Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ثبت همه آمارهای مربوط به اکتشاف معدنی در سامانه کاداستر، گفت:‌ ۲۱ هزار و ۵۰۷ درخواست فعال اکتشافی تا پایان مهرماه به ثبت رسید و شمار پروانه‌های اکتشافی صادر شده نیز ۵۹۷ فقره بوده است. به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اسدالله کشاورز افزود: هم زمان با آزادسازی پهنه‌های اکتشافی، شاهد افزایش شمار درخواست‌ها بودیم که تاکنون ۲۸۳ گواهی کشف معدنی صادر شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی بیان کرد: با اشاره به اینکه در آمارهای جهانی به طور معمول ۶ تا ۷ درصد پروانه‌های اکتشاف به استخراج معدن منجر می‌شود، در حالی که این آمار در ایران نزدیک به ۱۰ درصد است، افزود: حال چگونگی بارگزاری و صدور پروانه در ایران با کشورهای دیگری که در مرحله فعالیت‌های معدنی قرار دارند، متفاوت است. کشاورز درباره واگذاری پهنه‌های امیدبخش معدنی توضیح داد: در این طرح ۱۶۱ مورد پهنه‌ اکتشافی با مساحت‌های بزرگ وجود داشت که ۱۲۰ مورد آنها واگذار شده و نزدیک به ۷۰۰ نقطه امیدبخش معدنی نیز در همین بخش معرفی شده‌ است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۴۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی یادواره شهید شاخص شهرستان کوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، یادواره سردار شهید عباس کشاورز، با حضور مردم در مصلی ۱۴ معصوم شهر کوار برگزار شد.
اجرای سرود، دکلمه، مداحی، سینه زنی و خاطره گویی از زبان همرزمان شهید از برنامه‌های این یادواره در شهرستان کوار بود.
سردار شهید عباس کشاورز با شرکت در عملیات‌های فتح المبین و بیت المقدس در سن ۲۰ سالگی به عنوان فرمانده گردان، نام خود در لشکر ۱۹ فجر ثبت کرد.
سردار شهید عباس کشاورز ، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۶۱ در منطقه فکه و هنگام بازگشت از عملیات موفقیت آمیز انهدام انبار مهمات دشمن، هدف گلوله‌های دشمن بعثی قرار گرفت و به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • تهران از ابتدای امسال چند روز هوای پاک داشته است؟
  • ۴۰ درصد پروانه های کسب در لرستان الکترونیکی شد
  • تولد پنجاه و شش نوزاد از ابتدای امسال در بیمارستان کیش
  • برپایی یادواره شهید شاخص شهرستان کوار
  • با چند کلیک مجوز بگیرید | چگونه در کمترین زمان پروانه کسب بگیریم؟
  • پیمایش چهارگانه ۲۶۲ هزار کیلومتر از سطح کشور در برنامه هفتم توسعه به روش ژئوفیزیک هوابرد
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد