Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-28@15:12:58 GMT

ساخت سلاح لیزری با هدف ایجاد درد بدون جراحت

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۸۶۲۹۳

خرداد: ارتش آمریکا قصد دارد سلاح لیزری جدیدی را به کار گیرد که کشنده نیست و تنها صدا و نور تولید می‌کند.
به گزارش خرداد، نیروی تفنگداران دریایی آمریکا در نظر دارد از یک سلاح لیزری جدید استفاده کند که مرگبار نیست اما می‌تواند صدای خود را به افرادی که در فاصله یک کیلومتری قرار دارند، برساند. این سازمان در یک تماس تلفنی خصوصی، از نیاز خود به یک سلاح جدید خبر داد که قابل حمل روی وسیله نقلیه باشد و درد بدون جراحت ایجاد کند تا به این شکل، هشدارهای صوتی واضحی را تا فاصله 1000 متری بفرستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این سلاح موسوم به "اسکالپس"(SCUPLS)، یک سلاح لیزری سبک‌وزن و کارآمد توصیف شده که هدف آن، نابود کردن دشمن نیست بلکه سلاحی برای مقابله با ناآرامی‌ها بدون استفاده از سلاح‌های کشنده است. این سلاح می‌تواند با استفاده از لیزر، پلاسمای بادوام و قابل‌کنترلی ایجاد می‌کند که کشنده نیست و تنها برای هشدار و ترساندن استفاده می‌شود.
سلاح‌های پیشین ارتش آمریکا نیز مبتنی بر "اثرات لیزر ناشی از پلاسما" (LIPE) بودند و امیدوارکننده به نظر می‌رسیدند اما این سلاح‌ها به دلیل داشتن وزن سنگین، قابل نصب روی وسایل نقلیه نبودند.
اسکالپس، مجموعه سلاح‌هایی را در بر دارد که در آنها از "لیزر با پالس مافوق کوتاه"(USPL) استفاده شده است. طول این پالس‌ها، یک فمتوثانیه است که در ترکیب با یک لیزر با طول نانوثانیه کار می‌کند. لیزر فمتوثانیه، مواد را با هدف تولید پلاسما گرم می‌کند و لیزر نانوثانیه نیز آنها را روشن می‌کند. نتیجه این فرآیند، یک روشنایی ناگهانی و صدای بلندی شبیه به صدای نارنجک است.
به علاوه، می‌توان لیزر را برای تولید احساس گرمای شدید روی پوست انسان به کار گرفت که آسیبی به همراه ندارد و می‌تواند همین اثرات را از فاصله 100 متری روی پارچه، کتان یا چرم ایجاد کند. برچسب ها: تسلیحات شیمیایی و بیولوژیک ، لیزر ، نیچر

منبع: خرداد

کلیدواژه: لیزر نیچر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۶۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیر کل آموزش و پرورش استان ، حرفه آموزی را مهم‌ترین گام در راستای ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: مدارس شبانه روزی بهترین ظرفیت برای رسیدن به این هدف است.
موسوی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان هم خود اتکایی و ایجاد کار و اشتغال را از اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.
این نمایشگاه در قالب ۹۱ غرفه بر پا شده است.
حدود ۵ هزار نفر از دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان در مدارس شبانه روزی مشغول تحصیل هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • جراحت جوان با غیرت برای دفاع از ۳دختر نوجوان
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • ۲ تدبیری که مانع «قبض روح» فوتبال می‌شود
  • فروش میلیون دلاری شاهکار ناتمام
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!