Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@19:41:05 GMT

آموزش ۴۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن «بشارت» ملکان

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۸۷۶۷۰

آموزش ۴۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن «بشارت» ملکان

عزت محمدزاده، مدیر خانه قرآن روستایی بشارت ملکان در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 40 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآنی حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی، تجوید، حفظ و مفاهیم از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.
وی افزود: قرآن کتابی برای تدبر و تعقل است و باید به آموزه‌ها، پندها و درس‌های قرآنی عمل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمینه قرائت نیز برای قاریان ضروری است که علاوه بر روخوانی بر معنی و مفهوم آیات نیز آگاهی داشته باشند.
وی به پایه‌های سنّی قرآن‌آموزان اشاره کرد و گفت: قرآن‌آموزان در پایه‌های سنّی نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.
محمدزاده ضمن بازگو کردن شرط اساسی حفظ قرآن ادامه داد: شرط اساسی حفظ قرآن، مهارت در روخوانی و روان‏خوانی آن است.
مدیر خانه قرآن روستایی بشارت ملکان از تأثیر علم تجوید در حفظ صحیح قرآن گفت و یادآور شد: علم تجويد در حفظ كردن صحيح قرآن خيلی مؤثر است و باعث می‏‌شود تا حافظ راحت‏‌تَر قرآن را حفظ كند. كسانی كه با تجويد آشنا هستند، موقع خواندن ديگر مكث نمی‏‌كنند كه آيا اين آيه «اخفاء» دارد يا «ادغام» بلكه به طور ناخودآگاه و به دليل تكرار، بر قواعد تجويد مسلطند.
وی با اشاره به فرموده امیرالمؤمنین علی(ع) افزود: امیرمؤمنان(ع) می‌فرمایند: بدانید قرآن است شفاعت‌کننده پذیرفته‌شده و گوینده تصدیق شده و هر‌کس که روز قیامت قرآن برای او شفاعت کند، شفاعت قرآن در مورد او پذیرفته شود.
محمدزاده‌ جامعه امروزی را تشنه مفاهیم قرآنی دانست و تأکید کرد: جامعه امروز تشنه مفاهیم قرآنی است و برای تحقق این امر باید به سمت و سوی آموزش مفاهیم و معانی حرکت کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن آموزش قرآن ملکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۷۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن همه چیز ماست

حسینعلی شریف، موذن، استاد پیشکسوت قرآنی و مولف کتب مختلف آموزش قرآن کریم درباره اقدام صداوسیما در تولید برنامه‌های قرآنی امثال «محفل» گفت: همانطور که امام راحل فرموده بودند انقلاب اسلامی برگرفته از قرآن است، باید تمام شئونات زندگی‌مان با قرآن پیوند بخورد. 

شریف ادامه داد: واقعاً جای برنامه «محفل» در صداوسیما خالی بود. با هرکسی که در محافل قرآنی و حتی غیر قرآنی صحبت می‌کنم، می‌بینم از برنامه رضایت داشتند. آنقدر باید برنامه جذاب باشد، تا مخاطب بعد از دیدن آن گرایشش به قرآن بیشتر شود. 

استاد پیشکسوت قرآنی در پاسخ به هجمه‌های به راه افتاده از سوی دشمنان که می‌گویند قرآن ارتباطی با جامعه ایران ندارد، توضیح داد: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم؟ در گذشته تمام بزرگوارانمان کارشان را با قرآن آغاز می‌کردند و بعد به سایر اولویت‌هایشان می‌پرداختند. ما باید زندگی‌مان را با قرآن تطبیق دهیم. البته ساخت برنامه‌های قرآنی نیازمند حضور کارشناسان و متخصصان قرآنی است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • قرآن همه چیز ماست