Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسرو شهراز در گفتگو با ایلنا درباره همکاری در این پروژه، گفت: باتوجه به شناخت از مسعود دلخواه و دیدن نمایش‌های موفق او، تمایل داشتم در اثری به کارگردانی دلخواه حضور یابم و با پیشنهاد کارگردان و حضور در جلسات اولیه، نقش «گلاستر» را پذیرفتم.

این بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون، افزود: قبلاً این متن را کار کرده بودم و تجربه بازی نقش لیر را دارم و در این نوبت، شخصیت متفاوتی را در قالب «گلاستر» تجربه خواهم کرد که روند شناخت عمیق‌تر آن برایم بسیار لذت‌بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهراز درباره شخصیت «گلاستر» گفت: گلاستر شاید نیمه دیگر وجود لیر است؛ چراکه همان اتفاقات، این‌بار به شکلی متفاوت سرنوشت او را نیز رقم می‌زند. لیر با نامهربانی فرزندانش مواجه می‌شود که او را تنها می‌گذارند و گلاستر نیز در جریان دسیسه فرزند ناخلفش با لیر هم‌سرنوشت است.

وی «لیر» و «گلاستر» را از نظر وجودی بسیار مشابه و دارای سرنوشتی یکسان دانست و ادامه داد: هر دو شخصیت، زمانی به واقعیت دست می‌یابند که زندگی و هستی خود را از دست داده‌اند. لیر با از دست دادن هستی‌اش به دیوانگی می‌رسد و در اوج جنون، عقلش برای رسیدن به تصمیم درست با او همراه می‌شود و گلاستر نیز تنها زمانی با واقعیت روبه‌رو شده و آن را می‌بیند که چشمانش را از دست داده است.

 بازیگر فیلم‌های «ماهی و گربه» و «نفس» درباره تمرینات نمایش «شاه‌لیر» گفت: تمرینات به خوبی پیش می‌رود و روند لذت‌بخشی دارد، زیرا تحلیل و تفکرات دکتر دلخواه درباره این متن، بسیار حرفه‌ای و راضی‌کننده است. کارگردان، پیشنهادات خوبی درباره متن و شخصیت‌ها به بازیگران ارائه می‌کند و به‌خوبی می‌داند چگونه بازیگر و تیم را هدایت کند.

 شهراز با اشاره به صبر و تأمل کارگردان این اثر در مقابل موانع پیش‌روی اجرای نمایشی فاخر، تأکید کرد: اجرای چنین نمایشی در شرایط موجود، کاری سخت و طاقت‌فرسا است و غلبه بر مشکلات پیش‌رو که غالباً جنبه مالی دارند، تنها با صبوری و صرف انرژی و زمان زیاد، ممکن است و خوشبختانه همه این ویژگی‌ها در مسعود دلخواه یافت می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مسعود دلخواه شاه لیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۴۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکات نمایشی و تحقیرآمیز که داور را عصبانی کرد! / فیلم

در جام باشگاه های آفریقا، یکی از بازیکنان تیم کایزر چیفس در اواخر بازی شروع به انجام حرکات نمایشی و تحقیرآمیز کرد که از سوی داور جریمه شد.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • حرکات نمایشی و تحقیرآمیز که داور را عصبانی کرد! / فیلم
  • وحید شمسایی: موانع فرزندآوری باید رفع شود
  • موانع فرزندآوری باید رفع شود
  • تولیدات فاخر علمی از اهداف مهم بنیاد ملی علم
  • رویداد ملی بازی آرا، کمک به صنعت تولید بازی در کشور
  • قدردانی از بزرگان، جامعه را فاخر می‌کند
  • حرکت جدی بنیاد ملی علم ایران به سوی تولیدات فاخر علمی است
  • طارمی به جایگاه دلخواه برگشت
  • غلبه بر عفونت سینوس بدون نیاز به دارو
  • غلبه بر عفونت سینوس : ترفندهای ساده و موثر بدون نیاز به دارو (اینفوگرافی)