Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-06@15:07:42 GMT

درخواست مهم جامعه کارگری از شورای عالی کار

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۹۴۸۴۴

نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگران در شورای عالی کار با اشاره به لزوم رعایت سه جانبه گرایی خطاب به وزیر کار گفت: انتظار می‌رود به مطالبات جامعه کارگری (معیشت، امنیت شغلی و تقویت تشکل‌ها) توجه نمایید و جامه عمل بپوشانید.

محمدرضا تاجیک، نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران در شورای عالی کار با اشاره به مهمترین خواسته های جامعه کارگری در نشست وزیر کار خطاب به شریعتمداری گفت:جامعه ی کارگری شروع فعالیت جنابعالی را با برگزاری نشست سه جانبه و ارزش گذاری برای تشکل های کارگری را به فال نیک گرفته و امید می رود که در تمام مدت تصدی این سمت، جنابعالی این موضوع را سر لوحه کار خویش قرار دهید، چرا که در نظر گرفتن هیچ مسئله ایی در این وزارتخانه ، مهم تر از اندیشیدن به سرنوشت بیش از نیمی از جمعیت کشور نمی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شما در ابتدای کار به رعایت سه جانبه گرایی وفادار ماندید گفت:انتظار می رود به مطالبات جامعه ی کارگری (معیشت ، امنیت شغلی و تقویت تشکل ها ) توجه نمایید و جامه ی عمل بپوشانید.

تاجیک درباره مطالبات  جامعه ی کارگری گفت:  برگزاری منظم و ماهانه جلسات شورایعالی کار،  بررسی وضعیت معیشت کارگران و  بهبود آن در جلسات شورای عالی کار (بصورت نقدی یا غیر نقدی ) افزایش دستمزد با توجه به افزایش نرخ تورم و کاهش قدرت خرید کارگران،  تغییر در ساختار تأمین اجتماعی و همچنین وصول مطالبات سنواتی و جاری از دولت،  تشکیل کارگروه جهت بررسی و رفع مشکلات کارگاه ها و کارخانه ها بصورت سه جانبه و حفظ اشتغال موجود و راهکارهایی جهت ایجاد اشتغال جدید درخواست های جامعه کارگری است. مجمع عالی نمایندگان کارگران جمهوری اسلامی ایران تمام توان خود را در راستای رسیدن به اهداف جامعه ی کارگری و هماهنگی با وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به کار خواهد گرفت.

 

تسنیم

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Aa2 برچسب ها: دستمزد ، نماینده کارگران ، وزیر کار و رفاه اجتماعی

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: دستمزد نماینده کارگران وزیر کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۴۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن

به گزاش پارس نیوز ،‌ علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: در نشست اخیر کمیسیون اجتماعی که با حضور وزیر کار برگزار شد، آقای مرتضوی در جریان گزارشی که از عملکرد وزارت کار به اعضای کمیسیون ارائه کرد، به موضوع افزایش حق مسکن هم اشاره کرد و گفت که قرار است بند مربوط به افزایش حق مسکن کارگری را اصلاح کنند.

وی افزود: البته با توجه به اینکه افزایش حق مسکن علاوه بر مصوبه شورای‌عالی کار نیاز به تأیید هیئت وزیران هم دارد اما آقای مرتضوی تصریح کرد که وزارت کار برای اولین بار پیشنهاد افزایش دوبرابری حق مسکن را مطرح کرده است.

رئیس فراکسیون کارگری گفت: به‌محض اینکه این پیشنهاد در شورای‌عالی کار تصویب شود و پس از آن مورد تأیید هیئت وزیران قرار گیرد، برای دستگاه‌های مرتبط لازم‌الاجرا خواهد بود.

دیگر خبرها

  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • فقدان امنیت شغلی؛ دغدغه اول جامعه کارگری
  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟