Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

فاطمه غفرانی، مدیر موسسه قرآنی یوسف زهرا(س) در گفت و گو با ایکنا از خراسان رضوی بیان کرد: موسسه قرآنی یوسف زهرا(س) از سال 84 فعال شده و در دو بخش کودکان و بزرگسال به ارائه آموزش های قرآنی در رشته های روخوانی، روانخوانی، حفظ و تفسیر قرآن کریم  می پردازد.

وی در خصوص شیوه آموزش قرآن به کودکان افزود: به منظور جذب و اشتیاق یافتن کودکان آموزش قرآن ویژه رده سنی 3 تا 6 سال به روش کودکانه در قالب نقاشی، کاردستی، شعر و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. توسط مربیان ارائه می شود؛ ضمن اینکه ارائه احادیث ائمه اطهار(ع) در ذیل آموزش قرآن ویژه قرآن آموزان تبیین می شود.

غفرانی اظهار کرد: با توجه به اینکه آغاز کار موسسه همزمان با بازگشایی مدارس است اما در سال جاری به دلیل گودبرداری اطراف موسسه وقفه ای در مراحل ثبت نام صورت گرفت که در حال حاضر 10 نفر در بخش کودکان و میانگین 50 نفر در بخش بزرگسالان مشغول یادگیری قرآن هستند.

مدیر موسسه قرآنی یوسف زهرا(س) اظهار کرد: آموزش قرآن ویژه کودکان سه مرتبه در هفته به مدت 6 ساعت در رشته های روخولنی، روانخوانی و حفظ است ولی در رده سنی بزرگسالان هفته ای یک بار جلسه روخوانی برگزار می شود.

غفرانی در خصوص تأمین اعتبارات موسسه ادامه داد: برگزاری جلسه قرآن ویژه بزرگسالان رایگان است و صرف تأمین اعتبارات موسسه فقط از دریافت هزینه قرآن آموزان مهد قرآنی است.

مدیر موسسه قرآنی یوسف زهرا(س) بیان کرد: کلاس های دوره ای با موضوعات مفاهیم قرآنی، تفسیر قرآن، سبک زندگی قرآنی، تفسیر نهج البلاغه، مهدویت از منظر قرآن و ... برای رده سنی بزرگسالان بر حسب تقاضای قرآن آموزان برگزار می شود که هزینه برگزاری این دوره ها از قرآن آموزان دریافت می شود.

وی با اشاره به اینکه کلاس های قرآنی ویژه قرآن آموزان نونهال از 15 مهر آغاز و تا 15 اردیبهشت ماه ادامه دارد، اظهار کرد: در این بازه زمانی فرصت خوبی برای استعداد یابی قرآن آموزان فراهم است که با عنایات مربیان قرآن موسسه صورت می گیرد.

مدیر موسسه قرآنی یوسف زهرا(س) افزود: قرآن آموزان با توجه به استعداد در رشته حفظ، قرائت و ترتیل شناسایی و برای آنان به صورت ویژه برنامه ریزی می شود که از آن می توان به معرفی آنان به جلسات تخصصی تر اشاره کرد.

عمل به آیات قرآن تنها راه برون رفت از مشکلات است
غفرانی با اشاره به اهمیت عمل به قرآن و تأثیر آن بر رفع مشکلات زندگی بشر تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی راه برای دستیابی به معارف قرآنی باز است لذا توجه به ارزش های قرآنی باید در اولویت زندگی ما قرار گیرد.

وی با اشاره به مهجوریت قرآن در جامعه امروز اظهار کرد: عمل به دستورات قرآن تنها راه برون رفت جامعه بشری از مشکلات اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و ... است چرا که قرآن برای همه ابعاد زندگی ما درس و برنامه دارد.

مدیر موسسه قرآنی یوسف زهرا(س) با تاکید بر اینکه خواندن قرآن به تنهای کافی نیست، گفت: آیات قرآن را باید روشنای راه خود قرار دهیم و با عمل به دستورات کتاب وحی زمینه ظهور منجی عالم بشریت را فراهم کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فعالیت های قرآنی موسسات قرآنی حفظ قرائت ترتیل آیات قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۲۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از شرکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی بهار در بهار این شرکت خبر داد و گفت: این مسابقات با هدف ترویج سبک زندگی قرآنی در میان کارکنان و خانواده‌های آن‌ها برگزار شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، رحمان محمودی در آیین افتتاحیه این مسابقات اظهار داشت: بدون شک مسیری که قرآن کریم برای زندگی ترسیم می‌کند، مستحکم‌ترین مسیر برای زندگی است و جامعه، خانواده، اقتصاد، فرهنگ و سیاستی که بر پایه قرآن بنا نهاده شود مستحکم خواهد بود.

وی با اشاره به نامگذاری سال 1403 با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: شعار امسال بر ضرورت تقویت تولید و اقتصاد ملی با استفاده از قدرت مردم تأکید دارد و پروردگار متعال در آیه 277 سوره بقره بر اهمیت‌ایمان، عمل صالح، نماز و زکات تأکید دارد که همه این موارد می‌تواند به تقویت اقتصاد و تولید کمک کنند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به ارزش والای خدمت به جامعه و مردم که سرلوحه کار کارکنان شرکت گاز استان خراسان جنوبی است افرود: مطابق قرآن کریم، خداوند متعال کسانی را که کار خیر و نیک انجام می‌دهند دوست مى‌دارد و چقدر خوب است که انسان محبوب خدا باشد؛ پس با خدمت و کمک به همدیگر می‌توان به رضایت الهی و لذت‌های جاودان آخرت رسید.

محمودی با اشاره به برگزاری مسابقات مقدماتی بهار در بهار با حضور نماینده رسمی شرکت ملی گاز ایران در شرکت گاز استان افزود: در این دوره از مسابقات 325 نفر از همکاران و خانواده‌های‌ ایشان در بخش‌های قرآن کریم، اذان، نهج البلاغه، مفاهیم، عکاسی، خطاطی و قصه گویی به رقابت می‌پردازند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار داشت: مسابقات قرآنی بهار در بهار هرساله در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر گسترش مفاهیم و فرهنگ قرآن کریم، با هدف ترویج سبک زندگی قرآنی در میان کارکنان، خانواده‌ها و جوانان و ارتقای سطح معلومات و آموزه‌های قرآنی در شرکت‌های تحت مدیریت شرکت ملی گاز ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند