Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-05@16:29:03 GMT

فرهنگ عاشورا، موجب حرکت جامعه بشری است

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۹۱۳۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام نظری معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در مراسم عزاداری  اربعین حسینی که با شرکت فرماندهان و کارکنان پایور و وظیفه تیپ 116 شهید صفوی قزوین در مسجد حضرت امام خمینی (ره) این تیپ برگزار شد، ضمن عرض تسلیت اربعین حسینی گفت: واژه اربعین در آموزه های دینی و قرآنی فراوان مورد تاکید است و در احادیث و روایات راجع به آن بسیار پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه فرهنگ سبز مهدویت و سرخ عاشورا به عنوان دو بال و دو فرهنگ مورد توجه تشیع است افزود: فرهنگ مهدویت به جامعه بشری امید و نشاط می دهد. به همین دلیل دشمنان همیشه تلاششان بر این بوده که به فرهنگ مهدویت از طرق مختلف آسیب بزنند. 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: فرهنگ دوم تشیع که موجب حرکت جامعه بشری و مقاومت در برابر مستکبران گردیده فرهنگ عاشورا است.

حجت الاسلام نظری با بیان اینکه فرهنگ عاشورا در اربعین به کمال می رسد خاطرنشان کرد: نهضتی که در عاشورا به وجود آمد در اربعین به کمال رسید. ما در عاشورا درس های مختلفی می گیریم که با اربعین این فرهنگ تکمیل می شود.

1010/پ30/ب

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۱۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای روستای امند

در این مراسم حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا یادواره شهدا را عامل زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا دانست.

وی  افزود: شهدا پرورش یافتگان مکتب حضرت امام (ره) بودند همان مکتبی که برگرفته از نهضت عاشورا بود. 

وی با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: عملیات وعده صادق نماد اقتدار و عزت نیرو‌های مسلح کشور بود و این پیام واضح را کل جهان مخابره کرد که کشور ما در مورد منافع ملی و تمامیت ارضی به هیچ کشوری تعارف ندارد و به یقین بازنده اصلی این تقابل استکبار جهانی با محوریت آمریکاست.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • معلمان برای خدمت به علم، در امتداد نهضت امام صادق (ع) حرکت می‌کنند
  • مدرک‌گرایی موجب ایجاد فاصله بین دانشگاه و جامعه کار می‌شود
  • مد خوب، مد بد!
  • امام صادق (ع) جامعه بشری را هدایت کرد
  • برگزاری یادواره شهدای روستای امند
  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری
  • تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در قزوین 
  • قالیباف: ایجاد تحول در آموزش و پرورش، موجب تحول در کشور است
  • بارش‌های بهاری میهمان استان قزوین