Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@04:35:31 GMT

سفارش یک سلاح لیزری از سوی ارتش آمریکا

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۸۲۹۳۰

سفارش یک سلاح لیزری از سوی ارتش آمریکا

خبرگزاری ایسنا: به نقل از گیزمگ، نیروی تفنگداران دریایی آمریکا در نظر دارد از یک سلاح لیزری جدید استفاده کند که مرگبار نیست اما می‌تواند صدای خود را به افرادی که در فاصله یک کیلومتری قرار دارند، برساند. این سازمان در یک تماس تلفنی خصوصی، از نیاز خود به یک سلاح جدید خبر داد که قابل حمل روی وسیله نقلیه باشد و درد بدون جراحت ایجاد کند تا به این شکل، هشدارهای صوتی واضحی را تا فاصله 1000 متری بفرستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سلاح موسوم به "اسکالپس"(SCUPLS)، یک سلاح لیزری سبک‌وزن و کارآمد توصیف شده که هدف آن، نابود کردن دشمن نیست بلکه سلاحی برای مقابله با ناآرامی‌ها بدون استفاده از سلاح‌های کشنده است. این سلاح می‌تواند با استفاده از لیزر، پلاسمای بادوام و قابل‌کنترلی ایجاد می‌کند که کشنده نیست و تنها برای هشدار و ترساندن استفاده می‌شود.

سلاح‌های پیشین ارتش آمریکا نیز مبتنی بر "اثرات لیزر ناشی از پلاسما" (LIPE) بودند و امیدوارکننده به نظر می‌رسیدند اما این سلاح‌ها به دلیل داشتن وزن سنگین، قابل نصب روی وسایل نقلیه نبودند.

اسکالپس، مجموعه سلاح‌هایی را در بر دارد که در آنها از "لیزر با پالس مافوق کوتاه"(USPL) استفاده شده است. طول این پالس‌ها، یک فمتوثانیه است که در ترکیب با یک لیزر با طول نانوثانیه کار می‌کند. لیزر فمتوثانیه، مواد را با هدف تولید پلاسما گرم می‌کند و لیزر نانوثانیه نیز آنها را روشن می‌کند. نتیجه این فرآیند، یک روشنایی ناگهانی و صدای بلندی شبیه به صدای نارنجک است.

به علاوه، می‌توان لیزر را برای تولید احساس گرمای شدید روی پوست انسان به کار گرفت که آسیبی به همراه ندارد و می‌تواند همین اثرات را از فاصله 100 متری روی پارچه، کتان یا چرم ایجاد کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: سلاح لیزری ارتش آمریکا آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۲۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش میلیون دلاری شاهکار ناتمام

یک تابلو نقاشی اثر «گوستاو کلیمت»، نقاش برجسته اتریشی که گمان می‌رفت از مدت‌ها قبل گم شده است، در یک حراجی به قیمت ده‌ها میلیون دلار به فروش رسید.

به گزارش ایسنا، «پرتره خانم لیزر» اثر «گوستاو کلیمت»‌ که در حقیقت تابلو نقاشی از تصویر یک زن جوان است که به علت درگذشت «کلیمت» ناتمام باقی ماند، در جریان حراجی که روز چهارشنبه برگزار شد، به‌رغم حاشیه‌هایی درباره موضوع و تاریخچه آن به قیمت ۳۲ میلیون دلار معادل ۳۰ میلیون یورو فروخته شد.

«رویترز» نوشت، این تابلو نقاشی که در ماه ژانویه و پیش از مزایده به نمایش گذاشته شده بود، درحالی مدت‌ها به عنوان یک اثر هنری گمشده در نظر گرفته می‌شد که در حقیقت چندین دهه در یک ویلای خصوصی واقع در وین نگهداری می‌شد. کارشناسان پیش از مزایده این اثر ارزش آن را بین ۳۰ الی ۵۰ میلیون دلار برآورد کرده بودند.

در این نقاشی یک سوژه احتمالاً نوجوان در لباس فیروزه‌ای و یک بالپوش گلدار با چشم‌های قهوه‌ای نافذ و موهای تیره و مجعد به همراه پس‌زمینه‌ای سرخ به تصویر کشیده است.

کاتالوگ‌های اخیر آثار کلیمت (۲۰۰۷ و ۲۰۱۲) موضوع این نقاشی پرتره را دختری ۱۸ ساله به نام مارگارت کنستانس لیزر (متولد ۱۸۹۹) دختر صنعتگر بزرگ آدولف لیزر، معرفی می‌کند. تحقیقات جدیدی که توسط خانه حراج وین انجام شده اکنون نشان می‌دهد که دو عضو دیگر از خانواده لیزر ممکن است به عنوان سوژه کلیمت به کار گرفته شده باشند: هلن لیزر (متولد ۱۸۹۸)، دختر بزرگ هنریت آمالی لیزر-لاندو و جاستوس لیزر و دختر کوچکتر آنها آنی لیزر (متولد ۱۹۰۱). خانواده لیزر متعلق به جامعه طبقه رده بالای وین و از حامیان مشهور گوستاو کلیمنت مدرنیست مشهور اتریشی بودند.

کلیمت احتمالا این نقاشی پرتره را در سال ۱۹۱۷، تنها یک سال قبل از مرگش بر اثر سکته مغزی، آغاز کرد. اینکه وقتی این نقاشی در استودیوی «کلمیت» بود و چه اتفاقی برای آن نقاشی پس از مرگ کلیمت در سال ۱۹۱۸ افتاد، مشخص نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲ تدبیری که مانع «قبض روح» فوتبال می‌شود
  • فروش میلیون دلاری شاهکار ناتمام
  • ببینید | عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌ های اشغالی فلسطین
  • عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین
  • ۲۰۰ روز پس از جنگ اسرائیل علیه غزه: تحلیلی از مهمترین سلاح‌های مقاومت فلسطین علیه ارتش اسرائیل (فیلم)
  • بین گروه آزمایشی تجربی و انسانی، فاصله قابل‌ملاحظه‌ای با سایر گروه‌ها وجود دارد!
  • لغو سفارش ساخت قطارهای مسافری به CRRC چین
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا