Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@11:33:39 GMT

از امامزاده قاسم(ع) تا حرم عبدالعظیم(ع)

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۸۶۹۵۶

از امامزاده قاسم(ع) تا حرم عبدالعظیم(ع)

به گزارش ایکنا؛ چندسالی است که جاماندگان از قافله پیاده‌روی اربعین حسینی، در عزای سید و سالار شهیدان(ع) و به یاد اسارت و فداکاری‌های خاندان اهل بیت(ع)، بین مکان‌های مقدس پیاده‌روی می‌کنند که از نظر جامعه‌شناختی تکثیر آئین‌های عزاداری نوظهور تلقی می‌شود و کارکردهای اجتماعی خاص خود را نیز داراست.

امسال نیز در تهران علاوه بر پیاده‌روی میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، پیاده‌روی یک روزه جاماندگان از قافله اربعین حسینی از امامزاده قاسم ابن‌الحسن(ع) واقع در محله «دربند» تهران تا آستان حضرت عبدالعظیم(ع) واقع در شهر ری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین گزارش این پیاده‌روی آئینی از دوشنبه عصر، آغاز و روز سه‌شنبه، همزمان با اربعین حسینی پایان می‌یابد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۶۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش و تأثیر زنان فرهیخته مسلمان در ارتقا اندیشه دینی بررسی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، وبینار بین المللی نقش و تأثیر زنان فرهیخته مسلمان در ارتقا اندیشه دینی با محوریت شخصیت علمی حضرت معصومه (س) به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه تخصصی حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) بخش خواهران برگزار می‌شود.

زمان برگزاری ۱۹ اردیبهشت رأس ساعت ۱۳ در همین مدرسه علمیه برگزار خواهد شد.

در این نشست حجت الاسلام محسن عرفاتی معاون علمی و فرهنگی آستان حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، زهره منصوری مبلغ و کارشناس مسائل خاورمیانه- مدیر حوزه علمیه و امینه سلیمانی با عنوان دبیر وبینار به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت همچنین مهمانان خارجی از جمله فاطمه ابراهیم پژوهشگر مسائل دینی و فعال اجتماعی از کشور بیروت، سلوا شعبان پژوهشگر، دکترای روان شناسی و مدرس مسائل اجتماعی، مشاور توسعه منابع انسانی از کشور سوریه و حنان عیسی جاسم القاسمی استاد دانشگاه علوم تربیتی تکریت از کشور عراق از دیگر سخنرانان این نشست خواهند بود.

کد خبر 6099419 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • نقش و تأثیر زنان فرهیخته مسلمان در ارتقا اندیشه دینی بررسی می شود
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • کلاهبرداری با کارت سوخت در پمپ بنزین ها | بپا سوخت ندی!
  • گشتی در اقتصاد ایران | جاماندگان سهام عدالت برای اعتراض به کجا مراجعه کنند؟
  • معلّمان، قافله‌سالاران کاروان روشنگری
  • واکنش قاضی‌عسکر به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا