Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛  مرادعلی تاتار  افزود: ماموران گمرک در بازرسی از کامیون ها موفق به کشف چهار تن و 200 کیلوگرم سیب زمینی شدند که سودجویان قصد داشتند به شکل غیرمجاز ، آن را از طریق مرز پرویزخان از کشور خارج کنند.
وی اظهارداشت: قاچاقچیان قصد داشتند با جاسازی این مقدار سیب زمینی در قالب سایر محموله های صادراتی تره بار آن را به عراق صادر کنند که با رصد و هوشیاری ماموران گمرک ، موفق به خروج این محموله کالای ممنوع از کشور نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار قصرشیرین بیان کرد: ماموران گمرک پرویزخان پس از کشف این کالای قاچاق ، نسبت به توقیف کامیون و تشکیل پرونده برای متخلفان اقدام کردند و پرونده این متخلفان برای سیر مراحل قضایی و صدور حکم نهایی به دستگاه قضا ارسال شد.
به گفته تاتار، قرار است سیب زمینی های کشف شده با قیمت تعادلی هر کیلوگرم یک هزار و 500 تومان با نظارت اداره صنعت معدن و تجارت ، اتاق اصناف و فرمانداری بین مردم توزیع شود.
وی اضافه کرد که با دستور وزیر صنعت معدن و تجارت ، صادرات سیب زمینی ، خوراک دام و طیور و گوجه و رب گوجه فرنگی ممنوع اعلام شده است.
شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه ، با عراق 186 کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز ، 2 معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی ، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این 2 مرز انجام می شود.
بیش از 54 درصد صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین انجام می شود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سیب زمینی قاچاق مرز پرویزخان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۵۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث تیرپارک کامیون‌های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور

ایسنا/گیلان مرز زمینی آستارا مهمترین و فعالترین مرز زمینی شمال جمهوری اسلامی ایران و دروازه ایران به اروپا است که بیشترین میزان تجارت بین المللی با روسیه، آذربایجان و کشورهای اروپای شرقی از این طریق صورت می‌گیرد و برای توسعه این مرز مهم کشور، بهبود زیرساخت ها و احداث تیرپارک های استاندارد، ضروری است.

یکی از مشکلاتی که امروزه رانندگان ماشین‌های ترانزیتی داخلی و خارجی سنگین در مرز زمینی آستارا در شمال غربی استان گیلان با آن دچار هستند، نبود یک تیرپارک مناسب برای توقف در زمان افزایش تردد کامیون‌ها و ایجاد صف طولانی در این مرز پرتردد شمال جمهوری اسلامی ایران است. این صف در برخی موارد به کیلومترها افزایش می‌یابد که زمینه ایجاد مشکل را برای رانندگان، اقلام داخل تریلی‌ها و همچنین عابران را فراهم می‌کند.

صف های طولانی سبب اخلال در ترافیک جاده ای منتهی به مرز زمینی آستارا شده و مشکلاتی از جمله تصادف و مسائل دیگر را برای رانندگان رقم می زند.‌ بر این اساس ساخت تیرپارک اهمیتی دوچندان می‌کند تا علاوه بر توقف کامیونها در یک محدوده مشخص و جلوگیری از خطرات و مخاطرات ترافیکی و همچنین آلایندگی آنها، نیازهای روزمره رانندگان برای اسکان، استراحت و خرید ملزومات نیز تامین شود.

آستارا یک شهر کوچک مرزنشین و گردشگر پذیر است و گمرک آن برخلاف بسیاری از شهرها در داخل شهر واقع شده و کامیون ها ناگزیر به تردد در محدوده شهر تا رسیدن به بندر یا مرزهای زمینی هستند، بنابراین ساخت تیرپارک برای توقف های طولانی یا مقطعی این وسایل نقلیه ترانزیتی ضرورت دارد و از اینرو فرایند ترخیص کامیون ها به لحاظ ضرورت اعمال رویه های مختلف گمرکی زمانبر است و باید یک تیرپارک نه بلکه چند تیرپارک بزرگ در شهر مرزی آستارا ساخته شود.

ایجاد و احداث یک تیر پارک در فعال ترین و مهمترین مرز زمینی شمال کشور نیاز اساسی و خواسته به جا و از زیر ساخت‌های مهم لجستیکی است که حل معضل صف های طولانی کامیون های ترانزیتی  داخلی و خارجی در مرزهای آستارا را رقم خواهد زد. تیرپارک ها معمولا در مسیرهای ترانزیتی احداث می شوند که از تردد بالایی از کامیون ها برخوردارند و یکی از معضلات مهم و اساسی مرز زمینی آستارا در این رابطه نبود تیرپارک به عنوان محل پارک کامیون‌ها و اسکان رانندگان است و اداره کل گمرک آستارا رفع ترافیک کامیون‌ها در شهر مرزی آستارا را نیازمند احداث تیرپارک می داند.

مدیرکل گمرک آستارا در این رابطه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه میزان فعالیت اقتصادی در مرزهای آستارا افزایش یافته و حجم صادرات از مرزهای این شهرستان مرزی استان گیلان چند برابر برابر شده است، اظهار کرد: تا زمانی که یک یا چند تیر پارک با گنجایش بالا در آستارا ساخته نشود از صف و ترافیک کامیون‌ها کاسته نخواهد شد.

علی حسین ذوالقدری نبود تیر پارک و ترافیک کامیون های ترانزیتی را یادآور شد و افزود: نبود تیر پارک برای کامیونهای ترانزیتی از مشکلات مهم شهر مرزی آستارا است و گمرک آستارا در حوزه شهری واقع شده است و نبود تیر پارک باعث شده کامیون های ترانزیتی و صادراتی به داخل خیابان های شهر مرزی آستارا کشیده شوند و شاهد ترافیک این خودروها باشیم.

وی، خاطرنشان کرد: امیدواریم با ساخت تیر پارک مجهز و بزرگ مشکلات موجود در این زمینه رفع شود.

ذوالقدری با بیان اینکه آستارا شهر کوچکی است و گمرک آن برخلاف بسیاری از شهرها در داخل شهر واقع شده و کامیون های ترانزیتی ناگزیر به تردد در محدوده شهر تا رسیدن به بندر یا مرز زمینی و ریلی هستند، گفت: ساخت تیرپارک برای توقف های طولانی یا مقطعی این وسایل نقلیه ضرورت دارد.

مدیر کل گمرک آستارا، اظهار کرد: بندر آستارا با وجود سه گمرک فعال همزمان با کشور جمهوری آذربایجان، دروازه اصلی تجارت ایران و اوراسیا به‌شمار می‌رود و در این میان ارتقاء زیرساخت‌ها و برطرف کردن کاستی‌ها ضرورت ایفای نقش موثر در عرصه تجارت کشور است.

وی از آمادگی کامل اداره کل گمرک آستارا برای فعال شدن تیرپارک و رفع کامل ترافیک کامیون های ترانزیتی در سطح شهر مرزی آستارا خبر داد و گفت: اگرچه صف کامیون ها در ورودی و برخی خیابان های آستارا نشانگر رونق اقتصاد برون مرزی است، اما توقف طولانی مدت این خودروها در مسیرهای مهم شهر سبب رنجش خاطر اهالی میشود و اگر تیرپارک در حال احداث برای توقف و ساماندهی کامیون های تجارت خارجی فعال شود، ترافیک از خیابان های پایانه و گمرک برچیده خواهد شد.

ذوالقدری با بیان اینکه تمام تلاش‌ها بر این است که گمرک و مرزی فعال و پویا در این منطقه از کشور عزیزمان ایران داشته باشیم، افزود: آستارا از مبادی مهم تجارت و ترانزیت خارجی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

مدیر کل گمرک آستارا با اشاره به ساخت پایانه مرزی جدید در حاشیه شهر آستارا، اظهار کرد: به دلیل افزایش حجم کالاهای صادراتی به ویژه محصولات کشاورزی، نیازمند وجود یک پایانه مرزی استاندارد، بزرگ و در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودیم که هم اکنون در حال ساخت است و قطعاً با تکمیل آن شاهد افزایش مبادلات تجاری خواهیم بود.

وی از خروج ۸ هزار و ۱۷۹ دستگاه کامیون ترانزیتی در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ از طریق مرز زمینی آستارا خبر داد و گفت: این میزان تردد در مقایسه با فروردین ماه سال گذشته ۴۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسنا، تیرپارک محل توقف و پارک کامیون ها در راه های بین شهری است که استانداردهای مخصوص دارد و با اخذ مجوز از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای احداث و مورد بهره برداری قرار می گیرد. تیر پارکها معمولا بجز خدمات پارکینگ خودرو، خدمات رفاهی دیگری را به کاربران از جمله جایگاه سوخت، سرویس بهداشتی، نمازخانه، اغذیه فروشی، استراحتگاه و فروشگاه ارائه می دهند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • احداث تیرپارک کامیون‌های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • کشف محموله های قاچاق در سمنان و میامی
  • صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه
  • ایجاد لاین اختصاصی برای تانکر‌های ترانزیتی سوخت در مرز پرویزخان
  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • کشف محموله قاچاق ۱۱ میلیاردی توسط پلیس اصفهان
  • کشف ۱۱ میلیاردی محموله قاچاق توسط پلیس اصفهان
  • توقیف محموله خوراک دامی قاچاق در پاوه
  • رشد صادرات و ترانزیت آستارا؛ مرز مهم اقتصادی کشور