Web Analytics Made Easy - Statcounter

موکب امام خامنه ای(مدظله العالی) خرم آباد به عنوان بزرگترین موکب مردمی ایران این روزها میزبان هزاران زائران اربعین حسینی است. ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵ استانها لرستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، امسال نیز همانند سال‌های گذشته علم موکب امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به عنوان بزرگ‌ترین موکب مردمی ایران در خرم‌آباد بر پا و پذیرای زائران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امین خورشیدوند مسئول موکب اعظم امام خامنه‌ای در راستای برپایی این موکب در شهر خرم‌آباد و خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: این موکب 100 درصد مردمی نخستین، بزرگ‌ترین و مجهزترین موکب ایران محسوب می‌شود که طی چند سال اخیر کار خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در آن انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه روزانه حدود 8 هزار نفر از زائران اربعین در منازل زیر نظر این موکب اسکان داده می شود، افزود: آشپزخانه این موکب به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت دارد، پذیرایی این موکب به‌صورت 24 ساعته است و نیاز به مشارکت مردمی بیشتری دارد.

مسئول موکب امام خامنه‌ای در خرم‌آباد عنوان کرد: در بخش بهداشت و درمان نیز تاکنون 54 پزشک پای‌کار آمده است و بسیاری از داروها به‌صورت مردمی تهیه می‌شود؛ مکانیک سیار، جرثقیل سیار، کارواش سیار، آرایشگر، خدمات بانکی، ماشین‌نویسی، نقشه راهنمای زائر، اسکان موقت، خیاطی، کفاشی، سیستم گرمایش، پاسخ به شبهات، پارکینگ از دیگر خدماتی است که در موکب اعظم امام خامنه‌ای به زائران ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه اسکان نیز حدود 500 منازل، چندین حسینیه و مساجد شهر آماده‌شده است، همچنین در محوطه موکب نیز چادرهایی برای اسکان زائران برپا می‌شود؛ سال گذشته صدها هزار زائر در این موکب خدمات دریافت کردند.

خورشید وند بابیان اینکه این موکب در کیلومتر 5 جاده خرم‌آباد- بروجرد بعد از پلیس‌راه استان قرارداد تصریح کرد: موکب اعظم امام خامنه‌ای در خرم‌آباد ازنظر موقعیت جغرافیایی و استراتژیک بر سر راه سه محور ورود به کشور عراق قرار دارد (مهران، شلمچه و چزابه) به‌طوری‌که بیش از 70 درصد زائران استان‌های کشور از این مسیر عبور می‌کنند.

انتهای پیام/م

R41450/P1486/S6,72/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۱۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها تا ۱۰ روز آینده در تمام نقاط کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، مطابق پیش‌بینی سامانه‌های جهانی هواشناسی تمام نقاط جغرافیای ایران در ۱۰ روز آینده پذیرای باران هستند.

بر اساس گزارش مؤسسه تحقیقات آب (۱۳ اردیبهشت) بسیاری از نقاط کشور پذیرای سامانه بارشی و رگبار هستند. سامانه بارشی وارد شده، از شب گذشته به ایران وارد شده و تا جمعه به فعالیت ادامه خواهد داد.

بارندگی در سال آبی جدید سبب شده تا ۶۲ درصد از ذخیره سدهای ایران از آب پر شود. تمرکز این سامانه بر روی استان‌های جنوب غرب و مرکزی ایران است.

کد خبر 6095118 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع در خرم آباد
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • تداوم بارش‌ها تا ۱۰ روز آینده در تمام نقاط کشور
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین