Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-03@00:30:06 GMT

اجرای طرح تنبلی چشم در نور

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۹۳۸۸۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بهرام شریفی درباره اجرای این طرح گفت: در این طرح کودکانی که دارای مشکلات بینایی و حتی شنوایی هستند شناسایی می‌شوند تا سریعتر بتوان اقدامات لازم را انجام داد.

با توجه به اینکه سالانه حدود ۴۰ هزار نفر معلول در کشور به دلیل مشکلات ژنتیکی به دنیا می آیند، در اداره بهزیستی مشاوره های ژنتیک برای زوج ها به صورت رایگان انجام می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره بهزیستی نور در ادامه افزود: با توجه به اینکه تشخیص عیوب انکساری در دوران سه تا شش سال راحت تر می باشد در طرح اخیر با توجه به آمار موجود 4150 کودک در سطح شهرستان مورد معاینه قرار می‌گیرند.

معاینه در مرحله اول در مهدکودک ها صورت می گیرد و در صورت وجود مشکل به پزشک متخصص معرفی خواهند شد و اگر عیوبی وجود داشت اداره بهزیستی هزینه آن را تقبل خواهد کرد.

در سال گذشته حدود ۲۹۰ کودک مشکوک به عیوب انکساری شناسایی شدند و سی و دو نفر از آنها از عینک استفاده می کنند که هزینه عینک در صورت وجود فاکتور پرداخت می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نور بهزیستی مازندران چشم ژنتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۳۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۸ طرح ابنیه فنی و پل در محور‌های مواصلاتی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: برای این طرح ها ۱۶۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرهاد فرساد افزود: پیشرفت فیزیکی طرح های ابنیه فنی و پل  ۶۰ درصد است. 

وی گفت: طرح های ایمن سازی و حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز در سطح استان از جمله مهم‌ترین طرح های فعال این حوزه است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۴۵۳ دستگاه انواع آبرو، پل و ابنیه فنی در راه‌های استان موجود است که در سامانه ساماندهی پل‌ها (BMS) ثبت شده است.

فرساد گفت: یکی دیگر از مهمترین اقدامات برای نگهداری ابنیه فنی راه ها، لایروبی،تنظیم بستر رودخانه‌ها در مسیر‌های مختلف استان به خصوص جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی است.

دیگر خبرها

  • دریافت هزینه از والدین بر اساس الگوی جدید تعیین شهریه کودکستان‌ها
  • اجرای ۱۸ طرح ابنیه فنی و پل در محور‌های مواصلاتی
  • اجرای طرح نظارت از تاکسی‌های سطح شهرکرد
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد