Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@21:40:24 GMT

کویری که تهرانی‌ها را جذب کرده

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۹۴۷۴۲

کویری که تهرانی‌ها را جذب کرده

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: کویر گرمسار می‌تواند به مقصد جدید گردشگری و سفر در کشور تبدیل شود.

  به گزارش ایسنا، غلامرضا کاتب در جلسه بررسی طرح سرمایه‌گذاری اکوکمپ در کویر گرمسار اظهار کرد: مناطق شمالی از پرترددترین مقاصد کشور در ایام تعطیلات محسوب می‌شوند و باید مقاصد جدید برای ایام تعطیل تعریف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با تاکید بر اینکه کویر گرمسار قابلیت تبدیل به مقصد جدید سفرهای داخلی و خارجی را دارد، خواستار حمایت مسئولان از اجرای طرح اکوکمپ در کویر گرمسار شد.

کاتب، سرمایه‌گذاری در غار نمکی گرمسار و اتصال گرمسار به ایستگاه جوانمرد قصاب تهران را از جمله فعالیت‌های در دست انجام برای توسعه گردشگری گرمسار عنوان کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز گفت: پروژه‌های سرمایه‌گذاری در گردشگری استان سمنان با توجه به سطح و میزان سرمایه گذاری در کانال شتاب دهنده طرح ها قرار می‌گیرند.

جهانشاهی افزود: با توجه به تنوع ،حجم و افزایش استقبال سرمایه گذاران، مسیر سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گردشگری استان کوتاه و تسهیل شده است.

وی، حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تاسیسات گردشگری استان سمنان را بیش از 6000 میلیارد ریال و شامل ۲۲ پروژه مهم در بخش های متنوع عنوان کرد و گفت: این تعداد پروژه گردشگری در حال افزایش است.

جهانشاهی، استان سمنان و شهرستان گرمسار را از مقاصد تازه سفر به ویژه برای ساکنان تهران برشمرد و افزود: تحقق بخش زیادی از برنامه ها، زمینه تبدیل استان به مقصد سفر را فراهم کرده است.

 در این جلسه طرح راه‌اندازی اکوکمپ در کویر گرمسار با حضور مسیولان منابع طبیعی و محیط زیست، میراث فرهنگی، فرماندار گرمسار، سرمایه گذار بخش خصوصی و ... در محل فرمانداری گرمسار بررسی شد.

به گزارش ایسنا، اکوکمپ یا مقصد گردشگری مناطق جغرافیایی هستند که دارای امکانات خاص گردشگری هستند و مقصد گردشگری، یک منطقه جغرافیایی است که در آن تمامی خدمات و زیرساخت‌های مورد نیاز گونه‌ خاصی از گردشگر یا بخشی از بازار گردشگری، در آن فراهم است. 

برپایه تعریف بالا که با تعریف سازمان جهانی گردشگری نیز تطبیق بالایی دارد، از ملزومات نام‌گذاری یک منطقه خاص، به عنوان یک مقصد گردشگری، وجود خدمات و زیرساخت‌ها است، به طوری که نبود این‌دو، مکان مورد نظر را در تعریف مقصد نخواهد گنجاند. از این‌رو، یک مقصد گردشگری، باید دارای خدمات گردشگری شامل آژانس‌های گردشگری، راهنمایان گشت‌های محلی، برگزارکنندگان تورها و فعالیت‌هایی از این دست باشد و دارای زیرساخت‌های گردشگری مانند اقامت‌گاه‌ها، رستوران‌ها و مراکز خوراک و نوشیدنی، حمل‌ونقل، جاذبه‌های بهینه‌شده یا ساخته‌شده و مانند آن باشد.

با این تعاریف، اکوکمپ را می‌توان یک مقصد گردشگری دانست که در آن، تمامی خدمات و زیرساخت‌ها، هماهنگ و مطابق بر زیست‌بوم و محیط‌زیست منطقه باشد. به بیان دیگر، اکوکمپ، یک مقصد گردشگری بهینه‌شده براساس معیارهای استاندارد زیست‌محیطی و معیارهای مدیریتی استاندارد هماهنگ با مسائل و چالش‌های زیست‌محیطی است.

اکوکمپ‌ها معمولا به گونه‌ای طراحی و اجرا می‌شوند که میزان حداقلی دی‌اکسیدکربن را تولید کرده و وارد طبیعت کنند. معمولا از مواد بومی منطقه ساخته می‌شوند. معمولا از انرژی سبز برای تأمین انرژی مورد نیاز خود بهره‌مند می‌گردند که در این میان، انرژی خورشیدی از پرکاربردترین آن‌هاست. همچنین اکوکمپ‌ها به طور کامل پسماندهای خود را مدیریت می‌کنند و در  حفاظت از طبیعت، پوشش‌های گیاهی و گونه‌های جانوری مشارکت کاملا فعال و مؤثر دارند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کویر منطقه سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۴۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت: امروز ۱۶ پروژه در قالب ۱۰۳ میلیارد تومان برای تولید حال خوب افتتاح می‌شود که طرح کوه نور صفحه با ۴۰ موضوع و ۱۰۰ نشان و در چهارهزار متر یکی از این پروژه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سعید ساکت امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت‌_ در آیین بهره‌برداری از مجموعه تفریحی «کوه نور» و ۱۵ پروژه خدماتی، گردشگری و ورزشی در مجمتع گردشگری صفه، اظهار کرد: تلاش ما این بود که قدمی در عرصه صنعت نشاط و تفریح در استان برداریم.

وی با اشاره به همکاری دستگاه‌های مختلف، ادامه داد: امنیت و آرامش امروز ما مرهون همکاری سبزپوشان فرماندهی انتظامی و آتش‌نشانان، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، همچنین وجود سرمایه‌گذارانی است که بخشی از سرمایه‌های خود را با وجود خطرپذیری به این بخش اختصاص دادند و شعار «با هم بهتریم» را در این عرصه تجلی دادند و نقطه تعامل ما و این مجموعه سرمایه‌گذاران در صنعت گردشگری و نشاط و تفریح است.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با اشاره به گذشت ۸۸۸ روز از دوران خدمت خود در این مجموعه افزود: همت همه همکارانم در این مجموعه، ایجاد آرامش بیشتر و تفریح سالم برای مردم است و در این مدت نزدیک به سه میلیون نفر و یک میلیون خودرو به این مجموعه وارد شدند، همچنین ۶۰۰ هزار از تله کابین صفه استفاده کردند.

وی با تشکر از مجموعه هیئت مدیره این مجموعه گفت: هیئت‌مدیره در این عرصه ریسک پذیر با ما همراه شدند و نگاه و ظرفیت و تعامل خود را در اختیار ما قرار دادند.

ساکت بیان داشت: هدف شهردار تحقق «شهر زندگی» بوده است و باید در این مسیر حرکت می‌کردیم، از این‌رو در گام نخست استاندارد سازی سازه‌ها انجام شد، در گام دوم بهینه‌سازی صورت گرفت و تلاش شد شایسته مردم دیار نصف جهان ظرفیت‌های تفریحی توسعه پیدا کند.

وی تصریح کرد: در هماهنگی با اداره کل استاندارد و میراث فرهنگی و با همکاری و هماهنگی فراجا طرح‌ها با هدف طبیعت دوستی انجام شد و امروز پهنه صفه هر روز به بهانه طبیعت گردی و کوه گردی آغوش خود را برای فرهیختگان باز می‌کند.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان اضافه کرد: امروز ۱۶ پروژه در قالب ۱۰۳ میلیارد تومان برای تولید حال خوب افتتاح می‌شود که طرح کوه نور صفحه با ۴۰ موضوع و ۱۰۰ نشان و در چهارهزار متر یکی از این پروژه‌ها است و در کنار آن اصلاح بولینگ و ظرفیت‌های غذایی، گازکشی، برج پرچم و سالن بولینگ در این مراسم افتتاح شد.

کد خبر 749194

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  •  طی چندماه گذشته، معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو 
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری