Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اتاوا و پکن از دسامبر سال 2017 در حال مذاکره برای دستیابی به یک توافق تجاری هستند که البته پیشرفت کمی در مورد آن حاصل شده است. یکی از موارد اصلی که به بن بست مذاکرات منجر شده، اتهام نقض حقوق‌بشر در چین است.

جان مک‎کالوم، سفیر کانادا در چین در مصاحبه‌ای با شبکه رادیویی CBC اعلام کرد تا زمانی که پکن تغییراتی در سیاست های خود ایجاد کند، مذاکرات کانادا با چین برای دستیابی به یک توافق تجاری میان دو کشور در حالت تعلیق باقی می ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: «ما بیشترین تلاش خود را می‌کنیم چین متقاعد شود تا به طرزی معقول و منطقی رفتار کند.»

این مقام ارشد کانادایی در رابطه با موارد دیگری که به بن بست در مسیر این توافق تجاری منجر شده‌اند، گفت دو کشور دیدگاه‌های متفاوت درباره دسترسی به بازارهای کشاورزی، مسائل مرتبط با دستمزدها، برابری جنسیتی و سوابق حقوق‌بشر دارند.

اولین تلاش اتاوا برای دستیابی به یک توافق تجاری با پکن به دسامبر سال 2017 و سفر جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا به چین باز می‌گردد. اکنون با حضور یافتن بیل مورنئو، وزیر اقتصاد و جیم کار، وزیر تنوع تجارت کانادا در نشستی از مقامات عالی‌رتبه که در ماه نوامبر در پکن برگزار می شود، کانادا تلاش جدیدی را در جهت دستیابی به این توافق تجاری ترتیب می دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چین اقتصاد جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۷۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «جان کربی» هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز سه شنبه در مصاحبه ای ادعا کرد: به زودی شاهد ورود محموله های آرد به غزه از طریق یک گذرگاه جدید خواهیم بود.

هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در ادامه مدعی شد: ما به سختی کار می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که توافق تبادل اسیران در غزه حاصل می شود! این توافق موضوع اصلی دیدارهای «بلینکن» (وزیر خارجه آمریکا) در سفر اخیرش به خاورمیانه (غرب آسیا) است.

«جان کربی» در ادامه گفت: چین می‌خواهد از نفوذ و تماس‌ های خود با تهران برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه استفاده کند و ما از این تلاش‌ ها استقبال می‌ کنیم. ما از جزئیات تماس‌ هایی که چین انجام می‌ دهد و اینکه آیا این تماس‌ ها منجر به موافقت حماس با توافق (تبادل زندانیان) می‌ شود، اطلاعی نداریم.

وی ادامه داد: ما نمی‌ خواهیم شاهد تهاجم بزرگ (از سوی اشغالگران قدس) به رفح باشیم که جان بیش از یک میلیون نفر را به خطر می اندازد. توافق زندانیان منجر به توقف جنگ به مدت ۶ هفته در همه جا خواهد شد.

این مقام کاخ سفید بدون اشاره به فراگیری خشم دانشجویان کشورش از تداوم جنایت های اشغالگران قدس علیه مردم مظلوم فلسطین، در واکنش به تسخیر ساختمان دانشگاه کلمبیا در نیویورک توسط دانشجویان، ادعا کرد که رئیس جمهور آمریکا معتقد است اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا برای تسخیر ساختمان قطعا رویکرد غلطی است و با تظاهرات مسالمت آمیز ناسازگار است!

این در حالیست که پس از خودداری دانشجویان معترض حامی فلسطین از جمع‌آوری چادرهای برپاشده در محوطه دانشگاه کلمبیا، مقامات این دانشگاه شروع به تعلیق دانشجویان کردند.

این اقدام دانشگاه کلمبیا در حال آغاز شده است که تشکل دانشجویی «آیوی لیگ / ۸ دانشگاه پرآوازه خصوصی آمریکا) در بیانیه‌ای از به بن‌بست رسیدن مذاکرات پایان تحصن خبر داده بود.

کد خبر 6093484

دیگر خبرها

  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • توافق خصوصی‌سازی و هلدینگ خلیج فارس بر تغییر نام استقلال
  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز بود
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • نتانیاهو: امکان دستیابی به توافق ضعیف است/ وارد رفح می‌شویم
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • تغییر در لحن رسانه‌های رژیم اسرائیل درباره حمله به رفح
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان