Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قصرشيرين - ايرنا - فرماندار قصرشيرين از کشف و ضبط يک محموله قاچاق سيب زميني در مرز پرويزخان از توابع اين شهرستان با هوشياري ماموران گمرک خبر داد.

مرادعلي تاتار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: ماموران گمرک در بازرسي از کاميون ها موفق به کشف چهار تن و 200 کيلوگرم سيب زميني شدند که سودجويان قصد داشتند به شکل غيرمجاز ، آن را از طريق مرز پرويزخان از کشور خارج کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهارداشت: قاچاقچيان قصد داشتند با جاسازي اين مقدار سيب زميني در قالب ساير محموله هاي صادراتي تره بار آن را به عراق صادر کنند که با رصد و هوشياري ماموران گمرک ، موفق به خروج اين محموله کالاي ممنوع از کشور نشدند.
فرماندار قصرشيرين بيان کرد: ماموران گمرک پرويزخان پس از کشف اين کالاي قاچاق ، نسبت به توقيف کاميون و تشکيل پرونده براي متخلفان اقدام کردند و پرونده اين متخلفان براي سير مراحل قضايي و صدور حکم نهايي به دستگاه قضا ارسال شد.
به گفته تاتار، قرار است سيب زميني هاي کشف شده با قيمت تعادلي هر کيلوگرم يک هزار و 500 تومان با نظارت اداره صنعت معدن و تجارت ، اتاق اصناف و فرمانداري بين مردم توزيع شود.
وي اضافه کرد که با دستور وزير صنعت معدن و تجارت ، صادرات سيب زميني ، خوراک دام و طيور و گوجه و رب گوجه فرنگي ممنوع اعلام شده است.
شهرستان مرزي قصرشيرين با بيش از 27 هزار تن جمعيت در غرب کرمانشاه ، با عراق 186 کيلومتر مرز دارد که در امتداد اين مرز ، 2 معبر رسمي پرويزخان و خسروي قرار دارد که مبادلات اقتصادي ، تجاري و صادرات کالا به اقليم کردستان و حکومت مرکزي عراق از اين 2 مرز انجام مي شود.
بيش از 54 درصد صادرات کالاهاي غيرنفتي کشورمان به عراق از طريق مرز رسمي پرويزخان قصرشيرين انجام مي شود.
7079/3012/8066
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۵۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک

سرهنگ عبدالرحیم دهقان فرمانده انتظامی شهرستان بستک گفت: ماموران انتظامی پاسگاه دهنک حین گشت زنی در محور روستای چاه بنارد – لار در بازرسی از یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس مشکوک ۱۰۵ جفت کفش بچه گانه و ۳۷۶ ثوب لباس زنانه قاچاق کشف کردند.

وی ارزش محموله کشف شده را برابر نظر کارشناسان ۵ میلیارد ریال برآورد کرده و افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • کشف سه محموله قاچاق در اندیمشک
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • کشف ۸۲ هزار و ۸۴۵ لیتر سوخت قاچاق در مرز پرویزخان
  • کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک
  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین