Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور سیفی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با اشاره به اینکه ۱۷ میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در 7 ماهه نخست سالجاری به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل اعطا شده است، افزود: کمیته امداد استان اردبیل با همکاری بانک‌های عامل گام‌های مؤثری را برای ایجاد اشتغال پایدار خانوار بی‌بضاعت این استان برداشته است که در سایه این همکاری‌ها می توانیم شاهد خودکفایی آنها باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هزار و ۱۵۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل با دریافت تسهیلات اشتغالزایی وارد بازار کار شده‌اند، بیان کرد: ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان تحت حمایت مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد است که تلاش داریم با یاری خیران، بانک‌های عامل و دیگر دستگاه‌های اجرایی گام‌های مؤثرتری را در این زمینه برداریم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه بانک‌های عامل بیش از ۱۲ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت کرده‌اند، بیان کرد: از طریق تسهیلات پرداختی بانک‌های عامل، زمینه اشتغال ۷۷۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل فراهم شده است.

سیفی با بیان اینکه بانک‌های عامل برای اعطای تسهیلات به مددجویان تحت حمایت با کمیته امداد استان اردبیل همکاری بسیار خوبی دارند، گفت: با افزایش همکاری‌ها می‌توانیم برای مددجویان مستعد اشتغال، فرصت‌های شغلی مناسبی ایجاد کنیم تا آنها به سمت خوداتکایی سوق پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه 5 میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان از تسهیلات پرداختی توسط صندوق امداد ولایت استان اردبیل در اختیار مددجویان قرار گرفته است، بیان کرد: ۳۸۱ نفر از مددجویان اردبیلی نیز با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی از محل سپرده‌گذاری خیران در صندوق امداد ولایت وارد بازار کار شده‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه ۳۲ درصد از طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد استان اردبیل در مناطق محروم اجرا شده است، افزود: توسعه و پیشرفت مناطق محروم همواره از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد استان اردبیل است که تلاش داریم با تخصیص اعتبارات گسترده‌تر و پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان ساکن در این مناطق، گام‌های موثرتری را در زمینه محرومیت‌زدایی به انجام رسانیم.

سیفی با اشاره به اینکه اشتغال‌زایی در مناطق محروم موجب رونق اقتصادی در این مناطق می‌شود، اعلام کرد: اعطای تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان ساکن در مناطق محروم استان اردبیل مزیت‌های بسیاری را به همراه دارد که با همکاری هر چه بیشتر نیکوکاران و دستگاه‌های اجرایی می‌توانیم توسعه چشمگیر این مناطق را مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه به منظور ایجاد فضای کسب‌و‌کار در مناطق محروم و مرزنشین استان اردبیل نیز حدود ۸۰۰ مددجو به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی معرفی شده‌اند، افزود: بیش از ۵۹ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های فراگیر روستایی تخصیص یافته است که امیدواریم تا پایان سال‌جاری بتوانیم صددرصد آن را جذب کرده و زمینه‌های اشتغال مددجویان را فراهم کنیم.

انتهای پیام/ح

ورود 1150 مددجوی اردبیلی به بازار کار

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغالزایی مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۴۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌ امداد خراسان‌ جنوبی، گفت: با اجرای طرح اشتغالزایی قالیبافی از ابتدای امسال یک هزار و ۳۶۲ مترمربع انواع فرش دستباف توسط مددجویان تحت حمایت تولید و به بازار عرضه شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی‌اکبر نخعی با اعلام این خبر، اظهار داشت: از ابتدای سال 1402 تاکنون مددجویان این نهاد 297 تخته فرش به متراژ 1362 مترمربع فرش دستباف تولید کردند که این تولیدات توسط امداد و فروش مستقیم بافنده به ارزش 42 میلیارد و 365 میلیون ریال در استان و تهران به فروش رسیده است.   

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌ امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه استعداد‌سنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آنها به صورت چهره به چهره از رویکردهای اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالیبافی استف افزود: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش جهت انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد اشتغال مربوطه معرفی می‌شوند که با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه مورد نیاز توسط امداد، طرح راه‌اندازی می‌شود. 

نخعی با اشاره به فرآیند بافت فرش توسط مددجویان تحت حمایت، گفت: در مرحله بافت فرش، استادکار ناظر طرح ماهیانه و به صورت منظم بر روند بافت آن نظارت کرده و پس از اتمام بافت، ضمن ارزیابی و قیمت‌گذاری، فرش تولیدی مددجوی تحت حمایت امداد توسط شرکت صنعت‌آفرینان مرکز خریداری و وجه آن پس از کسر بدهی مواد اولیه به حساب مددجو واریز می‌شود.  

وی صنعت فرش را آمیخته با فرهنگ و تمدن زنان و مردان توانمند کشور دانست و بیان کرد: صنعت قالیبافی میراث گذشتگان این استان است که به نسل امروز منتقل شده که علاوه بر تولید فرش‌های با کیفیت به معیشت خانواده خود نیز کمک قابل  توجهی کنند. 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌ امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه کار نظارت، آموزش و هدایت فرش‌بافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان ‏این نهاد انجام می‌شود، افزود: بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و ‏سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که از نظر تأمین مواد اولیه، نظارت بر تولید فرش، برگزاری کلاس‌های ‏آموزشی دوره‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرند. 

نخعی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز با همکاری بافندگان و اساتید فرش استان آذربایجان شرقی در حال آموزش و توسعه بافت فرش با گره ترکی هستیم که سبک جدیدی دربین مددجویان استان است.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • ساخت ۵۴ کلاس درس در مناطق محروم ۵ استان کشور
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد