Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@03:39:22 GMT

انرژی پاک جایگزین نفت سفید می شود

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۸۹۰۶۴

انرژی پاک جایگزین نفت سفید می شود

مهرداد بیوکی روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: براین اساس با توجه به پوشش گازرسانی 98 درصدی شهرها و 96 درصدی روستاهای استان بوشهر، براساس این بخشنامه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با تائید شرکت گاز فقط در مناطقی که فاقد لوله کشی گاز هستند اقدام به توزیع نفت سفید می کند.
وی بیان کرد: براساس پیش بینی انجام شده امسال باید آخرین سال لوله کشی گاز در مناطق مختلف استان بوشهر باشد و مردم باید از مزایای این انرژی پاک بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیوکی یادآور شد: با تائید شرکت گاز استان بوشهر همه مناطق فاقد لوله کشی گاز مشمول دریافت نفت سفید هستند و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هیچ مشکلی در تامین سوخت مورد نیاز مردم ندارد.
6047/6043
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استان بوشهر انرژی پاک شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گاز نفت راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۹۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح

به گزارش تابناک اقتصادی؛ پتانسیل ایران برای تبدیل شدن به هاب گازی در منطقه توسط چندین عامل کلیدی پشتیبانی می شود. اولا، ایران دومین ذخایر بزرگ گاز طبیعی جهان را در اختیار دارد که آن را به یک بازیگر کلیدی در بازار جهانی انرژی تبدیل می کند. ایران با داشتن منابع گازی فراوان، ظرفیت تامین گاز طبیعی کشورهای همسایه خود را دارد و در نتیجه همکاری و یکپارچگی منطقه‌ای را افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، موقعیت جغرافیایی استراتژیک ایران، آن را به عنوان پلی بین کشورهای غنی از انرژی در آسیای مرکزی، مانند ترکمنستان، و بازارهای تشنه انرژی در جنوب آسیا و خاورمیانه قرار می دهد.

این موقعیت منحصربه‌فرد به ایران اجازه می‌دهد تا نقش مهمی در تسهیل ترانزیت گاز طبیعی از تولیدکنندگان به مصرف‌کنندگان ایفا کند و در نتیجه همکاری‌های منطقه‌ای و امنیت انرژی را تقویت کند.

در همین رابطه با فرشاد جامع کارشناس انرژی به گفتگو پرداختیم که در ادامه خواهید خواند؛

فرشاد جامع کارشناس انرژی در گفتگو با تابناک اقتصادی با اشاره به پتانسیل ایران برای تبدیل شدن به هاب گازی در منطقه اظهار کرد: در سال‌های اخیر، ایران گام‌های فعالانه‌ای برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای خود در بخش گاز برداشته است. تمدید قرارداد گاز عراق، از سرگیری سوآپ گاز با ترکمنستان و ساخت خط لوله صلح، همگی نشان دهنده تمرکز ایران به تقویت همکاری های انرژی با همسایگان خود است. ایران با تقویت روابط خود با کشورهای همسایه، نه تنها جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی در بازار گاز منطقه ای تثبیت کرده است، بلکه زمینه را برای همکاری های آتی در این بخش فراهم کرده است.

علاوه بر این، ایران از روابط خود با بازیگران کلیدی انرژی مانند روسیه برای تحکیم بیشتر موقعیت خود به عنوان یک هاب گاز در منطقه استفاده کرده است. تحریم گاز تحمیل شده توسط روسیه و همچنین محدودیت هایی که برای صادرات گاز ترکمنستان به اروپا ایجاد شده است، فرصتی را برای ایران فراهم کرده است تا تجارت گاز خود را گسترش دهد و مشارکت های انرژی خود را متنوع کند. ایران با باز کردن خطوط واردات گاز با ترکمنستان و کاوش در مسیرهای جدید برای صادرات گاز به هند از طریق روسیه، آمادگی خود را برای سرمایه گذاری بر پویایی بازار و ایجاد اتحادهای استراتژیک در بخش انرژی نشان داده است.

وی ادامه داد: ایران علاوه بر تقویت همکاری های منطقه ای خود، بر توسعه زیرساخت های گاز داخلی خود نیز برای حمایت از اقدامات خود جهت تبدیل شدن به هاب گازی در منطقه تمرکز کرده است. سرمایه‌گذاری در تأسیسات ذخیره‌سازی گاز، خطوط لوله و پایانه‌های گاز طبیعی مایع (LNG) ایران را به زیرساخت‌های لازم برای رسیدگی به تجارت و فعالیت‌های ترانزیتی گاز مجهز کرده است. ایران با مدرن‌سازی زیرساخت‌های گازی خود، نه تنها امنیت انرژی خود را بهبود بخشیده، بلکه خود را به عنوان یک مرکز ترانزیتی قابل اعتماد برای جریان گاز طبیعی در منطقه قرار داده است.

با نگاهی به آینده، چشم انداز ایران برای تبدیل شدن به هاب گازی در منطقه به توانایی این کشور برای حفظ و گسترش تلاش های همکاری منطقه ای خود در بخش گاز بستگی دارد. ایران با تعمیق مشارکت با کشورهای همسایه، تقویت زیرساخت‌های انرژی و بهره‌گیری از مزیت‌های استراتژیک خود، می‌تواند جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی در بازار گاز منطقه مستحکم کند. از آنجایی که ایران همچنان به دنبال هدف خود برای تبدیل شدن به یک هاب گازی است، این پتانسیل را دارد که چشم انداز انرژی در منطقه را متحول کند، یکپارچگی اقتصادی بیشتر را تقویت کند و توسعه پایدار را در آن سوی مرزها ترویج دهد.

این کارشناس انرژی در پایان گفت: توسعه همکاری‌های منطقه‌ای ایران در بخش گاز در تلاش آن برای تبدیل شدن به یک هاب گازی در منطقه مؤثر است. ایران با بهره گیری از منابع فراوان گاز طبیعی، موقعیت جغرافیایی استراتژیک و روابط دیپلماتیک قوی با کشورهای همسایه، پایه محکمی برای تقویت همکاری و یکپارچگی انرژی در منطقه ایجاد کرده است. از آنجایی که ایران به تقویت موقعیت خود به عنوان یک بازیگر کلیدی در بازار گاز منطقه ای ادامه می دهد، این پتانسیل را دارد که فرصت های جدیدی را برای رشد اقتصادی، امنیت انرژی و توسعه پایدار در منطقه باز کند.

دیگر خبرها

  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • خط لوله گاز ، مهم‌ترین طرح ایران و پاکستان در حوزه انرژی
  • صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟ | مذاکره وزرای نفت ایران و پاکستان
  • پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • راه بی بازگشت پاکستان در تکمیل خط لوله گاز | سفر رئیسی صادرات انرژی ایران را تسهیل می کند؟
  • اجرای بیش از ۳ هزار کیلومتر شبکه گاز در استان کرمان در سال ۱۴۰۲
  • توسعه همکاری‌های منطقه ای ایران در جهت تبدیل شدن به‌هاب گازی منطقه
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم شمار مشتریان نفت ایران را افزایش داد
  • عملکرد دولت سیزدهم در دیپلماسی انرژی شمار مشتریان نفت ایران را افزایش داد
  • آخرین جزئیات پیش‌بینی بارش‌ها و دمای هوا تا مهر ۱۴۰۳ / لانینا جایگزین ال‌نینو می‌شود؟