Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دوران ابتدایی مدرسه، دورانی بسیار حساس و مهم برای کودکان به ویژه کلاسی اولی ها به شمار می رود. مطمئنا ترک پدر و مادر و محیط خانواده و قرار گرفتن در محیطی جدید و ناآشنا برای این کودکان با استرس همراه است.

از این رو وظیفه والدین و رسانه به ویژه تلویزیون این است که کودکان را از نظر روحی و ذهنی برای ورود به چنین محیطی آماده کنند تا از بروز حوادثی تلخ که در نتیجه ناآگاهی کودک رخ می دهد جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مانند اتفاق وحشتناکی که به تازگی در شهر " بیجای" واقع در استان گوئیژو چین رخ داد.

اوایل این هفته کارگران ساخت و سازی که مشغول کار با یک جرثقیل در بالای یکی از خیابان های این شهر بودند ناگهان متوجه کودکی شدند که در لبه بام یک برج 33 طبقه ایستاده بود. این کودک در حالی که به شدت گریه می کرد تکرار می کرد : " نمی خواهم به مدرسه بروم."

این کارگران بلافاصله با آتشنشانی محلی تماس گرفتند و آنها را در جریان این حادثه قرار دادند. ماموران آتشنشانی پس از حضور در محل توانستند جان این کودک را نجات دهند. در ویدئویی که در شبکه های اجتماعی چین منتشر شده است ماموران آتشنشانی را در حال نجات این کودک نشان می دهد. این ماموران ابتدا با این کودک شروع به صحبت کردند و پس از آنکه این کودک از لحاظ روحی و روانی آماده شد آنها با نزدیک شدن به او و بستن طناب به دور کمرش موفق به نجات او شدند. بنا به گفته آتشنشانان این کودک در لحظه نجات در حالی که به آرامی مشغول گریه کردن بود تکرار می کرد دوست ندارد به مدرسه برود.

انتشار این ویدئو در حالی در شبکه های اجتماعی چین خبرساز می شود که کودکان در این کشور با فشار و سخت گیری از سوی خانواده ها در درس خواندن و انتظار قبولی در یک دانشگاه معتبر روبرو هستند. در حادثه ای مشابه که اوایل امسال رخ داده بود یک پسر 12 ساله اهل جیانگژی چین که موفق به تکمیل تکالیف درسی اش در تعطیلات زمستانی نشده بود از طبقه 15 یک ساختمان اقدام به پریدن به پایین کرده بود. خوشبختانه او دقیقا بر روی تشک نجاتی که توسط آتشنشانان در پایین ساختمان قرار داده شده بود فرود آمد و در حالی که دچار جراحت از ناحیه گوش شده بود از این حادثه جان سالم بدر برد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

حادثه ای که ختم به خیر شد!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چین وحشتناک ترین ها حوادث چین مدرسه دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۶۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل / اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش‌آموزان

مدیر دارالاکرام شعبه خراسان رضوی در تشریح اقدامات این مؤسسه با بیان اینکه نزدیک به ۲ دهه از آغاز فعالیت دارالاکرام می‌گذرد و ما همواره تلاش کرده‌ایم شفاف و پاسخگو باشیم،می گوید:رسالت دارالاکرام توانمندسازی دانش‌آموزان بااستعداد است تا بالنده شوند و امکان کسب مهارت‌های مورد نیاز را داشته باشند،بدون آنکه کرامت انسانی آنها خدشه‌ دار شود.

مریم تقوی با اشاره به اینکه این مؤسسه در ۲۵  استان کشور با حمایت از کودکان بدون سرپرست و فاقد سرپرست مؤثر فعالیت می کند،می گوید:این خیریه در حال حاضر ۷۶۰۰ دانش آموز را با اعطای بورسیه و خدمات مددکاری،آموزشی،درمانی و معیشتی حمایت می کند.

وی ادامه می دهد:تلاش و هدف مؤسسه در سراسر کشور این است که در سال جاری علاوه بر ۷۶۰۰ دانش آموز ۱۰ هزار دانش آموز دیگر را هم زیرپوشش حمایتی خود قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال راهکارهایی هستیم که علاوه بر حمایت های آموزشی ،حمایت های پرورشی،عاطفی وحمایت های مهارت آموزی را هم از افراد تحت حمایت داشته باشیم ومی گوید:شناسایی ،حمایت و نگه داشتن این بچه ها و خانواده های آنان در چرخه توسعه فردی و انسانی فرایندی تعریف و تبیین شده است که بتوانیم این کار را درسطح کشور بیشتر انجام  دهیم تا دانش آموزان در چرخه تحصسل و رشد باقی بمانند.

تقوی ادامه می دهد:این مؤسسه دراستان خراسان رضوی هم اکنون حدود ۷۰۰ دانش آموز را در شهرهای مشهد،قوچان،سبزوار و تربت جام با اعطای بورسیه تحصیلی و سایر خدمات مورد حمایت قرار داده است.

وی به فعالیت خیریه دارالاکرام در مناطق محروم دراستان های مختلف اشاره می کند و ادامه می دهد:درحادثه‌ سیل اخیر که در سیستان وبلوچستان رخ داد،دارالاکرام با حمایت نیکوکاران ایرانی خارج از کشور، اقلام مورد نیاز خانواده‌های سیل‌ زده وعضو این مؤسسه را به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تهیه و توزیع کرد.

وی با تأکید بر اینکه این خیریه یک سازمان مردم نهاد است که از طریق کمک های مردمی و کمک های خیرین اداره می شود،می افزاید:حمایت از دانش آموزان در این خیریه براساس تحصیل و عملکرد تحصیلی،فرهنگی و ورزشی که انجام می دهند ،امتیاز می گیرند و براساس امتیازشان حقوقی تحت عنوان بورسیه  دریافت می کنند؛ یعنی مبنای دریافت بورسیه براساس تلاش و پویایی خود دانش آموزان در زمینه های مختلف انجام می شود.

وی با تأکید بر اینکه ما در این مؤسسه امیدوار هستیم و تلاش می کنیم  که روزی فرا برسد که هیچ دانش‌آموزی به علت مشکلات اقتصادی ترک تحصیل نکند و حتی در معرض آن نیز قرار نگیرد،می افزاید: دارالاکرام درصدد است از طریق آموزش درست و متناسب با استعدادهای یک دانش‌آموز، از او یک شهروند خوب بسازد. 

منبع: قدس آنلاین مهدی توحیدی

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف اردوگاه«سی پی» سوادکوه بعد از ۳۰ سال در دولت سیزدهم انجام شد
  • دانش‌ آموزی که فرشته نجات سه نفر شد
  • مدرسه‌ای با یک معلم و یک دانش آموز
  • مشق عشق بر لوح سفید کودکان؛ چرا بانوان معلمی را ترجیح می‌دهند؟
  • اجبار دانش‌آموز برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • دبستان شهر تاریخی ماسوله با کمتر از ۱۰ دانش آموز
  • مدرسه‌ای در روستای کَش طالقان با سه دانش آموز
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل / اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش‌آموزان
  • پلیس آمریکا دانش‌آموز مسلح را در محوطه مدرسه کشت