Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

احمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز با اشاره به تغییر مدیریت در وزارت راه و شهرسازی و آغاز دوره جدید مدیریتی، خواستار برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مشخص برای رسیدگی به مشکلات در بخش حمل‌ونقل شد.

 او گفت: قبل از این‌که آقای اسلامی از مجلس رای اعتماد بگیرند در جلسه‌ای همه مشکلات را انتقال دادیم اما در ارتباط با برنامه‌های کلیدی وزیر چند سرفصل وجود دارد که یکی از مهم‌ترین‌ها ضرورت کار با برنامه و برنامه‌ریزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی با بیان این‌که متاسفانه وزارت راه و شهرسازی در سال‌های گذشته برنامه‌ای نداشت و تابعی از شرایط روز بود، گفت: هیچ‌گونه سندچشم‌اندازی برای بخش حمل‌ونقل تعریف‌نشده بود و از آن‌جایی‌که برنامه‌ای وجود نداشت هیچ‌گونه مطالعه و تحقیقی در خصوص نیازها و فرصت‌ها انجام نمی‌شد.

وی بابیان این‌که هر کشوری به فراخور و شرایط جغرافیایی که دارد به همه نوع حمل‌ونقل نیاز دارد، گفت: متاسفانه بیش‌تر بار حمل‌ونقل در ایران بر روی دوش جاده است؛ این در حالی است که در سیاست‌های کلی انتقال بار از جاده به ریل تعریف‌شده است؛ اما در برنامه‌های وزارت راه خیلی روی آن کار نشده است. این‌که آیا حمل‌ونقل جاده‌ای در همین میزان باید بماند یا خیر سوالی است که پاسخ آن به برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی مربوط می‌شود.

دبیر کانون کامیون‌داران کشور ادامه داد: متاسفانه برای این سیاست‌کلی(کاهش سهم حمل و نقل جاده‌ای) هیچ‌گونه مطالعه‌ای نشده و امکاناتی دیده نشده است و این بزرگ‌ترین مشکل وزارت راه و شهرسازی است که به فراخور شرایط و مشکلات اقدام می‌شود و هیچ برنامه‌ریزی وجود ندارد.

او ادامه داد: بهتر است وزیر جدید اولین کاری که انجام می‌دهد این  باشد که حداقل  در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی یک برنامه و سند چشم‌انداز تعریف کند تا بتوانیم با انتقل بخشی از بار جاده به ریل توازن بیش‌تری را در بخش حمل و نقل شاهد باشیم.

سمانه واحدی راد خبرنگار

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: انتقال بار از جاده به ریل محمد اسلامی احمد کریمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۴۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم

وزیر صمت با بیان اینکه در تامین کشنده و اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم، گفت: متاسفانه با دو بهانه تامین مالی و نیاز فوری، به سمت خارجی‌ها می‌روند.

دریافت 5 MB

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است
  • فیلم/ وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • تحلیل کارشناسی بحران مسافربری جاده‌ای؛«واردکننده راننده اتوبوس می‌شویم!» | ثبت ساعت یک روش بی‌فایده و پرهزینه است