Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید رفیعی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره تاثیر تعیین ارز نیمایی بر تولید و صادرات محصولات پالایشگاهی اظهار داشت: به نظر ما این سیاست تاثیر مثبت دارد و حتی پیشنهاد دادیم قیمت‌ها به سنا نزدیک شود.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم دولت بهتر است دستش را از سامانه نیما بردارد تا ببینیم این فنر تا کجا باز می‌شود، به نظر بنده این اقدام در روند تولید وصادرات یک گام مثبت بود، هرچند کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر اجرایی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی، گاز و پتروشیمی با بیان اینکه قیمت‌ها هنوز اعلام نشده است، خاطرنشان کرد: قبلا با همین قیمت حتی بالاتر خرید می‌شد، اکنون رسمی شده و فقط اسم را عوض کرده‌اند.

وی گفت: قبلا خرید با ارز ۴۲۰۰ تومانی بود که در این موارد ۳۰۰ درصد رقابت و نرخ‌ها نه تنها از نیما عبور می‌کرد بلکه به سنا نزدیک می‌شد، یعنی اکنون نیز برای صادرکننده واقعی بخش خصوصی اتفاق خاصی نیفتاده است.

رفیعی‌فر با یادآوری اینکه باید قیمت‌ها را به سمت سنا ببرند، تصریح کرد: کنترل مصنوعی را از روی سامانه نیما بردارند تا نیما هم نرخ واقعی خودش را که نزدیک سامانه سنا است، پیدا کند.

به گزارش ایلنا، در مصوبه هیات وزیران پیرامون تعیین نرخ تسعیر ارز برای محاسبه قیمت خوراک پالایشگاه (نفت خام و میعانات گازی) و فرآورده‌های تحویلی از پالایشگاه‌ها به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران که طی نامه شماره ۹۹۹۶۵ در تاریخ ۱۳۹۷.۰۷.۲۹ توسط معاون اول رییس‌جمهور ابلاغ شد، آمده است: از ابتدای آبان ماه سال جاری نرخ تسعیر ارز برای محاسبه قیمت خوراک پالایشگاه‌ها (نفت خام و میعانات گازی) و فرآورده‌های تحویلی از پالایشگاه‌ها به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران (پنج فرآورده اصلی و سوخت هوایی)، برابر با متوسط ماهانه نرخ ارز در سامانه نیما خواهد بود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ارز بخش خصوصی خوراک دولت سنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۸۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود

منابع رسانه‌ای امروز (دوشنبه) از دیدار و رایزنی روسای جمهور ترکیه و عراق در بغداد درباره تحولات منطقه و پرونده‌های مشترک میان ۲ کشور خبر دادند.

به گزارش ایسنا، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه که امروز وارد بغداد شده بود با «عبد اللطیف جمال رشید» همتای عراقی خود در کاخ ریاست جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) دو طرف در این دیدار درباره تحولات منطقه و در راس آن جنگ غزه رایزنی کرده و بر ضرورت جلوگیری از تشدید تنش در منطقه تاکید کردند.

رئیس جمهور عراق و اردوغان بر اهمیت تشدید تلاش‌ها برای مقابله با چالش‌های تغییرات آب و هوایی و بحران آب تاکید کردند.

دو طرف همچنین درباره پرونده‌های مختلف میان دو کشور و به ویژه پرونده آب رایزنی کردند.

ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: روسای جمهور ترکیه و عراق بر ضرورت توقف تجاوز به غزه و حمایت از ملت فلسطین تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: روسای جمهور ترکیه و عراق همچنین بر لزوم کاهش تنش در منطقه و توقف تشدید تنش تاکید کردند.

رشید در سخنانی در این دیدار بر ضرورت همکاری میان ۲ کشور در زمینه مقابله با تروریسم تاکید کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بغداد اجازه نمی‌دهد خاک عراق سکوی تهدید کشور‌های همسایه باشد. ما همچنین هرگونه حمله یا تجاوز به شهر‌های عراق را رد و بر لزوم احترام به حاکمیت و امنیت عراق تاکید می‌کنیم.

رئیس جمهور ترکیه نیز در دیدار با همتای عراقی خود اظهار کرد: ما نیاز عراق به آب را درک می‌کنیم. پروژه جاده توسعه مهم است و ما به حمایت خود از عراق برای تکمیل آن ادامه خواهیم داد.

اردوغان همچنین بر ضرورت اقدام مشترک کشور‌های اسلامی برای توقف جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه تاکید کرد.

وی همچنین تاکید کرد که تلاش‌ها برای توقف بی‌عدالتی و ظلم علیه ملت فلسطین ادامه دارد.

اردوغان صبح امروز مورد استقبال «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق قرار گرفته بود.

این نخستین سفر اردوغان به عراق از سال ۲۰۱۱ تا کنون است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می شوید
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد
  • عرضه ۴۲۶.۸ میلیون دلار حواله ارزی در سامانه نیما
  • (ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود
  • صادرات زعفران به ۲۰۰ تن رسید