Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: با موافقت پیتر ولز، رئیس بخش آموزش عالی یونسکو و مسئول برنامه کرسی‌های این سازمان، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور به عنوان نهاد میزبان کرسی یونسکو در زمینه ترویج علم انتخاب شد.

کرسی‌های یونسکو ارگان‌های ملی یا منطقه‌ای هستند که فعالیت‌های آنها پیرامون یک موضوع خاص علمی متمرکز شده است و یک کرسی یونسکو می‌تواند به عنوان یک واحد جدید آموزشی یا پژوهشی در یک دانشگاه یا یک نهاد تحقیقاتی در حوزه آموزش عالی تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جهت مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی باید دارای ویژگی‌هایی از جمله انجام فعالیت آموزشی یا پژوهشی در یکی از حوزه‌های علمی مطابق با زمینه‌های پنجگانه تخصصی فعالیت یونسکو شامل آموزش، علوم طبیعی، علوم اجتماعی و انسانی، فرهنگ، ارتباطات و اطلاعات، وجود یک سرپرست و مدیر علمی برجسته در آن حوزه تخصصی، دارا بودن تعدادی پژوهشگر و اعضای هیأت علمی متخصص و نیز تعدادی دانشجو و محقق برای انجام در سطوح عالی آموزشی و پژوهشی بر اساس زمینه فعالیت کرسی باشند که مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور توانست با داشتن تمام این ویژگی‌ها صاحب کرسی ترویح علم یونسکو شود.

بر اساس اعلام وزارت علوم، براساس مجوز صادر شده از طرف یونسکو، مقرر شده است پیش‌نویس تفاهم‌نامه و اهداف تأسیس کرسی ترویج علم به زودی برای مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور ارسال شود.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جوان مشهدی را آنقدر کتک زدند تا جان داد پراید در سوریه از دوربین رسانه انگلیسی +عکس پرسه مردی به توله شیری در بغل در خیابان جنجال ساز شد + عکس قتل 3 زائر اربعین با خوراندن قرص های مرگ توسط امدادگران ناشناس! + جزییات مرد یک چشم خودش را دار زد! / راز سیاه او چه بود؟!+ عکس مخوف یک سگ مردی را عقیم کرد ! انتشار اولین عکس ها از جسد مرد جوان در شمال تهران + تصاویر آخرین خبر از مرزبانان میرجاوه که اسیر هستند! جاده چالوس خطرناک شد! + جزییات تجاوز به زنی جوان در استخر برای جشن! تجاوز به دختر 12 ساله در زیرزمین+عکس جوان مهر ساز در آبادان ویزای عراق صادر می کرد!+عکس عکس انتشار نیافته یک جاسوس انگلیس در ایران/ اوکه بود؟ + جزییات مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا قاچاق دختران باکره توسط پدر و پسر بی رحم + عکس حکم اعدام پلیس تهران تایید نشد / ناخواسته اقدام به شلیک مرگبار کردم! عروس گستاخ نمی دانست داماد رازی پنهان از او دارد! مرگ تلخ دختر یک زائر اربعین در تهران + جزئیات کشف جسد متلاشی شده دو خواهر در کنار رودخانه+عکس حکم اعدام سارق مسلح 4 بانک‌ تهران صادر شد نوازدان این روستا بدون دست به دنیا می آیند!

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه آموزش عالی یونسکو تحقیقات رئیس ولز عکس ایران اتهام قتل عجیب دستگیر شد درگیری جوان دختر زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۵۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی

 آیت الله عبادی در دیدار مسئول موسسه بینش مطهر کشور ضمن گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت علامه استاد آیت الله مطهری گفت: آثار شهید مطهری بیش از گذشته ترویج و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: اساتید باید به صورت کلاسیک آثار و اندیشه‌های استاد مطهری، امام راحل، رهبر معظم انقلاب و سایر شخصیت‌ها را در برنامه‌های کاری و درسی قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مجلس و مسئولان فرهنگی وظیفه دارند تا آثار این استاد بزرگوار را در جزو برنامه‌های درسی قرار دهند. 

مسئول موسسه بینش مطهر کشور نیز با اشاره به اینکه امروز در کشور بیش از هزار نفر از اساتید و حوزه‌های علمی مورد تایید برای ترویج آثار و اندیشه‌های استاد مطهری در کشور فعالیت می‌کنند گفت: در این خصوص ۳۰ نفر از اساتید در خراسان جنوبی هستند که با هزار و ۲۰۰ دانش پژوه فعالیت می‌کنند.

هاشمی افزود: استفاده از کتاب‌های استاد مطهری و همچنین ۵ نفر از مراجع بزرگ کشور و بهره گیری از دیدگاه‌های آنان برای اقشار مختلف کودکان، نوجوانان و دانشجویان در برنامه کاری ما است.

وی گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند آثار شهید مطهری در مراکز فرهنگی نیز باید گسترش یابد و جزو برنامه‌های درسی آنان باشد که بنیان فکری افراد را تقویت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مردی با جیب پر از چک‌پول توسط برادرش به قتل رسید
  • عنوان قدیمی‌ترین نماد نهاد‌های علم جهان یونسکو به دانشگاه تهران اعطا شد
  • قتل زن مورد علاقه‌ جلوی چشمان مردم در شمال تهران
  • تجلیل از ۶۵ عضو هیئت علمی برگزیده/ جوان‌ترین استاد ۴۵ساله و تقدیر از ۶ استاد زن
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • ربودن مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر توسط ۳ نفر
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • ربودن مرد جوان برای ۵۰۰ میلیارد ریال تتر
  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس