Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، علاوه بر تأخیر ۷ ماهه در پرداخت حقوق کارگران، ۱۵ نفر از کارگران «پارس پامچال» از دو ماه پیش بیکار شده‌ و از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

به گفته‌ی کارگران، تعداد نیروی کار باقی مانده در این واحد تولید کننده انواع رنگ، پوشش‌های صنعتی و مواد اولیه شیمیایی اکنون به کمتر از۳۵ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از کارگران قدیمی کارخانه «پارس پامچال»  نیز دلیل پرداخت نشدن ۷ماه حقوق به کارگران را کمبود منابع مالی عنوان کرد.

او با بیان اینکه با این وضعیت همه ما از بابت آینده وضعیت شغلی خود نگران هستیم درباره مشکلات کارخانه گفت: عمده‌ترین مشکلات این واحد تولیدی، عدم حمایت مسئولان دولتی از ایجاد اشتغال و حمایت از تولیدات این کارخانه است.

این کارگر رسمی ضمن اشاره به وضعیت بحرانی این واحد تولید کننده انواع رنگ ورزین اظهار داشت: بخش رنگ سازی کارخانه « پارس پامچال» با وجود آنکه سفارش و فروش خوبی دارد اما در حال حاضر به دلیل برخی مشکلات، تولید آن به حداقل رسیده است این در حالیست که  واحد رزین سازی این کارخانه از حدودا ده روز پیش فعالیت تولیدی خود را از سر گرفته ورونق داشته است.

وی در ادامه درباره مطالبات مزدی خود وهمکارانش اضافه کرد؛ آخرین حقوقی که کارگران این کارخانه دریافت کرده‌اند مربوط به دستمزد اسفند ماه سال ۹۶ است که حدودا ۱۰ رو پیش کارفرما آن را به حساب کارگران واریز کرد.

طبق اظهارات این کارگر، پیش از این بخش دیگری از مشکلات این واحد مربوط به تعویق در پرداخت حق بیمه  کارگران به تامین اجتماعی بود که در حال حاضر این مشکل کارگران مرتفع شده است.

او در خاتمه با بیان اینکه کارفرما وعده داده حداقل بخشی از مطالبات مزدی‌مان را با رونق گرفتن بخشی از فعالیت تولیدی کارخانه بپردازد، افزود: در عین حال کارگران پارس پامچال انتظار دارند کارفرما برای توسعه فعالیت کارخانه همکاران تعدیلی آنها را به کار سابقشان بازگرداند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کارگران قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۲۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحسن محمودی پیش از ظهر دوشنبه در همایش کارگری در کارخانه روغن کشی ورامین طی سخنانی اظهار کرد: خوشبختانه کارخانه روغن کشی ورامین دارای قدمت کهن است و روغن ورامین امروز نه تنها در ایران بلکه در سطح جهانی مطرح است.

وی افزود: قشر کارگر در دین اسلام قشر ارزشمندی است به طوری که نبی مکرم اسلام (ص) دستان کارگر را می‌بوسید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به جنگ اقتصادی کنونی ادامه داد: امروز هر کارخانه در کشور یک سنگر مهم است و باید به کارگران و تولیدکنندگان برای پیروزی در این جنگ اقتصادی توجه کنیم.

امام جمعه موقت ورامین اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تمام وابستگی کشور به حوزه نفت بود اما امروز بسیاری از تولیدات و محصولات غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران صادر می‌شود که مایه مباهات است.

محمودی تاکید کرد: امروز برخی محصولات ورامین نظیر روغن این شهرستان به برخی کشورهای دنیا نظیر سوریه و ونزوئلا صادر می‌شود و باید ظرفیت‌های بالقوه دیار ۱۵ خرداد با همت تولیدکنندگان و کارگران و حمایت مسئولان بالفعل شود.

امام جمعه موقت ورامین در پایان با اشاره به تحولات منطقه گفت: ایران در گذشته به وضعی دچار شده بود که سیم خاردار را هم وارد می‌کرد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، قدرت و اقتدار ایران اسلامی به جایی رسید که جمهوری اسلامی، قلب رژیم صهیونیستی را نشانه گرفت و موجب عزت آزادیخواهان جهان شد.

کد خبر 6091930

دیگر خبرها

  • پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر
  • لازم است دغدغه مسکن برای کارگران رفع شود/ هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود
  • امیدواریم در المپیک پاریس بیش از ۳۵ سهمیه کسب کنیم / خیلی سخت است المپیک لندن را تکرار کنیم + فیلم
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای کارگران عزیز کشور است
  • ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود
  • اعتصاب کارگران «جهان»، ۵۳ سال قبل
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر