Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-23@18:50:50 GMT

دلار یک کانال بالا رفت

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۸۷۴۶۱

دلار یک کانال بالا رفت

برخی فعالان عنوان کردند که در حوالی همین ساعت قیمت‌های بالای ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان نیز در بازار شنیده می‌شد.   به گفته فعالان، کاهش عرضه ارز، جوسازی نوسان گیران در آستانه شروع دور دوم تحریم‌ها و رشد نرخ حواله درهم از جمله عواملی بودند که در افزایش قیمت اثر داشتند. با این حال، اکثر فعالان تاکید می‌کردند تا زمانی که قیمت دلار زیر محدوده ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان باشد، تقاضای جدیدی وارد بازار نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  از نظر آنها، بازار بیش از ۲۰ روز است که در دو کانال ۱۳ و ۱۴ هزار تومانی نوسان کرده است و تا زمانی که از این حبس خارج نشود، نمی‌توان انتظار ورود تقاضای جدید به بازار را داشت. در این وضعیت، بسیاری از کارشناسان باور دارند، بازارساز می‌تواند در آستانه شروع دور دوم تحریم‌ها با مدیریت نوسانات، گام بلندی را در تغییر کوتاه‌مدت انتظارات بردارد و با اصلاحات بعدی در صورت شیب افزایشی قیمت، حداقل آن را محدود کند.   به گفته فعالان، اگر بازارساز تا ۱۰ روز پس از شروع تحریم‌ها مانع از ثبت نوسانات سنگین و غیرمنتظره در بازار شود، تا مدتی نگاه‌ها از بازار ارز منحرف خواهد شد. به این ترتیب، بازارساز فرصتی را در اختیار دارد تا با مدیریت نوسانات بازار ارز سمت و سوی انتظارات را شکل تازه‌ای بخشد.   در واقع، پل گذار از نوسان ارزی، ثبات دلار در روز‌های آتی است. هم زمان با افزایش قیمت دلار، روز یکشنبه خرید‌های معامله‌گران سکه نیز افزایش یافت تا فلز گرانبهای داخلی به بالای مرز ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قدم بگذارد. در دومین روز هفته، سکه ۷۰ هزار تومان افزایش یافت و روی عدد ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار گرفت. سکه در مقاطعی از روز حتی تا قیمت ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان نیز بالا رفته بود.

مرزشکنی دلار در ابتدای روز
روند افزایشی دلار از همان ابتدای روز کلید خورد؛ این ارز معاملات خود را بالای مرز ۱۴ هزار تومانی و با قیمت ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان آغاز کرد؛ پس از آن با سرعت زیادی به رشد خود ادامه داد و حدود ساعت ۳ بعدازظهر حتی روی عدد ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان ایستاد. با این حال، در اواخر روز کمی فروش‌ها بالا رفت و قیمت اصلاح شد.

به گفته برخی فعالان، در روز‌های اخیر رشد نرخ حواله درهم یکی از محرک‌های اصلی افزایش قیمت دلار در بازار داخلی بوده است. به گفته برخی بازیگران بازار، روز یکشنبه حواله درهم حتی در مقطعی نزدیک مرز ۳ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد؛ نرخ حواله درهم و دلار با یکدیگر رابطه مستقیم دارند و به طور سنتی افزایش یکی منجر به رشد دیگری می‌شود. با این حال، گروه دیگری از معامله‌گران باور داشتند، افزایش قیمت دلار دلیل بیرونی نداشته است و تنها نوسان گیران با معاملات خود قیمت را بین دو کانال ۱۳ و ۱۴ هزار تومانی جا به جا می‌کنند.

نگاه رئیس اتحادیه به افزایش قیمت سکه و طلا
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تشریح دو دلیل افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه گفت: با مدیریت تحریم‌ها کمترین آسیب متوجه کشور و مردم خواهد شد.

 آیت محمدولی درباره افزایش قیمت‌های سکه و طلا طی روز‌های اخیر اظهار کرد: از آنجا که هرگونه رخداد اقتصادی در قیمت طلا و ارز تاثیر دارد، افزایش قیمت‌ها طی روز‌های اخیر تنها به دو دلیل عمده است.

وی افزود: دلیل اول کاهش و کمرنگ شدن عرضه و تقاضا در بازار ارز است که هم قیمت ارز افزایشی شده و به دنبال آن قیمت طلا رشد داشته است. رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، دلیل دوم را افزایش تقاضا به دنبال جو روانی ایجاد شده اعلام کرد و گفت: در صورتی که تقاضا برای کالایی افزایش یابد، اما امکان عرضه و تامین آن به میزان تقاضا نباشد، قیمت‌ها افزایشی خواهد شد و به دلیل جو روانی ایجاد شده در روز‌های اخیر تقاضا رشد یافته که به طور حتم در قیمت‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 قیمت سکه قیمت طلا قیمت دلار بازار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۷۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا

قیمت دلار در سومین روز هفته نوسان محدود ۱۰۰ تومانی داشت و در آخرین معامله روز دوشنبه در پله هفت کانال چهار از کریدور ششم بسته شد. بررسی بازار ارز حکایت از تعادل عرضه و تقاضا دارد، اما تقاضا نیز به اندازه‌ای نیست که به جریان‌سازی در بازار منتهی شود.

براساس گزارش تجارت نیوز، قیمت دلار از ابتدای هفته در کانال چهارم کریدور ششم معامله می‌شود و در دو روز اخیر تلرانس محدود ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی داشت.

فعالان بازار ارز جو اخبار سیاسی را آرام توصیف می‌کنند و معتقدند نوسانات محدود درهم به بازار ارز خط داده است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند به صورت تکنیکالی بعد از افزایش‌های پیاپی و قابل توجه، با فرض ثابت بودن شرایط حال حاضر یک دوره ایستا و کوتاه‌مدت ثبات نرخ ارز، محتمل‌ترین حالت ممکن است. آنها براساس معیار‌هایی نظیر تورم، نرخ رشد حجم نقدینگی، حجم نقدینگی، رشد تولید ناخالص ملی در برابر ارز‌های خارجی روند افزایشی را برای قیمت دلار تصویر می‌کنند.

قیمت درهم روز دوشنبه سوم اردیبهشت رشد ۱۰۰ تومانی داشت و با رقم ۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان بسته شد. تتر با افزایش ۴۰۰ تومانی به کانال ۶۵ هزار تومانی برگشت و روی رقم ۶۵ هزار و ۳۰۰ تومانی ایستاد. قیمت پوند انگلیس با رشد ۱۳۰ تومانی روی رقم ۸۰ هزار و ۱۷۰ تومانی ایستاد. یورو نیز رشد ۱۲۰ تومانی داشت و با رقم ۶۹ هزار و ۲۴۰ تومان بسته شد.

گفتنیست اسکناس و حواله دلار در سومین روز اردیبهشت افزایش داشت و به ترتیب با رقم ۴۳ هزار و ۷۲۵ تومان و حواله دلار با رقم ۴۰ هزار و ۸۰۵ تومان عرضه شد.

tags # قیمت دلار سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبات دلار کوتاه‌مدت است؟
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار
  • سیگنال جدید طلا به سکه؛ بازار از بلاتکلیفی خارج می‌شود؟
  • کف قیمت دلار کجا خواهد بود؟
  • کف قیمت دلار به کجا می‌رسد؟
  • خرید و فروش دلار متوقف شد/ قیمت دلار تا چه کانالی تغییر می‌کند؟
  • نوسان قیمت سکه در کانال ۴۳ هزار تومان