Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس گفت: با همکاری مراکز دانشگاهی تاکنون چهار محصول تولید کرده ایم که باعث می شود ارزش افزوده گوگرد تا ۱۰۰ برابر افزایش یابد.

سیدمجید منبتی با بیان اینکه شرکت گاز شهید هاشمی نژاد بزرگترین تولید کننده گوگرد در خاورمیانه است، افزود: سالانه 2 میلیون تن گوگرد در کشور و 650 هزار تن در پالایشگاه سرخس از گاز جدا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: 16 میلیون هکتار از اراضی کشور خاصیت قلیایی دارد و  تولید گوگرد متناسب با خاک قلیایی برای حاصلخیز کردن این زمین ها بسیار مهم است.

از گوگرد در تولید نرم کننده های لباس، تولید لاستیک، کبریت، کودهای شیمیایی، لوازم آرایشی بهداشتی، مواد منفجره و حتی در دانش هسته ای استفاده می شود.
شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در 180 کیلومتری شمال شرق مشهد تولیدکننده گاز طبیعی، گوگرد، مایعات گازی و محصولات واحد تقطیر از مخازن گازی منطقه خانگیران است.

این پالایشگاه گاز استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران و بخشی از سمنان را نیز تامین می کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: پالایشگاه شهید هاشمی نژاد واحد تقطیر منطقه خانگیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۴۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم اندیشی برای تولید آثاری فاخر و در خور دو هزار شهید استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، دبیر کنگره ملی دو هزار شهید استان در اولین کمیته تولیدات رسانه‌ای این کنگره گفت: متولی و مرجع اصلی این کمیته صدا و سیماست، اما باید دیگر اعضا با همکاری و هم افزایی و بهره برداری از ظرفیت‌ها نسبت به تولید آثار فاخر در خور شهدا ذیل این کمیته تلاش کنند.


سردار یوسفی افزود:تولید سریال، مستند، کلیپ، نماهنگ و پویش‌های مختلف می‌تواند در معرفی شهدا به خصوص شهدای شاخص استان به اقشار وگروه‌های مختلف کمک کند که در راستای کنگره ملی دو هزار شهید استان باید مد نظر قرار گیرد.


در این نشست دیگر اعضا هم به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.


دومین کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی سال ۱۴۰۴ در استان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • هم اندیشی برای تولید آثاری فاخر و در خور دو هزار شهید استان
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • اقدام پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد برای مقابله با ریزگردها
  • تکمیل عملیات اجرای روکش آسفالت خیابان‌های شهید هاشمی‌نژاد و شهدا
  • شهید مطهری الگوی تعلیم و تربیت است
  • شهید مطهری الگویی تعلیم و تربیت است
  • زنجان میزبان جام تختی آزاد؛ برگزاری جام هاشمی‌نژاد در خرداد
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • پرواز مشهد به تهران به فرودگاه هاشمی نژاد بازگشت