Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر گفت: پنج هزار و ۵۲۳ نوآموز که از نظر سلامت جسمی، بینایی، شنوایی و هوشی در پایگاه‌های اولیه سنجش مشکوک به داشتن مشکل بوده و به پایگاه‌های تخصصی سنجش برای اجرای آزمون‌های تخصصی و تعیین جایگاه آموزشی ارجاع داده شدند.

وی با بیان اینکه سنجش سلامت نوآموزان فرصت مناسبی برای غربالگری به موقع دانش آموزان فراهم می‌آورد، افزود: از این تعداد ارجاع تخصصی سه هزار و ۶۴۶ نفر ارجاع هوش، ۶۱۸ نفر ارجاع شنوایی، هزار و ۱۸۹ نفر ارجاع بینایی، ۵۰ نفر ارجاع جسمی - حرکتی و ۲۰ نوآموز نیز مشکوک به داشتن اختلال اتیسم تشخیص داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان ادامه داد: تعداد دو هزار و ۶۸۶ نوآموز در مرحله آزمون‌های تخصصی بدون مشکل تشخیص داده شده و به مدارس عادی معرفی شدند، هزار و ۷۵۹ نفر دیرآموز بوده که نیاز به مراقبت آموزشی در مدارس عادی دارند، ۱۱۸ نوآموز کم توان آموزش پذیر بودند که به مدارس با نیاز‌های ویژه معرفی شدند، ۱۹ نوآموز تربیت پذیر بوده و به سازمان بهزیستی استان معرفی شدند و۲۲ نوآموز نیز جهت تحصیل در مدارس عادی بصورت تلفیقی معرفی شدند.

رنجبر یادآور شد: ۲۳ هزار و ۷۳۹ نوآموز در مرحله نخست سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی که شامل ارزیابی بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اندازه گیری توده بدنی، وزن و قد، غربالگری اختلالات دهان و دندان، جلدی، اختلالات رفتاری و معاینات پزشکی عمومی است بدون مشکل تشخیص داده شده و در سامانه سنجش ثبت شد.

وی با بیان اینکه سنجش برنامه ملی و ارزشمند و از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است، بیان کرد: سنجش برنامه‌ای ملی و موثر در جهت رشد و جایدهی مناسب دانش آموزان در فرآیند آموزش است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: ۱۲۵ نفر نیروی اجرایی ماهر و متخصص در ۱۴ پایگاه ثابت و سیار سنجش در ۱۱ شهرستان در سطح استان از ۱۶ تیر ماه سال جاری برنامه سنجش سلامت جسمانی آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان را اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/م

 ارزیابی سلامت نوآموزان کردستانی در پایگاه‌های سنجش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۴۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد

دکتر علیرضا کریمیان مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: آزمون دکتری در چهارم اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفت.

وی افزود: از ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که این افراد می توانستند تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود حداکثر ۵۰ کدرشته محل اقدام کنند.

کریمیان با اشاره به اینکه از تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفری که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، ۶۸ هزار و ۷۶۵ نفر مرد و ۵۶ هزار و ۴۰۹ نفر زن بودند، گفت: در نهایت بیش از ۸۹ هزار نفر از داوطلبان مجاز نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند اما این آمار شامل مجازین دانشگاه آزاد اسلامی نیست.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد و پس از آن داوطلبان معرفی شده می توانند برای مرحله دوم اقدام کنند.

کد خبر 6095976 زهره بال

دیگر خبرها

  • حماس: عملیات «کرم ابو سالم» پیامی بود مبنی بر آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن
  • کلاس اولی‌ها برای سنجش سلامت ثبت نام کنند/آخرین مهلت آخراردیبهشت
  • هر کدملی یک مراقب سلامت دارد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده
  • والدین دارای نوآموز بخوانند
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • از بازیگوشی در رشد کودک تا بیزبیز فراموش‌کار در رشد نوآموز
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از فردا
  • آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن
  • این دانشگاه مشهور ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا اعلام آمادگی کرد!