Web Analytics Made Easy - Statcounter

روستای «اولما» طبق سنوات قبل میزبان عزاداران حسینی و جاماندگان راهپیمایی اربعین حسینی خواهد بود و جلوه کاروان «از کربلا تا شام» یک بار دیگر عشق و ارادت خود را به امام حسین (علیه السلام) و یارانشان نشان داده خواهد شد.

خبرگزاری شبستاناردبیل:

روستای «اولما» از توابع بخش ارشق شهرستان مشگین‌شهر طبق سنوات قبل میزبان عزاداران حسینی و جاماندگان راهپیمایی اربعین حسینی خواهد بود و با جلوه کاروان «از کربلا تا شام» یک بار دیگر عشق و ارادت خود را به امام حسین (علیه السلام) و یارانشان نشان داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مراسم معنوی دارای پشینیه تاریخی و از گذشته های دور در روز اربعین برگزار می شد و جذابیت برنامه حضور گردشگران استانی، کشوری و حتی بین المللی را فراهم کرده است.

 

اهالی بومی منطقه تلاش کرده اند تا سابقه و ارزش معنوی این مراسم تاریخی حفظ شود و شکوه حضور مردم از سراسر کشور نشان از جلوه های معنوی بسیار ارزشمند در این مراسم تاریخی دارد.

 

وقایع پس از حماسه روز عاشورا روایتی است که در قالب کاروان «از کربلا تا شام» بیان می شود و در شبیه خوانی روستای «اولما» تلاش شده تا روایتگری از حوادث روزهای سخت کاروان اسرای کربلا داشته باشد.

 

ندای «لبیک یا حسین» و «لبیک یا ابوالفضل» بخش از دلدادگی عاشقان امام حسین (علیه السلام) و یارانش در این مراسم معنوی است.

 

لطیف قلی دوست، مسئول ستاد برگزاری مراسم اربعین حسینی روستای «اولما» برگزاری مراسم اربعین با حضور انبوه جمعیت را نشانه عشق و ارادت هم استانی ها به اهل بیت (علیهم السلام) عنوان کرد.

 

هدف از تشکیل ستاد برگزاری  را تدوین ویژه برنامه های ماه محرم و صفر اعلام و جمع آوری احسان و نذورات را بخش دیگر از کارهای هماهنگی این ستاد معرفی کرد.

 

 تدارک برنامه و تهیه احسان برای بیش از 10 هزار نفر در مراسم معنوی روز اربعین حسینی فراهم می شود و تمامی مصارف و حتی تدارک آن توسط اهالی و خیرین صورت می گیرد.

 

امسال نیز این مراسم معنوی با حضور شاعر حسینی سجاد جوادزاده و مداحی علی لامعی، فرهاد امیری لر و محسن صفابخش روز سه شنبه 8 آبان ماه از ساعت 9 صبح همزمان با مراسم عزاداری و شبیه خوانی در جوار روستای «اولما» برگزار خواهد شد.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین موکب اربعین مجلس اردبیل مرز مهران جلسه رای اعتماد رای اعتماد مجلس شورای اسلامی مراسم روز اربعین شبیه خوانی عزاداری اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۸۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر شنبه در همایش زائران حج تمتع استان مرکزی اظهار کرد:
وحدت، توحید، ایمان و تقوا از مهم‌ترین دستاوردهای آئین حج است که مسلمانان باید به آنها توجه ویژه داشته باشند.

وی رمز پیروزی و موفقیت هر ملت، مذهب و دینی را در اتحاد و یکپارچگی آنان دانست و گفت: همانگونه که رمز پیروزی ما در انقلاب اسلامی نیز همین بود و امروز آنچه می‌تواند اسلام را از گزند دشمنان مصون بدارد وحدت و یکپارچگی مسلمانان است.

استاندار مرکزی سفر معنوی حج را فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی عنوان کرد و گفت: حج یک عمل عبادی سیاسی و جز خدا کسی را ندیدن است.

مخلص الائمه گفت: دولت همه مقدمات و برنامه‌ریزی‌ها را برای مناسک حج انجام داده است از این حاجیان بدون نگرانی در این مراسم معنوی حضور یابند و در ایران و عربستان شرایط لازم مهیا شده است.

مخلص الائمه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به نگاه ویژه خود معتقد است حج یک عمل عبادی سیاسی است و دین از سیاست جدا نیست.

وی گفت: در این سفر معنوی هیچ امتیاز خاصی برای افراد وجود ندارد بلکه همه با یک پوشش به گرد کعبه طواف می‌کنند و اعمال خود را انجام می‌دهند.‌

حجاج بیت‌الله‌الحرام به عنوان سفیر کشور باید رفتار شایسته داشته باشند

امام جمعه موقت اراک نیز با بیان اینکه پیام حج با حضور و همبستگی حاجیان به جهان اسلام و خارج از اسلام مخابره می‌شود، گفت: ضروری است همه حجاج در انجام درست فرامین و رفتاری شایسته تلاش کنند.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی افزود: حجاج بیت‌الله الحرام سفیران کشور, استان و شهر خود هستند بنابراین باید تلاش کنند همه اعمال را به درستی و شایسته انجام دهند.

وی با بیان اینکه برگزار کنندگان مراسم حج در کشور زحمات زیادی برای برگزاری این مراسم انجام داده‌اند، افزود: ضروری است ضمن رعایت فرامین اخلاقی حلالیت گرفته شود که حج مورد قبول حق واقع شود.

کد خبر 6096376

دیگر خبرها

  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است
  • رقابت سخت بین حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی
  • ویژگی حجاج در سفر معنوی حج/ برائت مشرکان اصل قرآنی است
  • هزینه ارزی حج تمتع ۱۴۰۳ چند دلار است؟
  • تشویق سید حسین حسینی از سوی هواداران استقلال / فیلم
  • سیزدهمین کاروان فرهنگی ورزشی جاده ولایت میهمان خوزستانی‌ها
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود