Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزرارش ایلنا از رشت، مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری رشت ضمن قدردانی از حمایت همه جانبه مجموعه نمایندگان پارلمان محلی رشت به خصوص کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت از ستاد محیط زیست شهرداری رشت، بیان داشت: در حال حاضر محل استقرار ایستگاه سنجش میزان آلاینده های هوای رشت داخل محوطه ی سازمان محیط زیست گیلان واقع در خیابان رسالت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طیبه بینا خاطرنشان کرد: از آنجا که این منطقه از فضای سبز نسبتا مناسب و تراکم آلودگی کمی در مقایسه با نقاط آلوده ی هوای شهری رشت برخوردار است لذا نمی توان نتایج دستگاه سنجش را به کل شهر رشت تعمیم داده و نتایج حقیقی درستی بدست آورد.

وی ارگان متولی احداث ایستگاه سنجش میزان آلاینده های هوای رشت را سازمان حفاظت محیط زیست استان گیلان عنوان کرد و گفت: هزینه خرید و احداث دستگاه سنجش آلایندگی هوای شهر رشت۳ میلیارد تومان و هزینه نگهداری سالانه دستگاه سنجش آلایندگی هوای رشت حدود ۵۰-۱۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری رشت یادآور شد: طبق مصوبه ی سال ۱۳۸۹ شورای اسلامی شهر رشت، ایستگاه سنجش آلایندگی از سال ۱۳۹۰ راه اندازی گردیده، از آنجا که مکان های پیشنهادی برای استقرار ایستگاه سنجش مورد توافق واقع نشد لذا نهایتاً ایستگاه مربوطه در محوطه ی اداره کل محیط زیست گیلان واقع شده است. طیبه بینا در خصوص مناطق پیشنهادی محیط زیست برای جانمایی کانکس سنجش آلایندگی شهر رشت تصریح کرد: با توجه به میزان آلایندگی سنجش شده، ۱۴ ایستگاه پیشنهاد شده، که ۵ ایستگاه میدان مصلی، میدان شهید انصاری، میدان نیروی دریایی، فلکه گاز و میدان رازی با وضعیت کیفی خوب سنجش شده است.

وی در خصوص مکانهای مورد تایید شهرداری رشت برای استقرار کیوسک سنجش هوایی رشت بیان داشت: میدان جانبازان زیر پل عابر پیاده و میدان نیروی دریایی پیاده رو جلوی مدرسه شهید نوبخت، مکان های تعرفه شده از سوی شهرداری برای استقرار این کیوسک هاست.

شایان ذکر است نود و نهمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی دو مصوبه برای جانمایی و نصب ایستگاه سنجش هوا داشت؛ که این مکان آنها در میدان یخسازی و جانبازان می باشد، البته ایستگاه جانبازان در حال تحویل است.

همچنین رایزنی حوزه محیط زیست شهرداری رشت با اداره کل محیط زیست استان گیلان برای جانمایی و مکان یابی تخصصی در زمینه ۵ ایستگاه دیگر نیز در حال انجام است که در آینده نزدیک این مکان ها با محوریت انسان های پیاده، مکان های پر تردد، شلوغ و صنعتی به شورا تعرفه آن خواهد شد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: توسعه پایدار جانبازان محیط زیست نیروی دریایی شهرداری رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۵۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دادستان قائم شهر برای حل معضل زیست محیطی (شیرآبه زباله)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، علی نیازی دادستان عمومی و انقلاب قائم شهر در بازدید میدانی از محل دپوی زباله از نزدیک مشکل سرازیر شدن شیر آبه‌های ناشی از دپوی زباله به محیط زیست را مورد بررسی قرار داد.

دادستان عمومی و انقلاب قائم شهر، حفظ و سلامت محیط زیست را یک مطالبی عمومی دانست و از مسئولان و دستگاه‌های ذی ربط این شهرستان خواست نسبت به جلوگیری و رفع مشکلات زیست محیطی اهتمام جدی ورزند.

نیازی با اشاره به خطرات و تبعات ناشی از سرازیر شدن شیرآبه‌های زباله به محیط زیست بر ضرورت تعامل و همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط با شهرداری قائم شهر برای برون رفت از این معضل زیست محیطی تاکید کرد.

او با اشاره به مجاورت محل انباشت زباله قائم شهر با رودخانه تلار و نزدیکی آن به شهر قائم شهر و چندین روستا و اراضی کشاورزی در پایین دست، خواهان اتخاذ تدابیر ویژه از سوی ادارات آب منطقه‌ای، محیط زیست، شورای شهر و شهرداری قائم شهر در مهار و جلوگیری از ورود شیر آبه‌های زباله به رودخانه به ویژه دراین ایام و فصل زراعی کشاورزان شد.

دادستان قائم شهر با اشاره به نگرانی کشاورزان پائین دست به خاطر ورود شیرآبه و بالابودن میزان آلودگی در آب رودخانه و خطرات و تهدیدات آن به آبزیان و محیط زیست، بر تعامل و همکاری و تلاش مضاعف دستگاه‌های مسئول شهرستانی در حل این معضل زیست محیطی تاکید کرد.

در این بازدید اسماعیلی عضو شورای شهر قائم شهر گفت: با مصوبه شورا، شهرداری ساخت مرکز تصفیه خانه شیرابه‌ها را در محل دپوی زباله آغاز کرده و در صورت حمایت مسئولان استانی در تامین اعتبارات مالی این پروژه ظرف چند ماه آینده تکمیل و آماده بهره برداری خواهد شد.

در شهرستان قائم شهر روزانه ۲۰۰ تن زباله در محل سایت زباله دپومی شود که با تکمیل پروژه تصفیه خانه شیرآبه زباله، بخش عمده این معضل زیست محیطی در قائم شهر برطرف خواهد شد.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در دستور کار
  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شناسایی ۸۳۱ مکان پرخطر در قم
  • ورود دادستان قائم شهر برای حل معضل زیست محیطی (شیرآبه زباله)
  • هوای زمین را داشته باشیم
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آغاز دومین پویش نجات طبیعت شیراز
  • نفس راحت لاک‌پشت سبز در ساحل تیاب میناب
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق