Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اعتقاد به پژوهش را نیازمند فرهنگ‌سازی در ابعاد گسترده خواند و گفت: باید در تربیت نیروی انسانی،افزایش کارآفرینی و بهبود فضای کسب و کار تلاش بیشتری داشته باشیم.
ستاری همچنین به تاثیر فناوری در توسعه صنعت و افزایش اشتغال اشاره و اظهار کرد: اقتصاد پایدار با بهره گیری از پژوهش تقاضا محور، دانش روز و فناوری محقق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس بنیاد ملی نخبگان، افزایش کیفیت تولید، رونق صنایع بومی، مهاجرت معکوس نخبگان و حفظ ظرفیت جوانان خلاق و تحصیل‌کرده در استان را ضرورتی و مستلزم ایجاد محیط مساعد کسب و کار و نوآوری دانست و افزود: باید زیست‌بومی مساعد در استان ایجاد شود که حفظ منابع استانی، ظرفیت نیروی انسانی جوان و خلاق بتواند توانمندی‌های خود را در جهت ایجاد ارزش افزوده به شکوفایی برساند.
ستاری ضرورت گذار از اقتصاد منبع‌محور و خام‌فروش به یک اقتصاد مبتنی بر نوآوری و خلاقیت را یادآور شد و افزود: در اقتصاد نفتی تنها تکیه گاه درآمدهای حاصل از فروش منابع زیرزمینی است و علیرغم باور عمومی،این درآمد در روند توسعه کارآمد نیست بلکه کارآفرینی و بهره گیری از ظرفیت های طبیعی و مطالعاتی است که می تواند کیفیت در اقتصاد را به همراه آورد.
وی تاکید کرد: باید نمونه های موفق صنایع و تولیدات در دیگر استانها با دقت رصد شود تاالگویی موفق برای صنایع نوظهور باشد.
رییس ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش‌بنیان، توسعه شهر هوشمند و تبدیل شدن تمامی بخش‌های پایتخت به یک پارک علم و فناوری را ایده‌ای در جهت توسعه زیست‌بوم کارآفرینی مساعد پژوهشگران و جوانان کارآفرین عنوان کرد و گفت: در این طرح، پارک علم و فناوری خدمات خود را به تمامی بخش‌های شهر و بدون هیچ گونه محدودیتی ارائه می‌دهد زیرا بستر نرم‌افزاری آن فراهم شده است و شهروندان همواره در معرض آموزش قرار می‌گیرند؛ اجرای این الگو می تواند در دیگر استان‌ها نیز مسیر توسعه کارآفرینی و ایجاد ارزش افزوده در زنجیره از ایده تا محصول را هموار کند.
در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گیلان که با محوریت آموزش،پژوهش، فناوری و نوآوری برگزار شد تعدادی از کارآفرینان، پژوهشگران و صاحبان صنایع دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود را با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، مصطفی سالاری استاندار گیلان، پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی نوآوری، اسماعیل قادری فر رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی، کامبیز مهدی زاده دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی معاونت علمی و فناوری در میان گذاشتند.

انتهای پیام/

169 / 279 زیست بوم نوآوری توسعه صنعت اشتغال اقتصاد فناوری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: زیست بوم نوآوری توسعه صنعت اشتغال اقتصاد فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۲۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری‌های فناورانه ایران و ترکیه نتایج خوبی را برجای می‌گذارد

رئیس شورای عالی انجمن صنعتگران و بازرگانان مستقل ترکیه (موسیاد) در نمایشگاه اکسپو ایران با بیان این‌که آینده ایران را امروز در «نمایشگاه نوآوری و فناوری» می‌توان دید، تاکید کرد: امروز من متوجه شدم تحریم مردم ایران را ناامید نکرده، بلکه به ایرانیان آموخته که روی پای خود بایستند.

به گزارش ایسنا، ارول یارار، بنیانگذار و رئیس شورای عالی موسیاد در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ ضمن بازدید از غرفه‌های مختلف خانه نوآوری و فناوری ایران(آی هیت) از جمله محصولات حوزه پروبیوتیک، شیلات، ماشین آلات کشاورزی، ساختمان، پزشکی، دارویی و…، گفت: در سفر ایران و بازدید از نمایشگاه اکسپو، بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران (IHIT) از اولویت‌های اول من بود.

وی افزود: ایران علاوه بر اینکه دوست و همسایه‌ نزدیک ما است، در حوزه‌های مختلف فناوری و نوآوری بسیار توانمند است؛ به همین علت من اعتقاد دارم توسعه همکاری‌ها میان ایران و ترکیه می‌تواند نتایج خوبی را برجای بگذارد.

یارار ادامه داد: من در ترکیه صاحب پنج شرکت فولادی هستم و به همین دلیل نیازمند توسعه همکاری‌ها در این زمینه هستم؛ امروز در آی‌هیت متوجه شدم ایران در این زمینه نیز می‌تواند همکاری‌های اثربخشی با ترکیه داشته باشد.

وی، رقابت تکنولوژیک را از جدی‌ترین کارها در دنیا برشمرد و تصریح کرد: سطح تکنولوژی، آینده اقتصادی یک کشور را شکل می‌دهد؛ امروز من متوجه شدم تحریم مردم ایران را ناامید نکرده، بلکه به ایرانیان آموخته که روی پای خود بایستند.

یارار با بیان اینکه امروز، آینده ایران را در آی هیت دیدم، افزود: کار نوآورانه در این نمایشگاه بسیار جلوه پیدا کرده و قول‌ها به مرحله عمل رسیده است؛ این امر بسیار جای تقدیر دارد.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی در پایان ابراز امیدواری کرد که بتوانیم برای تعاملات تکنولوژیک و توسعه روابط تجاری نقش پل را ایفا کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه همکاری‌های فناورانه ایران و ترکیه نتایج خوبی را برجای می‌گذارد
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • کیفی سازی محصولات لازمه ورود به بازار‌های بین الملی
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی