Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ شربت زنجبیل(زنجبیل+دارچین+زعفران+عسل+تخم گشنیز)حاوی کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، منیزیم، منگنز، مس، آهن، فسفر، روی، اسیدفولیک، پروتئین، کلسیم، ریزین، زینجیبرن، اوژنول، قند(ساکاروز، فرکتوز، گلوکز) ویتامین A، B1، B2، B3، B6، C، E است.     برای بررسی خواص شربت زنجبیل و اینکه مصرف این غذا برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌و‌گو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم‌ترین خواص شربت زنجبیل حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره مهمترین خواص شربت رنجبیل اظهار کرد: این شربت، گرمابخش بدن و ویژه هوای سرد (پاییز و زمستان) است و برای افراد بلغمی مزاج که در فصل سرد سال از ناراحتی‌هایی مثل درد مفاصل و استخوان‌ها رنج می‌برند، بسیار مفید است. شربت زنجبیل یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای پیشگیری و رفع سرماخوردگی، آسم، برونشیت و گلو درد است.     بیشتر بخوانید: درمان گلو درد/ نگاهی به راهکارهای خانگی درمان گلو درد     عظمایی افزود: شربت زنجبیل آرامش بخش و شادی آور است و موجب رفع استرس، اضطراب و افسردگی می‌شود و تاثیر چشمگیری در رفع عفونت مجاری ادرار و التهاب مثانه دارد. به دلیل وجود ویتامین A، C، E خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و بدن را در مقابل انواع بیماری‌ها، مخصوصا سرطان‌ها، محافظت می‌کند.   وی درباره خواص دیگر شربت زنجبیل بیان کرد: این شربت موجب بهبود عملکرد سیستم عصبی شده، حافظه را تقویت کرده و از بروز آلزایمر جلوگیری می‌کند. لذا برای افراد، مخصوصا سالخوردگان بسیار مفید است. همچنین موجب تقویت اعضای رئیسه بدن(قلب، مغز و کبد)، تقویت دستگاه گوارشی(معده، کبد و روده‌ها) و بهتر شدن عمل هضم غذا می‌شود.   عظمایی درباره سایر خواص شربت زیره گفت: رفع سکسکه، رفع روماتیسم مفاصل (آرتریت روماتوئید)، کنترل دیابت نوع 2، خوشبویی دهان، بهبود سینوزیت، رفع وسواس، رفع دردهای قاعدگی، تقویت بینایی، افزایش قدرت باروری مردان، تقویت و طراوت پوست، رقیق شدن خون و رفع غلظت آن از دیگر خواص این شربت است.   بیشتر خوانید: سکسکه می تواند مرگ آور باشد!
این محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره موارد منع مصرف شربت زنجبیل تصریح کرد: این شربت به زنان باردار پیشنهاد نمی‌شود. زنان باردار برای رفع تهوع ناشی از بارداری، می‌توانند مقدار کمی زنجبیل را فقط به تنهایی، بعد از غذا میل کنند. افرادی که از داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین و وارفارین استفاده می‌کنند از مصرف همزمان این شربت، پرهیز کنند چون اثر دارو را بیشتر می‌کند. دو تا سه ساعت فاصله بدهند و بعد میل کنند. مواد لازم برای تهیه 2 لیتر شربت زنجبیل زنجبیل خشگ 80 گرم
دارچین 35 گرم
زعفران 2 گرم (در نصف لیوان آب جوش دم کنید)
تخم گشنیز 30 گرم
آبمعدنی 1.5 لیتر
عسل 500 گرم طرز تهیه شربت زنجبیل _زنجبیل، دارچین و تخم گشنیز را نیم کوب کرده و داخل آب معدنی بریزید تا یک روز بماند.
_سپس به مدت 10 دقیقه در حرارت ملایم بجوشانید.
_بعد از متعادل شدن حرارت (50 درجه سانتی گراد)، آن را از صافی رد کنید و زعفران دم کرده و عسل را اضافه کنید.
_هم بزنید تا قوام بیاید.سپس داخل شیشه بریزید و در یخچال بگذارید.
_برای تهیه یک لیوان شربت زنجبیل، 3 تا 4 قاشق غذاخوری از شربت را داخل لیوان بریزید و بقیه لیوان را آب جوش ولرم بریزید و میل کنید.
_روزانه 3 تا 4 لیوان صبح، ظهر، عصر و قبل از خواب میل کنید.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۸۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید

ایتنا - می‌خواهید بیشتر زندگی کنید؟ بررسی جدیدی نشان می‌دهد که باید پله را جایگزین آسانسور کنید.
محققان دریافتند افرادی که به طور منظم از پله‌ها بالا می‌روند، در مقایسه با افرادی که همیشه از آسانسور استفاده می‌کنند، 24 درصد کمتر در معرض خطر مرگ به هر دلیلی و 39 درصد کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی هستند.

به گزارش ایتنا، نتایج نشان می‌دهد که بالا رفتن از پله با کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی یا حمله قلبی، نارسایی قلبی یا سکته همراه است.

دکتر سوفی پادوک، محقق دانشگاه آنگلیا شرقی و بنیانگذار بیمارستان دانشگاه نورفولک، بریتانیا، می‌گوید: «اگر می‌خواهید از پله‌ها یا آسانسور استفاده کنید، به سراغ پله‌ها بروید زیرا به قلب شما کمک می‌کند. بالا رفتن از پله نوعی از فعالیت بدنی است. حتی فعالیت‌های بدنی کوتاه مدت تأثیرات مفیدی بر سلامتی دارد، و دوره‌های کوتاه بالا رفتن از پله‌ها باید یک هدف دست یافتنی برای گنجاندن در برنامه‌های روزمره باشد.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های 9 تحقیق شامل بیش از 480000 نفر را گردآوری کردند. مطالعات بدون در نظر گرفتن میزان سرعت و یا تعدادپله‌هایی که افراد صعود کرده‌اند جمع‌بندی شده است.

پادوک در بیانیه خبری گفت: «بر اساس این نتایج، ما مردم را تشویق می‌کنیم که پله‌نوردی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. مطالعات ما نشان داد که هر چه از پله‌ها بیشتر بالا بروید، مزایای بیشتری برای‌ سلامتی شما دارد. بنابراین، چه در محل کار، چه در خانه یا هر جای دیگر، از پله‌ها استفاده کنید.»

محققان این یافته‌ها را روز جمعه در ESC Preventive Cardiology ، کنگره علمی انجمن قلب و عروق اروپا ارائه کردند. یافته‌های ارائه شده در جلسات پزشکی باید مقدماتی در نظر گرفته شود تا زمانی که در یک مجله معتبر منتشر شود.
 

دیگر خبرها

  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود
  • این مربا را برای صبحانه نخورید!
  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • پیرمرد ۸۵ ساله قربانی سرقت‌های سمی شد
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • کشف بیش از ۲ هزار قوطی نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق در هشترود