Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@08:09:28 GMT

کسي نمي تواند اينترنت ايران را قطع کند

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۸۸۹۸۵

کسي نمي تواند اينترنت ايران را قطع کند

خبرگزاري آريا - وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اعلام کرد که دسترسي به اينترنت در دنيا رييس ندارد که بگوييم آمريکا رييس اينترنت به شمار مي‌رود و مي‌تواند اينترنت ايران را قطع کند؛ بر همين اساس هيچ جاي نگراني براي قطع شدن اينترنت کشور نيست.
به گزارش خبرگزاري آريا، محمدجواد آذري جهرمي افزود: تحريم‌هاي آمريکا در حوزه خدمات و سرويس‌ها به کسب و کارها و جواناني که در اين حوزه فعاليت دارند لطمه زده و ممکن است تا اين دسته از تحريم‌ها تشديد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نصرالله جهانگرد، معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات درباره وضعيت خدمات شبکه بانکي و پرداخت کشور حتي در صورت قطعي اينترنت به صورت موقت از سوي داخل يا حتي خارج از کشور به ايبنا گفت: زيرساخت‌هاي حياتي و اصلي کشور از جمله زيرساخت بانکداري، نيروگاه‌ها و غيره ايران که نياز به شبکه‌اي امن، پُرسرعت و با کيفيت مطلوب دارد، تحت شبکه ملي اطلاعات که در برنامه پنجم توسعه شروع شد و در دولت دهم و يازدهم به سرانجام رسيد و هم اکنون نيز در حال توسعه است، به عنوان شبکه‌اي مستقل از شبکه جهاني اينترنت ارتباط و فعاليت دارند.
جهانگرد ادامه داد: در ارتباطات برپايه شبکه ملي اطلاعات يا اينترنت ملي، صرفا افراد مختص يک آي پي آدرس خاص که در داخل ايران قرار دارند مي‌توانند از اين زيرساخت استفاده کنند و خدمات بر پايه شبکه ملي اطلاعات از خارج از ايران قابل دسترسي و استفاده نيست.
وي تاکيد کرد: در زمان قطع ارتباطات اينترنت در کشور به صورت داخلي يا خارجي با توجه به اتصال نهادهاي زيرساختي و حياتي کشور به شبکه ملي اطلاعات هيچ اختلالي در ارائه خدمات ايجاد نمي‌شود و در اين ميان زيرساخت بانک‌ها، شعبات بانکي و دستگاه‌هاي خودپرداز بانکي همچنان سرويس ارائه مي‌دهند اما عمده دستگاه‌هاي کارتخوان با توجه به استفاده از شبکه اينترنت قادر به فعاليت نخواهند بود.
بر اساس اين گزارش، در فضاي مجازي شايعات و اخبار ضد و نقيض بسيار زيادي در رابطه با تحريم‌هاي آمريکا براي ايران منتشر مي‌شود که يکي از موضوعات داغ اين روزهاي فضاي مجازي ايران مسئله نادرست تحريم و قطع اينترنت بين المللي ايران توسط آمريکا در دوره جديد تحريم‌ها از 13 آبان ماه سال جاري است؛ اين موضوع در حالي توانسته تا به سرعت در افکار عمومي مطرح شود که هيچ کشوري نمي‌تواند اينترنت کشور ديگري را قطع کند و صرفا آن کشور اين توانايي را دارد تا دسترسي به سايت‌هاي کشور خود را بر روي بازديد کنندگان خاص يک منطقه که داراي آي پي آدرس مشخصي هستند را ببندد و براي نمونه ايراني‌ها براي دسترسي به برخي از وب سايت‌هاي آمريکايي يا خدماتي از جمله در سرويس‌هاي گوگل و ياهو با محدوديت روبرو خواهند شد که البته اين موضوع در زمان نهايي شدن توافق برجام و قبل از آن نيز وجود داشته و شرايط دسترسي ايرانيان به خدمات سرويس‌هاي آمريکايي تفاوت چنداني نخواهد داشت چرا که دسترسي کاربران به اين دسته سرويس‌هاي محدود شده با نرم افزارهاي تغيير آي پي به راحتي قابل انجام است.
نکته بسيار مهم که مردم بايد بدانند آن است که با شروع دور جديد تحريم‌ها همچون زماني که ايران در تحريم‌هاي بين المللي قرار داشت، دسترسي به اينترنت بين الملل پابرجا خواهد بود اما در اين ميان ممکن است اختلالاتي در زيرساخت اينترنت کشور ايجاد شود که ايندسته از اختلالات با توجه به نظاارت شرکت ارتباطات زيرساخت ايران نيز به سرعت قابل رفع است؛ از سوي ديگر در صورت قطعي موقت اينترنت به صورت داخلي يا خارجي و هرگونه اختلال با توجه به قرار گرفتن زيرساخت‌هاي اصلي کشور از جمله شبکه بانکداري بر بستر شبکه ملي اطلاعات يا همان اينترنت ملي که با عنوان اينترانت شناخته مي‌شود دسترسي بانک‌ها و ساير ارگان‌هاي دولتي مهم کشور قطع نخواهد شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۸۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است

رئیس جمهور در آیین گشایش نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴، گفت: این نمایشگاه نشان‌دهنده این است که ایران تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده پولادین مردم به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز شنبه در افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو 2024) طی سخنانی بیان کرد: این نمایشگاه نشان‌ دهنده این است که ایران تحریم‌ ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده پولادین مردم به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

رئیسی ادامه داد: هم‌چنین طرح‌های شیطانی منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران هرگز به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

دستور رئیسی برای رفع مشکلات جنوب غرب تهران وی افزود: این نمایشگاه نشان می‌دهد کشور ما با ذخایر مادی، معنوی و نیروی انسانی کارآمد و با اراده و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری داشته باشد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: آنچه به‌دست جوانان عزیز ما رقم خورده در این نمایشگاه آورده شده و ترجمان این رویداد بزرگ اقتصادی این است که ما توانسته‌ایم و می‌توانیم.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • کاربردهای خلاقانه برای لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های قدیمی
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است