Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@12:45:30 GMT

کاهش میزان سکه در مهریه با اخذ حق طلاق تعدیل شود

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۹۲۰۷۳

کاهش میزان سکه در مهریه با اخذ حق طلاق تعدیل شود

شماره جدید روزنامه ولایت مطلبی را به نقل از یکی از سایت های خبری در خصوص سخنان نماینده مردم استان قزوین در مجلس با موضوع طرح کاهش تعداد سکه منتشر کرده است.

در این مطلب می خوانیم سخنگوی فراکسیون زنان مجلس، از پیشنهاد دهندگان طرح کاهش تعداد سکه در مهریه خواست تا اخذ حق طلاق و حضانت فرزندان توسط زنان را نیز در آن لحاظ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیده حمیده زرآبادی با انتقاد از پیشنهادهای ارائه شده در قالب طرح برای اصلاح روند پرداخت مهریه، گفت: ارائه طرح محاسبه مهریه بر اساس نرخ سکه در روز عقد یا کاهش تعداد سکه‌ها را نمی‌توان پیشنهاد خوبی دانست چرا که در مقابل تمام حق و حقوقی که مردان از آن بهره‌مند می‌شوند، تنها یک مهریه برای زنان امنیت ایجاد کرده است.
وی افزود: وقتی قرار است در مورد تنها مهریه به عنوان حق مطلوب زنان صحبت کنیم باید برای آنها حقوق دیگری را نیز در قالب چارچوبی قانونمند لحاظ کنیم.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس تصریح کرد: هم‌اکنون تعدادی از زنان با مشکلات بسیاری اعم از اعتیاد همسرشان یا خشونت علیه آنها مواجه هستند و در دادگاه نیز تنها به دلیل پرداخت نفقه به این زنان از سوی مرد سایر حقوقشان نادیده گرفته می‌شود و نمی‌توانند طلاق بگیرند و در اخذ حضانت فرزندانشان یا خروج از کشور نیز با مشکل مواجه می‌شوند.
زرآبادی یادآور شد: همه این محدودیت‌هایی که برای زنان اعمال می‌شود از جمله حقوقی است که مردان از آن برخوردار هستند و در مقابل تنها حقی که زنان در تامین آرامش خود دارند، مهریه است که می‌توانند برای دریافت آن به صورت قانونی مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: متاسفانه در روند دریافت مهریه به عنوان تنها حق قانونی قابل وصول زنان، این مردان هستند که به عناوین مختلفی اعم از مشکلات اقتصادی قانون را دور می‌زنند.
سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم مشکل مهریه را حل کنیم باید یک تعادلی در تامین سایر حقوق زنان ایجاد کنیم، به این صورت که تعیین 14 سکه برای زنان به همراه برخورداری از حق طلاق و حضانت فرزندانشان صورت بگیرد.
نشریه ولایت همچنین در مطلبی به اوج و فرودهای تازه طلا در بازار قزوین پرداخته و نوشته است قیمت طلا که در روزهای پایانی هفته گذشته در بازار قزوین دچار روند نزولی شده بود؛ در دو روز ابتدایی این هفته بار دیگر صعودی شد.
فعال شدن سامانه سفالینه های قلعه حسن صباح با رونمایی از 2 کاشی زرین فام 700 ساله و یادادشت با تیتر مهران و مهربانی با زائران اربعین حسینی از دیگر عناوین این شماره روزنامه ولایت است.
تیتر اول این نشریه نیز به سخنان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین اختصاص یافته که از ایجاد 44 هزار شغل در استان با تکمیل طرح های نیمه تمام خبر داده و گفته است برای تکمیل و راه اندازی یک هزار و 275 پروژه نیمه تمام در سطح استان به 72 هزار و 421 میلیارد ریال سرمایه نیاز است.
روزنامه ولایت به مدیرمسئولی سید عبدالعظیم موسوی و سردبیری محمد حسن سلیمانی در قزوین منتشر می شود.
7388*3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ديگر رسانه ها نشريه روزنامه ولايت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۲۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه دستور کاهش تولید نفت را صادر کرد

سه منبع صنعتی آگاه روز دوشنبه اعلام کردند دولت روسیه به شرکت‌ها دستور داده است تولید نفت را در سه ماهه دوم کاهش دهند تا مطابق با تعهدات مسکو در برابر اوپک پلاس، دستیابی به هدف تولید ۹ میلیون بشکه در روز تا پایان ژوئن، تضمین شود.

به گزارش ایسنا، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، اوایل ماه میلادی جاری اظهار کرد: روسیه تولید و صادرات نفت خود را به میزان ۴۷۱ هزار بشکه در روز دیگر در سه ماهه دوم در هماهنگی با برخی از اعضای گروه اوپک پلاس کاهش خواهد داد.

روسیه قصد دارد کاهش صادرات را به تدریج کمتر کرده و تنها به کاهش تولید متمرکز شود.

نواک سطح هدف گذاری شده برای تولید را اعلام نکرد. اما اگر این کاهش مطابق با برنامه اجرا شود، تولید به حدود ۹ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد.

این منابع آگاه به رویترز گفتند: دولت روسیه اهداف مشخصی به هر شرکت داده که نیاتش برای عمل به تعهد خود در برابر اوپک پلاس برای کاهش تولید به منظور حمایت از قیمت جهانی نفت را نشان می‌دهد.

منابع آگاه اظهار کردند: این کاهش تولید پیک فصلی تعمیرات در پالایشگاه‌ها را که بسیاری از آنها تولید سوخت را در نتیجه اختلالات و حملات پهپادی اوکراین کاهش داده‌اند، تسهیل خواهد کرد.

نواک ماه گذشته گفته بود تولید نفت روسیه ۹.۵ میلیون بشکه در روز است.

تولید نفت و میعانات گازی روسیه در نتیجه اقدامات هماهنگ با اوپک، از اوج سالانه ۱۱.۷ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۹، به حدود ۱۰.۸ میلیون بشکه در روز در ماه‌های اخیر کاهش پیدا کرده است.

روسیه پس از آغاز حمله نظامی به اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲ تصمیم گرفت آمار مربوط به تولید نفت خود را منتشر نکند و بسیاری از داده‌ها را پس از این حمله محرمانه کرد. طبق آمار منابع آگاه و محاسبات رویترز، تولید نفت روسیه در ماه‌های آوریل، مه و ژوئن، به ترتیب، به میزان حدود ۳.۶ درصد ۴.۱ درصد و ۴.۹ درصد از سطح تولید مارس کاهش پیدا خواهد کرد که مطابق با وعده روسیه برای کاهش داوطلبانه تولید است.

بر اساس گزارش رویترز، نواک اعلام کرده است روسیه در آوریل تولید خود را ۳۵۰ هزار بشکه در روز دیگر کاهش خواهد داد و صادرات از سطح مارس به میزان ۱۲۱ هزار بشکه در روز کاهش پیدا می‌کند. تولید در ماه می به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز و صادرات به میزان ۷۱ هزار بشکه در روز دیگر کاهش پیدا می‌کند. در ژوئن همه کاهش اضافی تولید از محل تولید نفت خواهد بود. این آمار شامل تولید میعانات گازی که نوعی نفت بسیار سبک است و در سال ۲۰۲۳ به حدود ۱.۳ میلیون بشکه در روز رسید، نمی‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزادراه قزوین - رشت پر ترددترین محور ورودی گیلان
  • جابجایی بیش از ۳۵ هزار مسافر از پایانه مسافربری قزوین
  • قزوین با هشت درصد کاهش بارندگی روبروست
  • رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری ترکیه در ۲۰۲۳
  • کاهش نرخ بیکاری ترکیه به کمترین حد خود در ۱۰ سال
  • تردد حدود ۱۲ میلیون خودرو از محورهای استان قزوین
  • فریب در ازدواج چیست؟ شرایط و مجازات آن
  • عکس | ازدواج دوم بهنوش طباطبایی بعد طلاق مهدی پاکدل!
  • روسیه دستور کاهش تولید نفت را صادر کرد
  • سامانه «تصمیم»؛ مشاوره تخصصی برای کاهش طلاق‌های توافقی