Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت  نیرو؛صدیقه ببران، رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه‌های آب و برق با بیان اینکه  هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این رویداد بین‌المللی روز جمعه، یازدهم آبان‌ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران کار خود را آغاز می‌کند و تا ۱۴ آبان‌ماه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور ۴۱۵ شرکت داخلی فعال صنعت برق در این رویداد بین‌المللی به‌رغم وجود تنگنا‌های اقتصادی، گفت: با وجود تحریم‌ها و فشار‌های دولت آمریکا به کشور‌ها و شرکت‌های بین‌المللی، حدود ۶۸ شرکت خارجی نیز از ۱۸ کشور صاحب فناوری و پیشرو در صنعت برق از جمله اتریش، آلمان، روسیه، ژاپن، انگلستان، چین، ایتالیا، فرانسه، سوئیس، کره جنوبی و آمریکا نیز در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق حضور خواهند یافت.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو با تاکید بر اینکه این رویداد بین‌المللی در فضایی به وسعت ۳۹ هزار مترمربع برگزار خواهد شد، ادامه داد: در این نمایشگاه کارفرماها، مشاوران و پیمانکاران این عرصه حضور خواهند داشت و شرکت‌های تولیدکننده مرتبط با بخش روشنایی، گروه سیم و کابل، تابلوسازان، تجهیزات برقی، اتوماسیون و سیستم‌های ابزار دقیق و خطوط انتقال محصولات خود را در معرض نمایش قرار می‌دهند.

ببران با اشاره به اینکه در این نمایشگاه بخش مهمی از تولیدات حوزه انرژی‌های نو به نمایش گذاشته خواهد شد، تصریح کرد: در نمایشگاه امسال استقبال پررنگ و بی‌سابقه شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های نوپا، استقبال پرشور نشریات تخصصی و سایت‌های معتبر جهت حضور در نمایشگاه و درخواست‌های متعدد شرکت‌ها برای برپایی نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی و تخصصی فرصتی مغتنمی است برای فعالان بخش خصوصی که ضمن آشنایی با آخرین فناوری‌های این حوزه روندی هم افزا را در رسیدن به اهداف صنعت برق کشور دنبال کرده و نقشه راه مبتنی بر دستیابی به این اهداف را مد نظر قرار داده و در راستای تحقق آن بکوشند.

بیشتر بخوانید:قیمت آب و برق باید واقعی شود

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه‌های آب و برق افزود: در سال‌های اخیر و به ویژه از آغاز به کار دولت دوازدهم استفاده از توان داخلی، توجه به انرژی‌های تجدید پذیر، لزوم کاهش مصرف و ورود به مفهوم مدیریت تقاضا و هدایت صنایع به سمت نوسازی مبتنی بر کاهش مصرف انرژی بیش از پیش مورد توجه سیاستگذاران صنعت برق کشور در وزارت نیرو قرار گرفته و عرصه جدیدی را برای حضور پررنگ‌تر بخش خصوصی فراهم کرده است.

وی ابراز کرد: از این رو هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق در شرایط جدید کشور که لزوم اتکا به توان و تولید داخلی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود، می‌تواند نقطه آغازی دوباره در دستیابی به اهداف راهبردی صنعت برق از سوی بخش خصوصی باشد؛ اهدافی از جمله افزایش راندمان نیروگاه‌ها، افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌برداری بیشتر از مدیریت تقاضا در بین مصرف کنندکان بخش‌های گوناگون که مبتنی بر رویکرد جدید وزارت نیرو در مدیریت توامان عرضه و تقاضا است.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو با تاکید بر اینکه عملکرد صنعت برق در سال‌های پس از پیروزی انقلاب جزو بزرگترین افتخارات جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود، بیان کرد: در حال حاضر کشور ما از نظر ظرفیت نصب شده رتبه چهاردهم دنیا و در بین کشور‌های منطقه نیز رتبه نخست را در این عرصه به خود اختصاص داده است. برقدار شدن ۱۰۰ درصدی روستا‌های بالای بیست خانوار کشور و همچنین افزایش تولید انرژی کشور به بیش از ۲۹۰ میلیون کیلووات ساعت نیز بخش دیگری از افتخارات این صنعت بوده است.

ببران در پایان گفت: در این بین نباید از این مسئله مهم غافل شویم که دستاورد‌های صنعت برق کشور بدون حضور، سرمایه گذاری و تلاش بخش خصوصی دست یافتنی نبود و سهم بزرگی از پیشرفت‌ها در این عرصه مرهون متخصصان و فعالان این بخش از اقتصاد کشور در صنعت برق است. امیدواریم که این نمایشگاه علاوه بر اینکه به توسعه و پیشرفت صنعت برق کمک می‌کند بتواند مشکلات و چالش‌های بخش خصوصی را برای مشارکت با این صنعت مطرح و زمینه‌های لازم را برای برطرف کردن آن‌ها فراهم کند.

گفتنی است؛ هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران طی بازه زمانی یازدهم لغایت ۱۴ آبان‌ماه سال جاری از ساعت ۹ الی ۱۷ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران پذیرای بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/

صنعت برق ایران رتبه چهارم در دنیا را دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو آب و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۱۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی چهارمحال وبختیاری با تجار خارجی در رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مدیر کل صمت استان گفت: هیئت‌های تجاری از کشور‌های روسیه، آفریقای جنوبی و مغولستان درغرفه استان چهارمحال و بختیاری در زمینه صادرات مواد غذایی از جمله ماهی و گوشت و مواد بهداشتی با مسئولان استان دیدار و رایزنی کردند.
فصل الله رحمتی افزود:در این نشست گفتگو و مذاکرات اولیه برایدتحقق راهبرد‌های صادراتی انجام شد.
وی گفت:همچنین اطلاعات همه تجار، بازرگانان و سرمایه‌گذارانی که به غرفه مراجعه داشتند دامنه فعالیت آنان ثبت شده و به زودی مراودات و تعاملات لازم انجام خواهد شد.
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو) با هدف ارائه آخرین دستاورد‌ها و پیشرفت‌های علمی و صنعتی و فرصت آشنایی و مذاکره تجار و بازرگانان خارجی با شرکت‌های صادراتی ایرانی به مدت پنج روز با حضور ۲هزار مهمان خارجی از ۸۰ کشور و ۱۲گروه کالایی از جمله محصولات دانش‌بنیان، فولاد، تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی، صنعت، مواد غذایی، پتروشیمی، ساختمان، صنایع دستی، خدمات فنی و مهندسی از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی تهران در حال برگزاری است.

دیگر خبرها

  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • رایزنی چهارمحال وبختیاری با تجار خارجی در رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۴
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)
  • (تصویر) هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز‌ترین محصولات خودرویی جهان در چین
  • حضور فارسی‌ها در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ایران
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز ترین محصولات خودرویی جهان در چین (+گزارش تصویری)
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روزترین محصولات خودرویی جان در چین (+گزارش تصویری)
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: سکوی پرتاب نوآوری و تحول در صنعت خودرو (+گزارش تصویری)