Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیروت-ایرنا-«ایلی یشوعی» تحلیلگر اقتصادی لبنان در گفت و گو با ایرنا، تاکید کرد که برخلاف ادعای مقام های آمریکا، به دلیل ارتباط تنگاتنگ حزب الله با دولت و گروه های مختلف لبنانی، تحریم های آمریکا علیه این حزب کل اقتصاد و دولت لبنان را نیز هدف قرار می دهد.

به گزارش ایرنا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا چند روز پیش قانون تشدید تحریم ها علیه حزب الله مصوب کنگره این کشور را امضا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یشوعی درباره دور تازه تحریم های آمریکا علیه حزب الله گفت: این تحریم ها ابعاد مالی دارد و هدف از آن قطع راه های تامین مالی حزب الله و تاثیرگذاری بر توان نظامی آن است.
وی افزود: در تحریم های جدید هر فرد و نهادی در داخل و خارج لبنان با حزب الله ارتباط داشته باشد مورد تحریم آمریکا قرار خواهد گرفت.
تحلیلگر مسائل اقنصادی لبنان نحوه اجرای تحریم های اخیر آمریکا را دشوار و نامفهوم دانست. به گفته وی، اینکه هر کسی با حزب الله تعامل داشته باشد، اموالش مصادره می شود یا در لیست سیاه قرار می گیرد و یا به حمایت از تروریسم و جنایت متهم می شود، ناروشن است.

*آسیب های تحریم ها
یشوعی در پاسخ به این پرسش که حزب الله به چه میزان از تحریم های جدید آسیب خواهد دید، گفت: دبیرکل حزب الله اذعان کرده که تعاملات مالی حزب برای دور ماندن از هر خطری به صورت نقدی و به دور از نظام بانکی صورت می گیرد. اما با این وجود پایگاه مردمی و حامیان حزب هدف قرار خواهند گرفت.
وی همچنین به تاثیرپذیری دولت و اقتصاد لبنان از تحریم های جدید اشاره و خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری آمریکا گفته که دولت لبنان را هدف قرار نمی دهد اما مساله اینجاست که دولت با حزب الله در تعامل است و این حزب بخشی از کابینه است. این بدان معناست که تحریم ها دولت لبنان را هم هدف قرار می دهد و نخستین متضرر این تحریم ها دولت است.
تحلیلگر لبنانی ادامه داد: حزب الله بزرگ است و طرح های بزرگی در کشور دارد و هر کسی که بخواهد این طرح ها را اجرا کند ممکن است هدف تحریم ها قرار بگیرد. همچنین حزب الله جزیره ای جدا از اطراف خود نیست و نهادهایی که با حزب الله همکاری می کنند، در نحوه ارتباط و همکاری خود دچار مشکل می شوند.

*هدف
یشوعی درباره هدف اصلی از وضع تحریم های جدید گفت: آمریکا خواسته اسرائیل را اجرا می کند که در جنگ نظامی علیه حزب الله ناکام بود و حال جنگ را وارد عرصه اقتصادی کرده است.
وی همچنین تاکید کرد که تحریم ها علیه حزب الله با تحریم های ایران یک مساله است و از هم جدا نیست و هدف و دلیل اعمال تحریم ها علیه دو طرف نیز یکسان است.
وی مشروع بودن تحریم های آمریکا را زیر سوال برد و خاطرنشان کرد: تحریم ها باید از سوی یک نهاد بین المللی و از طریق دادگاه های بین المللی وضع شود. آمریکا از سمت هیچ یک از این نهادها مامور این کار نشده است. بسیاری از کشورهای پیشرفته این روش آمریکا را رد می کنند.

*راه دشوار لبنان
یشوعی در پاسخ به این پرسش که لبنان چگونه می تواند در مقابل این تحریم ها بایستند گفت: ما نمی توانیم در مقابل آن بایستیم. به طور کلی لبنان کشور ضعیف، پراکنده و غرق در قرض است.
وی افزود: در صورتی که آمریکایی ها از بانک جهانی بخواهند که تامین مالی پروژه ها در لبنان را متوقف کند، همه طرح های شورای توسعه و بازسازی لبنان متوقف می شود چرا که خزانه دولت به دلیل فساد و هدردادن منابع، خالی است.
تحلیلگر اقتصادی لبنان درباره نحوه مواجهه کشورهای دیگر با تحریم های جدید گفت: در این زمینه منافع حرف اول را می زند. مثلا اگر کشوری منفعتش این باشد که در کنار ایران قرار بگیرد با آمریکایی ها در تحریم ها علیه ایران همکاری نمی کند. اکنون هم کشورهایی وجود دارند که گفته اند از ایران نفت می خرند. اما اگر کشوری منفعت اصلی اش با واشنگتن باشد با این حریم ها نیز همراهی خواهد کرد.
خاورم**2054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي حزب الله لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۶۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است

 رادیو ارتش اسرائیل یکشنبه شب اعلام کرد که حزب الله لبنان از ماه مارس تا آوریل حدود یک هزار و ۵۰۰ موشک به (رژیم) اسرائیل شلیک کرده است.

به گزارش ایرنا، رادیو ارتش اسرائیل همچنین گزارش داده که حزب الله لبنان از ماه ژانویه تا فوریه حدود ۸۷۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است.

این در حالی است که رسانه‌های اسرائیلی امروز (یکشنبه) اعلام کردند که حزب الله طی روز جاری بیش از یکصد موشک شلیک کرده است.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های اسرائیلی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • فیلم/ راکت باران کریات سوراخه توسط حزب‌الله لبنان
  • رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • لبه تیغ
  • روایتی از سرگذشت عماد مغنیه + فیلم
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • روایتی از سرگذشت سید عباس موسوی + فیلم
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • معاون دبیرکل حزب‌الله: مقاومت لبنان آماده جنگ است اما آن را نمی‌خواهد/ بر اساس داده‌ها، صهیونیست‌ها ناتوان هستند و علاقه‌ای به جنگ ندارند/ مقاومت نیز منفعتی در جنگ گسترده نمی‌بیند
  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد