Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@21:31:19 GMT

هند 950 میلیون دلار کشتی جنگی از روسیه می خرد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۸۹۷۰۱

هند 950 میلیون دلار کشتی جنگی از روسیه می خرد

 هند برای افزایش توان نیروی دریایی خود یک قرارداد 950 میلیون دلاری با روسیه برای خرید دو کشتی جنگی با قابلیت پرتاب موشک های براهموس امضا کرد.

به گزارش ایرنا روز دوشنبه به نقل از روزنامه 'اکونومیک تایمز'، به گفته مقامات هندی، این دو کشتی جنگی کلاس 11356، به صورت مستقیم از روسیه خریداری شده است درحالی که در مراحل بعد دو کشتی جنگی دیگر در هند ساخته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مقامات هندی همچنین اعلام کردند مذاکرات طولانی مدت برای امضای این قرارداد پیش از دیدار ماه جاری نارندرا مودی نخست وزیر هند و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در دهلی نو نهایی شدند و هفته گذشته این قرارداد میان دو کشور امضا شد.

با توجه به اینکه آمریکا خرید سلاح های نظامی از روسیه را تحریم کرده است، هند می تواند با استفاده از ارز های روپیه و روبل برای پرداخت هزینه این کشتی ها استفاده کند.

این قرارداد از سال 2015 تاکنون میان هند و روسیه مطرح بوده است. بر اساس آن روسیه تکنولوژی لازمه را به هند انتقال خواهد داد تا دو کشتی جنگی در این کشور ساخته شود. از سوی دیگر کشتی های خریداری شده از روسیه تا سال 2022 به هند تحویل داده خواهند شد.

هند برای جلوگیری از ورود به بحران در روابط روسیه و اوکراین، به صورت مستقیم با اوکراین برای خرید موتور های توربین گازی این کشتی ها در ارتباط بوده است.
شرکت دولتی 'کشتی سازی گوا' ماموریت ساخت دو کشتی جنگی برای نیروی دریایی این کشور را به عهده خواهد گرفت.

سال گذشته ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قانونی به نام 'مبارزه با مخالفان آمریکا از طریق تحریم' یا 'کاتسا' امضا کرد که بر اساس آن روسیه، ایران و کره شمالی شامل تحریم های واشنگتن شدند. بند 231 قانون کاتسا، کشورهایی که دارای قرادادهای مهم با بخش های دفاعی و امنیت روسی هستند، واجد شرایط تحریم از سوی آمریکا خواهند بود.

اما هند بدون توجه به این قانون و تحریم های آمریکا در ماه جاری قرارداد سامانه خرید سامانه موشکی اس 400 را با حضور نارندرا مودی و ولادیمیر پوتین در دهلی نو امضا کرد.
هند که دارای روابط گسترده نظامی با روسیه است و اکثر تجهیزات نظامی خود را از این کشور خریداری می کند تحت تاثیر این قانون قرار گرفته است.

آمریکا چندین بار اعلام کرده است که کشورهایی که به انجام این قراردادهای مهم با روسیه بپردازند، شامل تحریم های آمریکا خواهند شد و هند نیز از این امر مستثنی نخواهد بود.

اما هند امیدوار است که بتواند از این تحریم ها از آمریکا تخفیف دریافت کند. هند نمی تواند به راحتی رابطه نظامی خود را با روسیه نادیده بگیرد. اکثر تجهیزات نظامی هند ساخت روسیه هستند و مسکو در سال های گذشته یک همکار قابل اعتماد دهلی نو در زمینه تامین تجهیزات نظامی مورد نیاز و همچنین انتقال تکنولوژی به هند بوده است.

در طول مذاکرات اخیر دهلی نو و واشنگتن موسوم به '2+2' جمیز متیس وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده بود که با این تحریم ها قصد ندارند بر کشورهایی مانند هند تاثیر منفی بگذارند.

وی ادعا کرد آمریکا برای اعطای معافیت به همکار خود یعنی هند تلاش خواهد کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هند کشتی جنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۹۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد

وزیر انرژی اوکراین اعلام کرد حملات پهپادی و موشکی اخیر روسیه به سیستم انرژی اوکراین، بیش از یک میلیارد دلار آمریکا، به این بخش، خسارت وارد کرده است.

به گزارش ایسنا، روسیه از ۲۲ مارس، به تلافی حملات پهپادی کی‌یف به زیرساخت‌های انرژی این کشور، نیروگاه‌های تولید برق آبی و حرارتی و همچنین شبکه‌های اصلی اوکراین را هدف حمله قرار داده که به خاموشی در بسیاری از مناطق اوکراین، منجر شده است.

ژرمن گالوشنکو، وزیر انرژی اوکراین، روز یکشنبه گفت: اکنون ما درباره خسارتی بالغ بر یک میلیارد دلار صحبت می‌کنیم، اما این حملات ادامه دارد و روشن است که خسارات، افزایش پیدا خواهد کرد.

این مقام اوکراینی گفت: خسارت اصلی به تاسیسات تولید نیروی برق آبی و حرارتی و همچنین سیستم‌های انتقال برق وارد شده است. سیستم امروز باثبات است، اما وضعیت کاملا پیچیده است و به لطف شرایط جوی مساعد، سیستم انرژی با تولید نیروی خورشیدی و بادی، پشتیبانی شده است.

اوکراین در ماه‌های اخیر، با پهپاد‌های مملو از مواد منفجره، تعدادی از پالایشگاه‌های نفت روسیه را هدف حمله قرار داد و باعث کاهش تولید سوخت این کشور شد. در پی این اقدامات، روزنامه فایننشیال تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش کرده بود این حملات، متحدان کی‌یف در آمریکا را که نگران افزایش قیمت داخلی سوخت در سال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هستند، ناراحت کرده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، به روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گفت: واکنش آمریکا در این مورد مثبت نبود. ما از هواپیما‌های بدون سرنشین خود استفاده کردیم. هیچ کس نمی‌تواند به ما بگوید که شما نمی‌توانید.

با این حال، لایحه بسته کمکی واشنگتن به کی‌یف به ارزش ۶۰ میلیارد دلار که مدت‌ها پیش توسط مجلس سنا پیشنهاد داده شده بود، اما به دلیل مخالفت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در بن‌بست به سر می‌برد، در نهایت با موافقت همین گروه به تصویب رسید و هفته گذشته توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا امضا شد. زلنسکی پس از موافقت آمریکا با تصویب این کمک، خواستار کمک‌های بیشتر تا ۱۰ سال آینده شد!

دیگر خبرها

  • پاشنه آشیل روسیه برابر تحریم‌های غرب
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو