Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا - فرماندار ممسنی گفت: اعتماد کشاورزان این شهرستان از صندوق بیمه محصولات کشاورزی سلب شده و ضرورت دارد این صندوق برای جلب اعتماد کشاورزان همت به خرج دهد.

داوود ایوبی دوشنبه در جلسه شورای کشاورزی ممسنی افزود: در حالی که در دنیای امروز برای تضمین زندگی و درآمد و جبران خسارت های ناشی از حوادث و مخاطرات، استفاده از بیمه توصیه می شود متاسفانه نیازمندترین قشر این شهرستان از بیمه محصولات خود گریزان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شورای کشاورزی شهرستان ممسنی اضافه کرد: اجرای نامناسب و برآورد سوال برانگیز میزان خسارت ها و نحوه پرداخت آنها شرایطی ایجاد کرده که کشاورزان برای اندک درآمد خود دل به دریا می زنند ولی حاضر به بیمه کردن محصولات خود نیستند.
ایوبی اظهار داشت:بیمه نشدن محصولات کشاورزی صدمات جبران ناپذیری به معیشت کشاورزان و شرایط عمومی شهرستان وارد می کند که ضرورت دارد مسئولان امر برای آن چاره اندیشی کنند.
وی افزود:در حالی که طی یک دوره کوتاه میزان بیمه از 40 هزار هکتار به 2هزار هکتار در ممسنی کاهش یافته، سخن از خدمات صندوق بیمه محصولات کشاورزی در این شهرستان جایگاهی پیدا نخواهد کرد.
فرماندار ممسنی ضمن تاکید بر اهمیت بیمه کردن محصولات کشاورزی از طرف کشاورزان و رفع موانع موجود بیان کرد:امکان بیمه کردن محصولات توسط دیگر بیمه های کشور و ارائه راهکارهای جدید در صندوق فعلی بیمه محصولات کشاورزی شاید بتواند روند فعلی را تغییر دهد.
ممسنی به مرکزیت نورآباد در 145 کیلومتری غرب شیراز است.
7366 /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد کشاورزی بیمه صندوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۴۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد

جورابلو ، با بیان اینکه ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان گرمسار وجود دارد، گفت: جمعیت کثیری از مردم این شهرستان در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند که بحران خشکسالی و کمبود آب مهم‌ترین چالشی است که کشاورزان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تضمینی برای تأمین حقابه کشاورزان گرمساری از منبع دائمی حبله‌رود وجود ندارد، افزود: در شرایط کنونی بسیاری از کشاورزان این منطقه به دلیل کم‌آبی دچار خسارت شدند و مسئولان مرتبط باید در خصوص تأمین حقابه کشاورزان به جد ورود کنند.

رییس جهاد کشاورزی گرمسار با تأکید بر اینکه کشت محصولات کم‌آب‌بر در شرایط فعلی در دستور کار است، گفت: در سال زراعی گذشته به کشاورزان توصیه شد برای کشت بهاره، ذرت را به‌عنوان محصول کم‌آب‌بر جایگزین پنبه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان فارس