Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل هجوم جمعیت متقاضی داشتن ویلا به روستاهای مازندران به منظور ایجاد استراحتگاه ناشی از نبود فضا در شهرها برای ساخت و ساز بوده که باعث شده افرادی به روستاهایی تا شعاع 30 کیلومتری دریا هم بروند. به گزارش بلاغ، عزت الله یوسفیان‌ملا در گفت‌وگویی در واکنش به انتشار خبری مبنی بر رشد 20 درصدی جمعیت شمال کشور ناشی از سیل مهاجرت به این منطقه که باعث احیای روستاهای خالی از سکنه شده است، گفت: ما در استان مازندران، روستاهای خالی از سکنه نداریم، اما زندگی در برخی مناطق این استان اعم‌از اطراف قله دماوند فصلی است که در زمستان به هیچ‌وجه قابل سکونت نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته جمعیتی که به این منطقه هجوم آورده‌اند بدون مسکن و سرپناه نیستند و همه آنها در سایر استان‌ها مسکن دارند، ولی برای استفاده از جنگل و دریا به این استان آمده‌اند، کما اینکه 294 کیلومتر از سواحل آشوراده تا آستارا مملو از ساختمان‌ مسکونی اعم از برج و ویلا شده است و حتی در جاده مقابل آن نیز ساختمان‌های مسکونی زیادی ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: دلیل هجوم جمعیت متقاضی داشتن ویلا به روستاهای استان مازندران به منظور ایجاد استراحتگاه ناشی از نبود فضا در شهرها برای ساخت و ساز بوده که باعث شده افرادی به روستاهایی تا شعاع 30 کیلومتری دریا هم بروند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: معضلی که در رابطه با افزایش فضای مسکونی در روستاهای شمال کشور وجود دارد، این است که روستاهایی که دارای 20 خانوار جمعیت بوده تنها در حد همان تعداد افراد آب لوله‌کشی دارند و با افزایش جمعیت در آن با کمبود آب لوله‌کشی مواجه شده و باید خطوط انتقال آب آنها تغییر داده شود، همچنین برقی که به این مناطق داده می‌شود برای این میزان جمعیت کافی نیست و مشکلاتی را برای مردم روستاها ایجاد کرده است.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: هم‌اکنون وجود زباله‌ها در استان مازندران به یک مشکل جدی تبدیل شده، کما اینکه ساحل این استان در انبوهی از زباله‌ها غرق شده است به همین دلیل در کنار این مشکل، هجوم جمعیت به روستاها دیده نشد و این در حالی است که این معضل نیز کمتر از زباله‌ها و پسماندها نیست و باید در نظام برای رفع آن تدبیری اندیشیده شود.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۶۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، درخصوص وضعیت ساخت و ساز‌های صورت گرفته در اطراف باغ گیاه‌شناسی با بیان اینکه باید تدبیری اندیشیده شود که آسیبی به باغ وارد نشود، خاطرنشان کرد: البته به این معنا نیست که تعاونی واحد‌های آپارتمانی خود را نسازد؛ تعاونی می‌تواند واحد‌ها را بسازد و تعهدات خود را براساس پروانه انجام دهد.

وی افزود: زمین در آن محدوده زیاد است؛ هم تعاونی زمین زیادی در اختیار دارد و هم دستگاه‌های دیگر زمین دارند و باید ساخت و ساز در جانمایی درست صورت بگیرد. اینکه در مجاورت باغ گیاه شناسی ساخت و ساز انجام شود، خلاف قانون است و امکان پذیر نیست.

عباسی همچنین تصریح کرد: قرار بر این شده برای ساخت و ساز‌هایی که پیش از این صورت گرفته، محدودیت ارتفاع لحاظ شود و بیش از چهار یا پنج طبقه مجوز ساخت ندهند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: دستگاه‌ها با یکدیگر توافق کردند که اگر در زمین‌های تعاونی قابلیت جانمایی باقی مانده پروژه نباشد و در زمین‌های مجاور ساخت و ساز صورت بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • علت اصلی ساخت‌وساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات مجلس در مازندران
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • چالوس دوبار لرزید
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • ثبت ۵ زمینلرزه در خوی طی هفته گذشته
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد