Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کاشان - ايرنا - مدير امور منابع آب شهرستان اردستان گفت: افزون بر 60 سانتيمتر هر سال به طور ميانگين سطح آب هاي زيرزميني در دشت اردستان پايين مي رود.

فريدون دري شامگاه يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان کرد: با بروز خشکسالي در چند گذشته و برداشت نامناسب از آب هاي زير زميني شاهد پايين رفتن سطح آب در دشت اردستان هستيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي 90 درصد مصرف را مربوط به بخش کشاورزي دانست و افزود: وجود نزديک به 400 حلقه چاه عميق پروانه دار در شهرستان اردستان از جمله 239 حلقه چاه کشاورزي موجب پايين رفتن سطح آب زير زميني شده، هرچند بهره برداران همکاري مناسبي در زمينه کاهش مصرف داشتند و بر روي 220 حلقه چاه کنتور هوشمند نصب شد.
مدير امور منابع آب اردستان با اشاره به پيگيري ها براي نصب کنتور هوشمند بر روي چاه هاي کشاورزي باقيمانده، اضافه کرد: 92 حلقه چاه در بخش صنعت و مرغداري ها، 58 حلقه چاه آب آشاميدني روستايي، 9 حلقه چاه آب آشاميدني شهري و يک حلقه چاه در بخش خدمات فعال مي باشد.
وي تصريح کرد: برداشت غير اصولي از منابع آبي دشت اردستان موجب فرونشست زمين و شوري آب منطقه خواهد شد که بايد با اصلاح الگوي مصرف، بهينه سازي تجهيزات و کشت گياهان کم آب بر از اين پديده جلوگيري کرد.
بخش کشاورزي شهرستان اردستان شامل 25 هزار و 736 هکتار (14 هزار هکتار زمين، 6 هزار و 31 هکتار باغ، پنج هزار و 705 هکتار آييش) و منابع تامين آب آن افزون بر چاه ها شامل 437 رشته قنات و 30 دهنه چشمه مي باشد.
دري، وجود نزديک به 300 حلقه چاه خانگي غيرمجاز شناسايي شده را از ديگر چالش هاي موجود دانست و گفت: پر کردن چاه هاي غيرمجاز بايد به يک مطالبه عمومي تبديل شده و مردم در اين زمينه همکاري موثر با مسئولان داشته باشند.
وي يادآور شد: برداشت هاي بي رويه موجب شده دشت اردستان به عنوان دشت ممنوعه و بحراني معرفي شود و اجازه تخصيص آب جز براي مصرف آشاميدني داده نشود.
مدير امور منابع آب شهرستان اردستان تاکيد کرد: انتظار مي رود تا جهاد کشاورزي، بنياد مسکن، ثبت اسناد و املاک، بخشداري ها و شهرداري ها پيش از صدور مجوز و انجام هر گونه عمليات عمراني در حريم رودخانه ها، استعلام لازم را از اين مجموع دريافت کنند.
اردستان با جمعيت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله نزديک به 118 کيلومتري شمال شرقي اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۲۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، مهدی شفیعی‌زاده اظهار کرد: میزان مصرف برق مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان هشت میلیارد و ۹۷ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۷۱۶ کیلووات ساعت بوده که در سال ۱۴۰۲ به هشت میلیارد و ۲۳۴ میلیون کیلووات ساعت رسید.

وی اضافه کرد: این موارد شامل بخش‌های خانگی، عمومی، کشاورزی و صنعتی و سایر مصارف می‌شود که بخش کشاورزی با سه میلیارد و ۶۲۷ میلیون کیلووات ساعت معادل ۴۴ درصد از کل، بیشترین مصرف برق را به خود اختصاص داده است.

مدیر دفتر نظارت فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌رضوی گفت: پارسال ۱۳ هزار و ۸۲۲ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال ارزش انرژی مصرف شده توسط مشترکان برق خراسان رضوی بوده است.

شفیعی زاده شمار مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ را یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۴۰۵ مشترک ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۸۳.۳۳ درصد مشترکان خانگی، ۲.۸۹ درصد مشترکان عمومی، ۱.۴۶ درصد مشترکان کشاورزی، ۵۹ صدم درصد مشترکان صنعتی و ۱۰.۹۳ درصد مشترکان سایر مصارف هستند.

وی به افزایش مشترکان برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اشاره و اظهار کرد: تعداد مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۵۲۴ مشترک بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر
  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • تورم اردیبهشت‌ماه به کانال ۲۰ درصد می‌رسد؟
  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت کشور