Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاري صداوسيما مركز كيش، این کارگاه آموزشی ویژه مراقبان سلامت، پزشکان و کادر بهداشتی- درمانی و با حضور بیش از 50 نفر از پرسنل این مرکز با هدف نهادینه شدن فعالیت ها در زمینه پیشگیری و کنترل چاقی کودکان و نوجوانان برگزار شد. کارشناس تغذیه مرکز توسعه سلامت گفت: با توجه به اینکه افزایش عوارض چاقی به شکل بیماری‌های مزمن، بار اقتصادی و اجتماعی زیادی را به جوامع بشری تحمیل کرده و به‌ عنوان اپیدمی قرن حاضر و یکی از مهم‌ترین معضلات سیستم‌های سلامت مطرح شده است، بررسی موضوع چاقی کودکان و نوجوانان به عنوان یک اولویت بهداشت و سلامت  از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: طرح جامع پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی کودکان و نوجوانان ایرانی در راستای اجرای برنامه سازمان جهانی بهداشت در "پایان دادن به چاقی دوران کودکی" با همکاری دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در شش استان کشور در حال اجراست.
بیتا ابراهیمی گفت: پیامد اضافه وزن، ادامه چاقی در بزرگسالی و به دنبال آن بیماری های دیابت، قلبی و عروقی و انواع سرطان شیوع پیدا می کند.
وي با اشاره به معضل شیوع چاقی در نوجوانان و کودکان افزود: دفتر بهبود تغذیه جامعه، در راستای عملی شدن برنامه پیشنهادی سازمان جهانی بهداشت، مبنی بر پایان دادن به چاقی کودکان به طراحی واجرای برنامه "ایران اکو" اقدام کرده است و این طرح در شبکه های بهداشتی درمانی در قالب طرح تحول ارزیابی الگوی غذایی جمعیت تحت پوشش پایگاه سلامت توسط مراقبان سلامت و با هدف اصلاح الگوی غذایی و کاهش ریسک فاکتورهای تغذیه ای که منجر به چاقی و بیماری های غیرواگیر شده در حال اجرا است.
بيتا ابراهيمي گفت:علل گوناگونی در ایجاد این چاقی و اضافه وزن در کودکان و نوجوانان نقش دارد که مهم ترین آنها رژیم‌های غذایی ناسالم و سبک زندگی کم‌تحرک است و متاسفانه غذاهای نا سالم به‌صورت گسترده تبلیغ می شوند و به فروش می‌رسند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: كيش جزيره توسعه سلامت بهداشت مركز سلامت چاقي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۱۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه رسولی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نوجوانان بوشهر به مناسبت روز ملی خلیج فارس با شرکت در ویژه برنامه «از آبی ها فراتر» ضمن پاکسازی ساحل، حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهرافزود: از جمله قسمت های این برنامه می توان به آشنایی نوجوانان با دلیل نامگذاری و اهمیت روز ملی خلیج فارس، تشکیل زنجیره انسانی، پاکسازی ساحل خلیج فارس، بازی و سرگرمی، اجرای موسیقی زنده محلی توسط نوجوانان، مسابقه و… اشاره کرد

وی گفت: خلیج فارس به عنوان یکی از مرزهای آبی ایران دارای ارزش سیاسی و فرهنگی بسیاری است.

وی ادامه داد: ما خلیج فارس را بخشی از هویت ایرانی خویش میدانیم و بخاطر همین بر آنیم تا این برگ زرین هویتی را به نسل جدید معرفی کنیم، برنامه امروز هم در همین راستا بود که سعی شد ضمن شادابی در طراحی برنامه محتوا نیز به خوبی رعایت شود.

وی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برنامه های متنوعی را به مناسبت بزرگداشت روز ملی خلیج فارس ترتیب داده است که در مراکز مختلف کانون در سراسر استان پیش بینی و اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر یادآور شد: برنامه «از آبی ها فراتر» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر و با همکاری اداره کل حفاظت از محیط زیست و اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر به مناسبت روز ملی خلیج فارس با حضور نوجوانان بوشهری برگزار شد.

کد خبر 6092609

دیگر خبرها

  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد
  • برگزاری هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌