده نفت جهان به بحرانی جدی تبدیل شد و این نکته را برجسته کرد که چگونه قدرت‌های غربی با یک پادشاهی عرب که مخالفان خود را از سر راه برمی‌دارد متحد هستند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

آخرین خبر از مرزبانان میرجاوه که اسیر هستند! جوان مهر ساز در آبادان ویزای عراق صادر می کرد!+عکس عکس انتشار نیافته یک جاسوس انگلیس در ایران/ اوکه بود؟ + جزییات مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا مرد جوان دوست دخترش را در بیابان زنده به گور کرد +عکس قاچاق دختران باکره توسط پدر و پسر بی رحم + عکس حکم اعدام پلیس تهران تایید نشد / ناخواسته اقدام به شلیک مرگبار کردم! عروس گستاخ نمی دانست داماد رازی پنهان از او دارد! مرگ تلخ دختر یک زائر اربعین در تهران + جزئیات کشف جسد متلاشی شده دو خواهر در کنار رودخانه+عکس حکم اعدام سارق مسلح 4 بانک‌ تهران صادر شد نوازدان این روستا بدون دست به دنیا می آیند! ورود زنان به اینجا از سوی دولت ممنوع شد! جاده چالوس خطرناک شد! + جزییات

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه قتل Murder روزنامه اقتصادی سیاسی اتحادیه اروپا عربستان سعودی قتل افزایش روزنامه نگار عکس ایران اتهام درگیری قتل عجیب دختر زندگی دستگیر شد فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۱۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است

وزیر خارجه عربستان سعودی ضمن هشدار نسبت به پیامدهای گسترش جنگ غزه گفت که تنها رژیم صهیونیستی مخالف توقف این جنگ است.

به گزارش ایسنا، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت: به همراه شرکایمان برای توقف جنگ غزه و تقویت راه‌حل دو دولتی تلاش می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اسرائیل تنها طرف بین‌المللی است که مخالف توقف جنگ در غزه است. تداوم راه‌حل نظامی تنها به سود تندروها است.

طبق گزارش الجزیره، بن فرحان افزود: گسترش جنگ کنونی پیامدهای فاجعه‌بار برای فلسطین و تمام کشورهای منطقه به همراه دارد.

وزیر خارجه عربستان امروز در جریان دیدار «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد