Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، سردار محمدحسین حمیدی با بیان اینکه توسعه و بهبود زیرساختها موجب کاهش حوادث ترافیکی اربعین شد، اظهار کرد: بهبود وضعیت جاده‌ها و ‌زیر ساختها در آینده نیز می‌تواند از ایجاد مشکلات ترافیکی پیشگیری کند.

رئیس پلیس راه راهور ناجا مهمترین دغدغه پلیس راهور را آمادگی برای بازگشت زائران و تأمین اتوبوسهای مورد نیاز آنها دانست و گفت: در صورت افزایش بار ترافیکی محور مهران به ایلام یک طرفه می‌شود و‌ محور جایگزین ملکشاهی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به مشکلات برخی زائران مبنی بر افزایش دریافتی اتوبوسها، متذکر شد: مسئولیت این امر با سازمان راهداری و ناظر آن هم سازمان تعزیرات است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد چنین تخلفاتی نباشیم.

وی درباره تخلفات ترافیکی رانندگان اتوبوسها گفت: برابر دستورالعمل صادره مأموران پلیس راه به طور جدی با تخلفات رانندگان اتوبوسها برخورد می‌کنند، در عین حال شهروندان نیز می‌توانند از طریق شماره پیامک 110120 هرگونه تخلف ناوگان حمل و نقل عمومی را اطلاع دهند.

رئیس پلیس راه راهور ناجا به مهمترین علل تصادفات اربعین امسال اشاره کرد و گفت: خستگی و‌ خواب‌آلودگی مهمترین علل تصادفات اربعین بوده است که در دور بازگشت زائران این خستگی را بیشتر شاهد خواهیم بود به این دلیل که مسیر راهپیمایی اربعین طولانی بوده، زائران استراحت لازم را نداشته‌اند و هنگام رانندگی دچار خواب‌آلودگی می‌شوند. 

حمیدی افزود: توصیه می‌کنیم زائران پیش از آغاز بازگشت استراحت کرده و در طول مسیر نیز در استراحتگاه‌ها توقف کنند تا دچار حادثه نشوند.

وی با بیان اینکه مأموران پلیس راهور برای استفاده حداکثری از سطح معابر خودروهای زائرانی را که در محلهای نامناسب پارک کرده بودند، طی روزهای گذشته جابه‌جا و به پارکینگ منتقل کرده، افزود: اگر زائران در بازگشت از سفر مشاهده  کردند خودرو آنها منتقل شده، از طریق تماس با شماره‌های 110 و 120 می‌توانند از انتقال خودروهای خود مطلع شوند.

رئیس پلیس راه راهور ناجا با بیان اینکه بیش از یک میلیون و یکصد هزار نفر از مرز مهران خارج شدند، گفت: تردد این میزان زائر برای یک مرز که جمعیت شهر آن 10 تا 15 هزار نفر است واقعا عدد قابل توجهی است که این امر نشان از تلاش تمامی دستگا‌ه‌های اجرایی کشور دارد.

وی درباره تعداد خودروهای کاپوتاژ شده که از مرز مهران به عراق رفتند، گفت: حدود 4 هزار دستگاه خودرو و اتوبوس کاپوتاژ شدند که از این میزان 2 هزار دستگاه اتوبوس و مابقی سواری بوده است که به دلیل فراهم نبودن زیرساختها در کشور عراق بیش از این میزان امکان کاپوتاژ نبود.

رئیس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به تعطیلات پایان هفته نیز گفت: طرح ویژه ترافیکی برای تعطیلات پایان هفته برنامه‌ریزی شده و جزئیات آن اعلام می‌شود.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۵۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رییس پلیس راهور استان اصفهان گفت: عوامل پلیس راهور برای توقیف خودرو‌های دارای وضعیت ظاهری غیراستاندارد، نامتعارف و اعمال قانون صاحبان این خودرو‌ها اقدام می‌کنند.
علی اصغر زارع افزود: هرگونه تغییر در وضعیت خودرو از جمله افزایش یا کاهش ارتفاع موجب برهم خوردن حالت آیرودینامیک وسیله نقلیه می‌شود و آن را از حالت استاندارد خارج می‌کند.
وی افزود: با این تغییر ظاهری در مواقع توقف و تغییر مسیر، علاوه بر سیستم تعلیق، سیستم ترمز خودرو به‌خوبی عمل نمی‌کند و باعث بروز تصادف می‌شود و علاوه براعمال قانون خودرو به پارکینگ منتقل می‌شود و بعد از بازگشت به وضعیت قبل اجازه تردد دارد.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: افرادی که از چراغ‌های رنگی یا نور زنون نیز استفاده می‌کنند جریمه می‌شوند، زیرا استفاده از این نوع چراغ‌ها و نور‌ها باعث آزار و اذیت دیگر کاربران ترافیکی به ویژه آنهایی که از عینک استفاده می‌کنند و آن دسته افراد که مشکل بینایی در شب دارند می‌شود، همچنین باعث خیره شدن چشم و اختلال در بینایی عابر پیاده می‌شود.
سرهنگ زارع همچنین با اشاره به تخلف شیشه دودی گفت: داخل خودرو لازم است واضح پیدا باشد، نصب هر‌گونه برچسب بر شیشه و بدنه وسیله نقلیه خلاف قانون است، البته خودرو‌هایی که از کارخانه شیشه‌رنگی دارند از این قاعده مستثنی هستند.
وی افزود: کارشناسی‌های ترافیکی بعد از تصادفات به این نکته اشاره کرده است که افرادی که شیشه‌های خودرو را دودی می‌کنند در مواقع تاریکی یا برودت هوا برای دید مناسب به مشکل می‌خورند، زیرا راننده با نداشتن دید کافی و مناسب به محیط اطراف خود اشراف ندارد و باعث بروز تصادفات احتمالی می‌شود.

دیگر خبرها

  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود
  • تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه
  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها
  • اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز
  • هشدار پلیس زرند به رانندگان وسائل نقلیه
  • واژگونی تانکر روغن به دلیل خواب‌آلودگی راننده