Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: روزنامه القدس العربی در یادداشتی به عقب‌نشینی و حضور کمرنگ امارات در عرصه بین‌المللی پس از قتل روزنامه‌نگار مخالف عربستانی پرداخت.

به گزارش رکنا، روزنامه القدس العربی در یادداشتی با اشاره به کشته شدن روزنامه‌نگار مخالف عربستانی در استانبول نوشت همه شواهد و نشانه‌ها حاکی از آن است که امارات با درس گرفتن از حادثه Incident اخیر برای عربستان و اعمال فشار‌های شدید جهانی علیه آن، می‌کوشد تا خود را از معرکه دور نگه دارد به ویژه اینکه در گزارش‌ها درباره پرونده جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول، به نام این کشور (امارات) اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه در ادامه نوشت: امارات در بسیاری از مسائل بین‌المللی و عربی از جمله تامین هزینه مالی «انقلاب‌های ضد بهار عربی» و همچنین همراهی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، در بسیاری از ماجراجویی‌ها دست داشته است.

همچنین مقامات امارات به ویژه محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی، و عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات، حضور فعالی در عرصه بین‌المللی به ویژه در ارتباط با مسایل جهانی و سفر به کشور‌های عربی داشتند. اما (پس از حادثه قتل Murder جمال خاشقجی) امارات خود را از صحنه بین‌المللی کنار کشید و سفر مقامات این کشور به کشور‌های عربی به ویژه دیدار محمد بن زاید از پاریس لغو شد.

منابع وابسته به اتحادیه اروپا به روزنامه القدس العربی گفتند امارات درباره مسایل و موضوعات مختلف نه فقط در ارتباط با این کشور بلکه درباره مسایل و پرونده‌های عربی حضور و لابی‌های فعالی داشت، اما به تازگی به نظر می‌رسد این امر متوقف شده است.

یکی از علل اصلی عقب‌نشینی و حضور کمرنگ امارات در عرصه بین‌المللی، به ذکر نام این کشور در خصوص پذیرش یکی از هواپیما‌های حامل نیرو‌های امنیتی عربستان است که در ترور Assassination جمال خاشقجی در استانبول نقش داشتند. در نتیجه تمام تحقیقات بین‌المللی بر هواپیما‌ها متمرکز خواهد شد.

در عین حال محمد بن زاید شریک محمد بن سلمان محسوب می‌شود و حتی از شراکت و ارتباط سیاسی‌شان در بسیاری از مسایل و پرونده‌های عربی سخن گفته می‌شود بر این اساس محمد بن زاید در کنفرانس سرمایه‌گذاری در عربستان شرکت نکرد تا با بن سلمان عکسی نداشته باشد.

در انتهای این مطلب آمده است: امارات متوجه این مسئله شد که عربستان با تمام قدرت و نفتی که دارد چه طور به یک کشور منزوی در جهان تبدیل شد و در نتیجه هرگونه ناکامی برای امارات که منجر به رسوایی بین‌المللی آن شود می‌تواند مشکلاتی را برای این کشور با جامعه بین‌المللی ایجاد کند که توان مقابله با آن را ندارد.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

قتل 3 زائر اربعین با خوراندن قرص های مرگ توسط امدادگران ناشناس! + جزییات یک سگ مردی را عقیم کرد ! انتشار اولین عکس ها از جسد مرد جوان در شمال تهران + تصاویر مرد یک چشم خودش را دار زد! / راز سیاه او چه بود؟!+ عکس مخوف آخرین خبر از مرزبانان میرجاوه که اسیر هستند! جاده چالوس خطرناک شد! + جزییات تجاوز به زنی جوان در استخر برای جشن! تجاوز به دختر 12 ساله در زیرزمین+عکس حضور رونالدو و مسی در یک مدرسه داخل ایران+ عکس جوان مهر ساز در آبادان ویزای عراق صادر می کرد!+عکس عکس انتشار نیافته یک جاسوس انگلیس در ایران/ اوکه بود؟ + جزییات مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا مرد جوان دوست دخترش را در بیابان زنده به گور کرد +عکس قاچاق دختران باکره توسط پدر و پسر بی رحم + عکس حکم اعدام پلیس تهران تایید نشد / ناخواسته اقدام به شلیک مرگبار کردم! عروس گستاخ نمی دانست داماد رازی پنهان از او دارد! مرگ تلخ دختر یک زائر اربعین در تهران + جزئیات کشف جسد متلاشی شده دو خواهر در کنار رودخانه+عکس حکم اعدام سارق مسلح 4 بانک‌ تهران صادر شد نوازدان این روستا بدون دست به دنیا می آیند! ورود زنان به اینجا از سوی دولت ممنوع شد!

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه روزنامه حادثه Incident سفر قتل Murder سفر ترور Assassination عقب نشینی قتل بین المللی روزنامه امارات عکس ایران اتهام درگیری قتل عجیب دستگیر شد دختر فیلم زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۲۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ نتانیاهو در تلاش برای اخلال در مذاکرات

صفحه نخست روزنامه های عبری زبان، امروز 16 اردیبهشت، به موضوع مذاکرات با سازمان مقاومت فلسطین پرداختند.

هاآرتص به اقدام عجیب نتانیاهو در زمان مذاکرات اشاره کرد:

در لحظات حساس مذاکرات برای رسیدن به توافق، نتانیاهو پیام خطرناکی را منتشر کرد

در پس زمینه گزارشاتی که بر اساس آنها حماس با پیشنهاد مصر موافقت کرده است، یک مقام ارشد اعلام کرده است که با پایان جنگ موافقت نخواهد کرد و در هر صورت عملیات رفح را آغاز خواهد کرد

اسرائیل هیوم به مانع اصلی در رسیدن به توافق اشاره کرد:

نقطه اختلافات اصلی: پایان دادن به جنگ

همچنان در انتظار پاسخ سازمان حماس هستیم

در عربستان سعودی گزارش شده است که اسرائیل با آزاد کردن برغوثی موافقت کرده است

معاریو به در خطر بودن زندگی اسرا در صورت ادامه جنگ اشاره کرد:

جان اسرا در خطر است

خانواده های اسرا: نتانیاهو میخواهد مذاکرات را بهم بزند

در حالی که بر اساس گفته منابع لبنان و مصری حماس قصد دارد به مرحله اول توافق چراغ سبز نشان دهد، نتانیاهو از اعزام هیئت اسرائیلی به قاهره جلوگیری کرد

یدیعوت آحارانوت به اقدام نتانیاهو در رابطه با مذاکرات قاهره اشاره کرد:

در انتظار پاسخ حماس

نتانیاهو اعزام هیئت اسرائیلی به قاهره برای مذاکرات را به تاخیر انداخت

ناخوم بارنیا، کارشناس: اظهارات اخیر نتانیاهو درباره حمله به رفح، به منظور اختلال در مذاکرات طراحی شده بود

ندر آیل، کارشناس: نتانیاهو اکنون به جای خدمت به منافع ملی در مذاکرات برای آزادی اسرا، در خدمت منافع جریان راست سیاسی تندرو است

دیگر خبرها

  • دومین پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ نتانیاهو در تلاش برای اخلال در مذاکرات
  • حضور فعال دانشگاه آزاد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • حضور فعال دانشگاه آزاد نجف‌آباد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • سردار آزمون وسط معرکه | دستاورد؛ جدا کردن!
  • پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد