Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با تاکید بر رعایت "تکریم و برخورد مودبانه با ارباب رجوع" گفت: باید همکاران قضایی برخورد شایسته و توأم با مهربانی با مردم داشته باشند. ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶ استانها کردستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج ‌به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری استان کردستان، رئیس‌کل دادگستری استان کردستان به همراه معاونین قضایی و هیئت نظارت و ارزشیابی قضات و رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری از دادگستری شهرستان‌های سقز و بانه بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد رضا مترقب، پس از بازدید از شعب مختلف حوزه‌های قضایی سقز و بانه، مشکلات و نواقص موجود را بررسی و دستورات و تاکیدات لازم جهت رفع مشکلات را صادر نمود.

وی در جمع قضات دادگستری شهرستان‌های سقز و بانه، قضاوت را یک منصب الهی دانست و گفت: قضات باید زینت ولایت باشند.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان "تکریم و برخورد مودبانه با ارباب رجوع" را دو مقوله مهم اعلام و تصریح کرد: این مهم همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و همکاران قضایی در این استان که مردمان نجیبی دارد، باید ارباب رجوع را مورد تکریم قرار داده و برخورد شایسته و توأم با مهربانی با آنها داشته باشند.

وی رسیدن به حقوق مظلومین را نیز یک امر مهم دانست و گفت: مردم باید به این باور برسند که دستگاه قضایی ملجا و پناه آنها است و در پناه قانون و دستگاه قضا احساس امنیت کنند.

مترقب تاکید کرد: رئیس دادگستری و دادستان شهرستان‌ها باید در آموزش قضات تازه وارد و انتقال تجارب قضایی اهتمام لازم را به عمل آورند و بر عملکرد همکاران اداری و امور دفتری نظارت داشته باشند.

وی ضمن تاکید بر برگزاری منظم نشست‌های عمومی قضایی، توجه و اهتمام به ارتقاء کیفیت کار قضایی در بررسی پرونده‌ها را مهم ارزیابی کرد و در کنار آن تسریع و سرعت بخشیدن به کار را عامل مهم رضایت‌مندی مردم دانست و همچنین با اشاره به اجرای سریع و دقیق سیاست‌های کیفری در جهات کاهش جمعیت کیفری، بر استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و روی آوردن قضات برای استفاده از آن در جرایم غیر مهم تاکید نمود.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان ضمن تاکید بر بازدید قضات از زندان‌ها و بررسی مشکلات قضایی مددجویان، اظهار داشت: دقت در صدور قرارهای تامین و جلوگیری از بازداشت افراد در جرائم غیر مهم را ضروری دانست.

مترقب همچنین با حضور در منزل ائمه جمعه شهرستان های سقز و بانه که معاونین شوراهای حل اختلاف و فرهنگی دادگستری وی را همراهی می‌کردند، ضمن ارائه گزارشی از سفر خود به این شهرستان‌ها اعلام کرد: دادگستری استان در نظر دارد از ظرفیت روحانیت در جهت صلح و سازش و حضور فعال آنها در شوراهای حل اخلاف استفاده کامل را بنماید.

انتهای پیام/ش

R7848/P1377/S6,66/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۱۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اهمیت آگاهی مردم از حقوق خود و قوانین، گفت: آگاه‌سازی عمومی راهکاری برای کاهش ورود پرونده به دادگستری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، اصغر جهانگیر شامگاه چهارشنبه در سفر به کیش در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از مشکلات حال حاضر در دستگاه قضایی بالا بودن ورودی پرونده‌ها به دادگستری است.

وی با اشاره به اهمیت آگاهی مردم از حقوق خود و قوانین، تصریح کرد: آگاه‌سازی عمومی راهکاری برای کاهش ورود پرنده به دادگستری‌ها است.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه بررسی و تلاش جهت حل مشکلات مردم در نقاط مختلف از جمله اهداف سفرهای استانی رئیس قوه قضادئیه است، تصریح کرد: امشب نیز شاهد سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان هستیم که در راستای سیاست‌های جدید قوه قضاییه مبنی بر خدمت‌رسانی مستقیم و بررسی مشکلات قضایی و حقوقی مردم انجام شده است.

جهانگیر خاطرنشان کرد: رئیس قوه قضاییه به همراه گروهی از مدیران و روسای سازمان‌ها به هرمزگان سفر کرده و هرکدام از مسئولان ماموریت حضور در یک منطقه و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی مردم و سرعت بخشی به حل آنها را دارند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • علمای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات کارکنان قضایی و قضات هرمزگان
  • جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع