Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،مسابقات رده بندی و فینال کشتی فرنگی قهرمانی جهان در اوزان 77، 97 و 130 در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد که 2 نماینده وزن 77 و 130 کیلو گرم کشورمان از دور این رقابت ها کنار رفتند و مهدی علیاری به دیدار رده بندی رسید.

بر این اساس در وزن 97 کیلوگرم مهدی علیاری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 4 بر یک برابر سلیمان دمیرجی از ترکیه پیروز شد و به دور بعد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در دور سوم مقابل موسی اولویف دارنده مدال نقره جهان از روسیه 4 بر یک مغلوب شد اما فرنگی کار روس دست به کار بزرگی زد و در نیمه نهایی آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان را مغلوب کرد و ضمن رسیدن به دیدار پایانی باعث شد تا علیاری بتواند در گروه شانس مجدد برای کسب مدال برنز به کار خود ادامه دهد.علیاری در ابتدا بکسلطان محموداف از قرقیزستان را 9 بر صفر از پیش رو برداشت و در دور بعد نیز با شکست 8 بر صفر لویلیس پرز مورا از ونزوئلا راهی دیدار رده بندی شد.وی برای کسب مدال برنز باید به مصاف الکسانیان می  رفت که  این فرنگی کار روی تشک حاضر نشد تا تنها مدال ایران هدیه ای از طرف قهرمان المپیک باشد.

در وزن 77 کیلوگرم پژمان پشتام پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 4 بر 3 مقابل دیمیتری پیشکوف از اوکراین مغلوب شد که با توجه به شکست فرنگی کار اوکراینی در دور بعد پشتام نیز وداعی زودهنگام با رقابت های جهانی داشت.

در وزن 130 کیلوگرم شهاب قوره جیلی در دور نخست با نتیجه 2 بر یک مقابل زویادی پاتاریدزه دارنده مدال نقره زیر 23 سال جهان از گرجستان مغلوب شد و با توجه به شکست کشتی گیر گرج در دور بعد قوره جیلی از دور رقابت ها کنار رفت.

در رقابت های 7 وزن برگزار شده سعید عبدولی به مقام پنجم وزن 82 کیلوگرم رسید و مسلم نادری خادم،مهرداد مردانی،محسن حاجی پور،محمد رضا گرایی،محمد علی گرایی و حسین نوری به ترتیب در اوزان 55، 60، 63، 67 ،72 و 87 از دور رقابت ها کنار رفتند.

با توجه به نتایج فرنگی کاران، تیم ایران نه تنها نتوانست از عنوان سومی سال گذشته خود دفاع کند بلکه یکی از بدترین نتایج تاریخ کشتی را نیز رقم زد.

بیشتر بخوانید:

سریال حذف های زنجیره ای /نوری و قوره جیلی هم از دور رقابت ها کنار رفتند در ابتدای صف مسئولیت پذیرش نواقص هستیم/باید بار انتظار از قهرمانان با واقعیت های تدارکاتی متعادل شود

انتهای پیام/

پایان کار ایران در رقابت های جهانی کشتی فرنگی با یک مدال برنز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون کشتی اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۲۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از آقای ورزش ایران در حاشیه کشتی فرنگی جام تختی

در حاشیه مسابقات بین المللی جام جهان پهلوان تختی از قهرمان جهان و آفای ورزش ایران تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، مسابقات فینال و رده بندی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی تا دقایقی دیگر در سالن کشتی مجموعه ورزشی امام رضا (ع) برگزار خواهد شد.

مسئولان این پیکارها پیش از برگزاری مسابقات فینال پنج وزن دوم از امین میرزازاده قهرمان جهان تجلیل به عمل آوردند. میرزازاده با کسب نشان طلای قهرمانی سال ۲۰۳۲ بلگراد سهمیه المپیک ایران را در وزن ۱۳۰ کیلوگرم قطعی کرد.

شیر بختیاری چهارشنبه شب نیز با رای مردم به عنوان آقای ورزش ایران معرفی شد. در این رای گیری فدراسیون کشتی به عنوان برترین فدراسیون سال ۱۴۰۲ و امیررصا معصومی به عنوان قهرمان فردا انتخاب شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیم کامل

دیگر خبرها

  • تجلیل از آقای ورزش ایران در حاشیه کشتی فرنگی جام تختی
  • میرزازاده: مسئولان به آرامش کشتی در المپیک کمک کنند
  • کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک
  • پایان کار نمایندگان ایران در قطر جونیور با کسب دو مدال نقره و برنز
  • معرفی فینالیست‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی/ پیروزی بداغی در کشتی جنجالی
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد/ کسب یک طلا نتیجه خوبی است
  • آغاز رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
  • برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان
  • 6 طلا برای ووشوی ایران در انتخابی جام جهانی
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد