Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-27@22:18:39 GMT

کشف شمشیر، سکه و اشیای تاریخی از سارقان در زابل

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۹۰۷۲۷

به‌گزارش ایلنا، سردار امیر رحمت‌اللهی (فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی) با اشاره به کشف و ضبط اشیای پیش از تاریخ و دوران اسلامی در سیستان و بلوچستان در بیان جزئیات این خبر گفت: یگان حفاظت استان سیستان و بوچستان در راستای اقدامات تعاملی با نیروی انتظامی و در ادامه روند دستگیری سارقین و قاچاقچیان اشیای عتیقه، با بهره‌گیری از شگردهای تخصصی و صرف ساعت‌ها کار مراقبتی و ردزنی و چندین روز تلاش بی‌وقفه، ضمن اخذ مجوز قانونی از مراجع قضائی با همکاری  عوامل انتظامی شهرستان زابل نسبت به شناسایی محل اختفای افراد دخیل در امر قاچاق اموال تاریخی اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در عملیاتی غافلگیرانه با دستگیری دو نفر متهم، مقادیری اشیای تاریخی شامل شمشیر، کوزه سفالی، دستبند فلزی، گردن‌آویز سنگی، سنگ آسیاب و سکه تاریخی متعلق به پیش از تاریخ و متاخر اسلامی از ایشان کشف و ضبط شد.

او، تصریح کرد: در این خصوص اشیای مکشوفه به موزه زاهدان تحویل و افراد دستگیرشده و به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی استان دلالت شدند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان زابل شمشیر یگان حفاظت میراث فرهنگی سکه تاریخی یگان حفاظت استان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۰۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل

 علیرضا ملاشاهی  فرماندار ویژه زابل بیان کرد: توسعه زیرساخت‌ها یکی از اصلی‌ترین پایه‌های توسعه و پیشرفت هر منطقه‌ای است یکی از این زیرساخت‌ها در حوزه ارتباطات است و باتوجه‌به گسترش روزافزون استفاده از خودروهای شخصی و تک‌سرنشین و همچنین کمبود نیروی انسانی به‌منظور کنترل ترافیک، در مسیر استفاده از تجهیزات هوشمند که علاوه بر ثبت کامل تخلفات رانندگی، همچنین امکان اطلاع از بار ترافیکی معابر شهر را برای مسئولان مربوطه مهیا می‌کند.

 ملاشاهی با اشاره به شتاب طرح ملی فیبر نوری مشترکان خانگی گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های دولت سیزدهم و تأکید استاندار سیستان و بلوچستان هر روز شاهد توسعه و پیشرفت در تمامی عرصه‌ها در استان هستیم و امروز نیز طرح ملی فیبر نوری مشترکان خانگی برای دومین بار در شهر زابل شمال استان سیستان و بلوچستان در حال اجرا است.

 فرماندار ویژه زابل افزود: هدف از نصب این دوربین‌ها مدیریت بهینه سرعت، انضباط اجتماعی، پیشگیری از مخاطرات و به‌منظور افزایش تعاملات و در راستای هوشمندسازی شهرستان زابل، با موضوع روند توسعه پروژه فیبر نوری در راستای کاهش بار ترافیکی و ثبت تخلفات رانندگی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان شهرداری زابل و شرکت مخابرات شهرستان با موضوع شتاب پروژه فیبر نوری، و نصب ۲۰ دوربین پلاک خوان در سطح شهرستان زابل منعقد شد.

 وی تأکید کرد: دوربین پلاک‌خوان از سوی شرکت مخابرات خریداری و در نقاط پیش‌بینی‌شده که توسط دستگاه‌های مرتبط با مدیریت شهرداری در سطح شهر زابل نصب خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • دستگیری سارقان سیم و کابل در شاهرود
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت