Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@16:45:56 GMT

4800 تن سیب درختی در خمین برداشت شد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۸۶۸۳۰

4800 تن سیب درختی در خمین برداشت شد

«احمد عروجی» روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این میزان سیب از سطح 320 هکتار با میانگین تولید 15 تن در هر هکتار برداشت شده است.
وی اظهارداشت : تولید سیب درختی این شهرستان نسبت به تولید پارسال 35 درصدکاهش دارد که دلیل آن سرمازدگی درختان در فصل باردهی بوده است.
مسئول بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خمین ادامه داد: 200 هکتار از باغات سیب این شهرستان فروردین ماه امسال دچار خسارت سرمازدگی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عروجی افزود: سیب عرضه شده در بازار از باغات خمین امسال در انواع زرد و قرمز بوده است که 70 درصد آن مازاد بر نیاز شهرستان بود و در بازار اراک، تهران و اصفهان عرضه شد.
مسئول بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خمین گفت: خشکسالی در سال های اخیر، بروز سرمازدگی فصلی، بالا بودن هزینه تولید، کمبود نقدینگی، بالا بودن قیمت نهاده ها مشکلات باغداران این شهرستان است.
عروجی بیان کرد: 140 باغدار خمین به تولید سیب اشتغال دارند.
وی فزود: زعفران به عنوان یک گیاه کم آب بر در بین بهره بردان خمین در حال ترویج است و از هفته آینده برداشت این محصول در اراضی زیرکشت آغاز می شود.
سطح باغات شهرستان خمین 2 هزار و 800 هکتار است.
7277/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی اشتغال اصفهان جهاد کشاورزی خشکسالی زعفران راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۶۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت توت از باغات شهر منصوریه بهبهان+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، در شهر منصوریه سه نوع توت (قرمز با مزه شیرین،   ترش سفید با مزه شیرین و ملس و توت موزی) تولید می‌شود.

سطح باغات شهر منصوریه شهرستان بهبهان ۲۵۰ هکتار می‌باشد که افزون بر ۷ درصد از آنها را درختان توت تشکیل می‌دهد.


روزانه یک تن توت از باغات برداشت و روانه بازار بهبهان و سایر شهر‌های استان خوزستان می‌شود.

 کار برداشت توت تا  اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود افزون بر ۳۵ تن برداشت شود.

 این  میوه مغزی در درمان بیماری‌های کم خونی و دستگاه گوارش بسیارموثراست وبیماران دیابتی نیز آنراخشک و بجای قندمصرف می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی
  • برداشت توت از باغات شهر منصوریه بهبهان+فیلم
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • صدور هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی در استان سمنان
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری