Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@23:23:01 GMT

حضور 6 موکب رفسنجانی در همایش اربعین

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۸۸۴۳۶

حضور 6 موکب رفسنجانی در همایش اربعین

به گزارش ایکنا از کرمان وبه نقل از روابط عمومی موکب خیمه‌گاه اهل ‌بیت(ع)، رضا حسینی، خادم موکب خیمه‌گاه اهل ‌بیت(ع) دیروز یکشنبه، 6 آبان با اشاره به فعالیت 20 نفر خادم در نجف اشرف و دو روحانی برای نماز جماعت گفت: نگهبانی برای حفاظت و امنیت محل اسکان هم از جمله کارهایی بوده که به آن اهتمام زیادی ورزیدیم و در مجموع 120 نفر در موکب اسکان در نجف و کربلا خدمت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: علاوه بر اسکان پذیرایی با چای و آب هم توسط خدام موکب انجام می‌شود و آب از حدود یک کیلومتر با گاری تأمین و یخ همراه آب شرب برای زائران تهیه می‌شود چون موکب در صحن برپا شده، تردد خودرو ممنوع بوده و با دست و گاری مایحتاج موکب حمل می‌شود.
حسینی تصریح کرد: امسال عمود 1097 جنب موکب امام علی(ع) نوق رفسنجان اسکان زدیم و در بازدید جانشین ستاد عتبات استان کرمان و مسؤول ستاد اربعین قرار شد سال آینده با یک هزار متر زمین دیگر توان و تشکیلات بیشتری داشته باشیم و از هم اکنون کارمان را برای سال آینده هم شروع کردیم تا با خدام عراقی کارها را انجام دهیم و بالای 2 الی 3 هزار نفر را اسکان دهیم.
این خادم امام حسین(ع) بیان کرد: سال گذشته سه مسیر در کربلا برای اسکان زائران برپا کردیم امسال در صحن عقیله بنی‌هاشم مابین خیمه‌گاه و تل زینبیه اسکان زدیم و در کربلا بیش از 2 هزار نفر اسکان دادیم.
وی با بیان اینکه با توجه به اینکه داخل صحن قرار گرفتیم برخی محدودیت‌ها داریم، افزود: همچنین شستشوی لباس با لباشسویی از جمله خدمات دیگری است که برای زوار انجام می‌دهیم.
حسینی عنوان کرد: مجموعه ما از لحاظ امنیت خیلی دقیق کار انجام می‌دهد و مسائل امنیتی به خوبی کنترل می‌شود افرادی که بخواهند از اسکان استفاده کنند حتما باید دارای گذرنامه و کارت شناسایی باشند.
وی با اشاره به اینکه همشهری‌های ما در بحث اسکان کمک بیشتری کنند، اظهارکرد: اقلامی مانند پتو و موکت و با توجه به گرمتر شدن هوا وسایل خنک‌کننده لازم است در بحث کربلا پذیرای کل زائران کشور هستیم و هرکس از هر جای ایران مشرف شده باشد، اسکان می‌دهیم.
حسینی تأکید کرد: 6 موکب رفسنجانی در همایش بزرگ اربعین حضور دارند و به زائران حسینی خدمت می‌کنند و ما همه با هم تعامل داریم و مشکلات همدیگر را برطرف می‌کنیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمان اجتماعی اربعین موکب رفسنجان حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۸۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی برای نیمه دوم تعطیلات‌ نوروزی آمادگی کامل دارد

سید مسعود منتجبی گفت:طبق پیش بینی های انجام شده از امروز در مشهد وزش باد شدید و بارندگی همراه با کاهش دما را تجربه خواهیم کرد و همین امر اهمیت اسکان و ارائه خدمات به زائران را تقویت خواهد کرد.

وی بیان کرد: بر این اساس دمای هوا تا ۱۰ درجه در استان خراسان رضوی کاهش می یابد و ناپایداری هوا تا روز شنبه، ۱۱ فروردین ماه ادامه دارد که برای این موضوع نیز همه دستگاههای مربوطه آمادگی لازم را دارند.

مسوول دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به آغاز مدارس در سال جدید بعد از تعطیلات ۱۳ فروردین ماه، مدارس میزبان زائران از چرخه خدمت رسانی در اسکان های موقت و اضطراری خارج می شوند که با توجه به پیش بینی ورود گسترده زائران در عید فطر، تاسیس مکان های اضطراری و موقت برای اسکان برنامه ریزی خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت اسکان پیش بینی شده در خراسان رضوی به میزان ۷۰۰ هزار نفر شب افزود: حضور فعال حوزه های غیردولتی و مردمی از قبیل مساجد، حسینیه ها، حوزه های علمیه، آستان قدس رضوی در کمک به اسکان زائران از طریق تامین جا و محل های اسکان به ویژه مکان های اضطراری از نقاط قوت میزبانی در هفته دوم است.

منتجبی بیان کرد: فعالیت هزار و ۲۰۰ بازرس در استان خراسان رضوی و ۴۵۰ بازرس در مشهد در حوزه نظارت بر بازار کماکان و تا پایان تعطیلات ادامه دارد.

وی گفت: در حوزه بهداشت و درمان ۵۱ هزار و ۱۰۷ بازدید از ۱۵ اسفند سال گذشته تاکنون از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن و مراکز اقامتی خراسان رضوی صورت گرفته که ۷۰۱ تیم بازرسی در هفته دوم نیز کار خود را در این زمینه ادامه خواهند داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی برای نیمه دوم تعطیلات‌ نوروزی آمادگی کامل دارد
  • اجتماع «امام حسنی ها» همایش اقتدار و وحدت بی نظیر ملت ایران بود
  • اولین همایش قرآنیان شهرستان فلارد برگزار شد
  • زائران بقاع متبرکه خراسان جنوبی به ۲۰۵ هزار و ۶۰۷ زائر رسید
  • اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر در بوستان غدیر مشهد
  • اسکان ۱۰۲ هزار مسافر نوروزی در استان سمنان ثبت شد
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین
  • حال و هوای کربلای معلی در ماه مبارک رمضان + تصاویر
  • اسکان هشت هزار و ۷۰۰ مسافر نوروزی در سبزوار
  • اسکان هشت هزار و ۷۰۰ زائر نوروزی در سبزوار