Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، به دلیل بالاتر بودن قیمت محصول ذرت در بازار آزاد کشاورزان تولیدات خود را برای خرید تضمینی عرضه نکرده اند.
کشاورزان می گویند که هم اکنون هر کیلوگرم ذرت در بازار آزاد 13 هزار ریال است و این محصول به قیمت هر کیلوگرم 10 هزار و860 ریال خرید تضمینی می شود.
یکی از بهره برداران محصول ذرت در گچساران با بیان اهمیت تولیدات کشاورزی در خودکفایی کشور به ویژه در زمان تحریم خواستار خرید تضمینی محصولات زراعی به قیمت واقعی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کریم حسینی افزود: پایین بودن نرخ خرید تضمینی باعث بی انگیزه شدن کشاورزان برای کار تولید می شود.
وی بیان کرد: هر چند دولت با اجرای طرح های انتقال آب کشاورزی در گچساران باعث رونق تولید در این شهرستان شده است اما پایین بودن خرید تضمینی ذرت کاهش درآمد بهره برداران در شرایط سخت اقتصادی کشور شده است.
یک کشاورز ذرت کار باشتی با اشاره به اینکه فروش محصولات کشاورزی تنها درآمد خانواده 6 نفره اوست از مسئولان خواست برای حمایت از این قشر زحمتکش تلاش بیشتری کنند.
مرتضی محمدی اظهار داشت: در صورتی که دولت بهای قیمت محصولات کشاورزی را افزایش دهد بخش خصوصی نیز محصولات را با قیمت واقعی خریداری می کند.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از یک هفته از زمان شروع خرید تضمینی محصول ذرت گذشته است ولی تاکنون میزان خرید تضمینی صفر است.
عیسی راستین نسب افزود:همزمان با برداشت ذرت در 2 هزار و 100 هکتار از مزارع کهگیلویه و بویراحمد کار خرید 18 هزار تن محصول به صورت تضمینی از اواخر مهر امسال شروع شده است.
وی تصریح کرد: محصول ذرت به قیمت هر کیلوگرم 10 هزار و 860 ریال خرید تضمینی می‌شود.
راستین نسب افزود: با همکاری پنج شرکت ذرت خشک کنی در شهرستان‌های گچساران و باشت کار خرید تضمینی این محصول در کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌شود.
وی بیان کرد: به دلیل پرآب بودن محصول ذرت سطح زیر کشت و تولید این محصول نسبت به سال پیش کاهش چشمگیری یافته است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سال گذشته سه هزار و 100 هکتار از زمین های کشاورزی این استان زیر کشت محصول ذرت رفته بود.
راستین نسب بیان کرد: کشت محصول ذرت در کهگیلویه و بویراحمد به صورت آبیاری بارانی و نواری انجام می شود.
کهگیلویه و بویراحمد 270 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.
سالانه 910 هزار تن محصول کشاورزی در این استان تولید می‌شود.
8143/6110
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی بخش خصوصی خانواده زمین کهگیلویه و بویراحمد محصولات کشاورزی راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۱۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود

جعفری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در کارگروه خرید تضمینی گندم سال زارعی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ گفت: با توجه به اینکه برداشت گندم در استان ابتدا در شهرستان نهبندان آغاز می‌شود از ۲۰ اردیبهشت مردم در این شهرستان می‌توانند گندم خود را به مراکز خرید گندم تحویل دهند و مابقی مراکز هم متناسب با تولید در شهرستان‌ها تا پایان شهریور فعالیت خواهند کرد.

او افزود: در استان بهره برداران با کمک ۹۸ کمباین داخلی،۳۲ کمباین مهاجر و ۱۲۸ دروگر کار عملیات برداشت گندم و جو را در استان انجام می‌دهند.

جعفری بیان کرد: در خراسان جنوبی ۱۷ هزار و ۱۸۱ هکتار زیر کشت گندم، ۲۱ هزار و ۴۰۸ هکتار زیر کشت جو، هزار و ۸۰۸ هکتار زیر کشت گندم آبی و هزار و ۵۰۵ هکتار زیر کشت گندم و جو دیم وجود دارد که باید برداشت‌ها مدیریت شده باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به پیش بینی ۱۷ مرکز خرید تضمینی گندم در استان و اینکه ۱۵ مرکز دولتی هستند اظهار کرد: امسال قیمت هر کیلوگرم خرید تضمینی گندم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.

او تصریح کرد: همچنین گندم مرغوب نیز تا کیلویی ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان خریداری می‌شود.

بیشتر بخوانید

خرید بیش از ۱۷ هزار تن گندم از کشاورزان

جعفری اظهار کرد: تعداد کشاورزان خرید تضمینی گندم از ۴۴۷ نفر در سال ۱۴۰۰ به سه هزار و ۶۱۲ نفر در پارسال رسیده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: در استفاده از کمباین‌ها در زمینه برداشت گندم باید تلاش شود از ضرر کشاورزان ریزش و افت برداشت جلوگیری شود.

هاشمی زاده رئیس هیأت مدیره بنیاد توانمند سازی گندم کاران خراسان جنوبی گفت: پارسال بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر در تولید گندم فعالیت داشتند.

او افزود: در جهت حمایت از کشاورزان، بهره بردارانی که برایشان مقدور باشد، کارخانه ماشین خرید گندم را به مزرعه می‌فرستد تا هزینه حمل کاهش یابد و در خصوص تردد کمباین‌ها هم نیروی انتظامی همکاری لازم را انجام خواهد داد و در خصوص سوخت این ماشین آلات هم مشکلی نخواهد بود.

هاشمی زاده بیان کرد: در خصوص پرداخت هم مقرر شد مسئولان پیگیری لازم را انجام دهند و وجه کشاورزان سریعتر پرداخت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • آغاز کشت چغندر قند با استقبال کشاورزان قزوینی+ فیلم