Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در فرآیند این دستاورد یک ایمونوتوکسین که ترکیبی از آنتی بادی تک رشته ایی اختصاصی علیه آنتی ژن MUC۱۸ و اگزوتوکسین A. باکتری سودوموناس است، ساخته شد.
دکتر علیرضا چوبینه افزود: در ساخت این فرآورده، با استفاده از آنتی ژن و آنتی بادی خاصی، محصولی موثر تولید و باعث کشته شدن سلول‌های سرطانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با توجه به اینکه آنتی ژن MUC۱۸ در بسیاری از سلول‌های سرطانی به میزان زیادی دیده می‌شود، ایمونوتوکسین تولیدی می‌تواند در درمان هدفمند بسیاری از تومور‌ها استفاده شود.
مدیر توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این محصول در آزمایشگاه آنتی بادی‌های نوترکیب بخش ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به سرپرستی دکتر فروغ نجات الهی طراحی و ساخته شده است.
دکتر چوبینه توضیح داد: این اختراع حاصل طرح پایان نامه Ph.D دکتر مظفر محمدی دانشجوی رشته بیوتکنولوژی پزشکی دانشکده علوم و فناوری‌های نوین پزشکی به سرپرستی دکتر نجات الهی است.
وی افزود: این اختراع در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (US Patent Application: US۲۰۱۸۰۲۷۱۹۹۴A۱) و سیستم ثبت بین المللی اختراعات (PCT) ثبت شده است.
این اختراع به کمک دفتر مالکیت فکری معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با جذب حمایت‌های مالی کانون پتنت ایران ثبت شد.
در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سالانه به طور متوسط پنج اختراع ثبت بین المللی می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اختراع دانشگاه علوم پزشکی شیراز فارس خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس سلول های سرطانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۵۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وداع با پیکر زنده‌یاد پروفسور هاشم شرقی در شیراز

آیین وداع با پیکر زنده‌یاد پروفسور هاشم شرقی، استاد پیشکسوت شیمی دانشگاه شیراز با حضور مسئولان فارس برگزار شد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، آیین بدرقه و وداع با پیکر شادروان پروفسور هاشم شرقی، استاد پیشکسوت شیمی دانشگاه شیراز و چهره ماندگار شیمی جهان با حضور گسترده دانشگاهیان، اهالی علم و فرهنگ و مسئولان استان فارس از جمله دکتر محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس، در مسجدجامع دانشگاه شیراز برگزار شد.

پیکر زنده‌یاد دکتر شرقی پس از اقامه نماز و تشییع، برای خاکسپاری به دارالرحمه شیراز رهسپار شد.

به گزارش تسنیم شادروان دکتر هاشم شرقی، روز جمعه 25فروردین 1403، پس از دوره‌ای بیماری در 74 سالگی، در شیراز درگذشت. 

زنده‌یاد دکتر شرقی، استاد پیشکسوت شیمی دانشگاه شیراز و چهره ماندگار شیمی است. در کارنامه‌ی ایشان، عناوینی، چون دانشمند برتر جهان اسلام (1388)، دانشمند پراستناد برتر یک‌درصد و دودرصد (2019-2022)، شیمیدان برجسته‌ی کشوری (سال 90)، استاد نمونه‌ی کشوری (1382)، چهره‌ی ماندگار استان فارس، پژوهشگر و استاد نمونه‌ی دانشگاه شیراز دیده می‌شود.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • وداع با پیکر زنده‌یاد پروفسور هاشم شرقی در شیراز
  • دانشجوی گنابادی پژوهشگر برجسته کمیته تحقیقات وزارت بهداشت شد
  • حضور ۶۸ گروه دانشگاهی کشور در رتبه‌بندی کیو اس ۲۰۲۴
  • دانشگاه های علوم پزشکی و شیراز در رتبه بندی موضوعی کیو اس ۲۰۲۴
  • فعالیت ۴۴ هسته و واحد فناور در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
  • فعالیت یک دانشگاه بین‌المللی در تهران غیرقانونی اعلام شد/ لیست دانشگاه‌های مجاز کشور
  • فعالیت یک دانشگاه بین‌المللی در تهران غیرقانونی اعلام شد | فهرست همه دانشگاه‌های مجاز کشور را ببینید
  • سومین همایش ملی و بین‌المللی سلامت، حکمت و حکمرانی برگزار می‌شود
  • ۳۹ هزار خدمات دندان پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان انجام شد
  • فعالیت «دانشگاه بین المللی زاگرس»غیرقانونی اعلام شد/ لیست دانشگاه‌های مجاز کشور