Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@11:36:17 GMT

جلوگیری از تخریب جنگل ها مطالبه عموم مردم است

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۸۴۸۷۶

جلوگیری از تخریب جنگل ها مطالبه عموم مردم است

به گزارش ایرنا مهرداد فتحی بیرانوند روز یکشنبه در نشست شورای اداری استان در سالن همایش های استانداری با بیان اینکه لرستان 1.7 درصد مساحت کشور را دارد اظهار داشت: این استان برخلاف مساحت کم دارای تنوع زیستی کم نظیر و دارای 25 درصد تنوع زیستی کشور است.
وی ادامه داد: 358 گونه جانوری و یک هزار و 750 گونه گیاهی اهمیت تنوع زیستی لرستان را نشان می دهد و پنج گونه اندمیک استان ثبت جهانی شده و 6 گونه دیگر نیز توسط یک محقق شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فتحی بیرانوند اظهار داشت: 150 گونه اندمیک گیاهی در لرستان وجود دارد و 450 هزار هکتار از منابع لرستان در حوزه های مرتع و جنگل در قالب تحت مدیریت یگان حفاظت استان است.
وی افزود: 25 آبشار دائمی و 12 درصد روان آبهای کشور در این استان است.
مدیرکل حفاظت مجیط زیست لرستان با اشاره به تخریب های صورت گرفته در محیط زیست این استان به ویژه در تالاب های استان گفت: این استان نیازمند حمایت های ملی و هم راستا با سیاست های سازمان است.
وی تاکید کرد که موضوع جنگل های زاگرس باید با حساسیت ویژه و درسطح ملی بررسی شود.
فتحی بیرانوند گفت: مردم این استان در طول سال حداقل 50 روز آلوده را سپری می کنند و پدیده ریزگردها را مهمان ناخوانده این استان می شناسند.
وی افزود: پرونده های ارتقا زیستگاه های استان در شورای عالی حفاظت محیط زیست مطرح شده است و 6.7 مساحت این استان مناطق تحت مدیریت هستند.
/6060/7274
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی جنگل حفاظت محیط زیست سالن همایش شورای اداری محیط زیست راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۴۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار حفاظت محیط زیست گیلان در خصوص خطر بروز آتش سوزی در طبیعت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ حمزه عشوری مدیرکل حفاظت محیط گیلان گفت: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی وزش باد گرم و کاهش رطوب هوا، مسافران و مردم استان تا حد امکان از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی، مراتع و عرصه‌های طبیعی خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش، هنگام ترک محل از خاموش بودن آن مطمئن شوند.

مدیر کل حفاظت محیط گیلان افزود: متاسفانه هر سال، با وزش باد گرم و سهل انگاری برخی افراد، شاهد ایجاد حریق در برخی مناطق جنگلی و مراتع هستیم که گاهی این حوادث خسارات جبران ناپذیری بر جای می‌گذارد.

وی از مردم خواست در صورت بروز هر مشکلی در محیط زیست و یا وقوع آتش سوزی، مورد را به سامانه تلفنی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • حفاظت از محیط زیست؛ آموزه ای دینی وتوصیه بزرگان است
  • وجود ۲۲ سایت زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری و پرندگان در پشت سد‌ها و رودخانه‌ها
  • (ویدئو) مشاهده یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان + فیلم
  • حفاظت از یوزپلنگ با مشارکت مردم/ وزارت راه به تعهدات خود عمل کند
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه
  • هشدارمحیط زیست گیلان/ از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خود داری کنید
  • هشدار حفاظت محیط زیست گیلان در خصوص خطر بروز آتش سوزی در طبیعت