Web Analytics Made Easy - Statcounter

رم - ایرنا - نشریه ایتالیایی فانوس در آستانه روز اربعین نوشت: جمعیتی بی پایان از زائران ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین، نماد جاودانه مبارزه بشریت علیه بی عدالتی، استبداد و ظلم، در راه کربلا است.

به گزارش ایرنا، فانوس روز دوشنبه با عنوان 'میلیون ها زائر ایرانی در راه کربلا' افزود: زائران ایرانی از شهرهای مختلف به سوی کربلا راه افتاده تا در عرض 50 روز خود را به مقصد برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زائران از طریق بصره وارد عراق می شوند و سپس برای شرکت در آیین اربعین به سوی کربلا می روند.
این نشریه نوشت: این مراسم عزاداری 40 روز پس از شهادت امام حسین(ع) سومین امام شیعیان برگزار می شود.
فانوس تاکید کرد: این مراسم عزاداری برای امام حسین(ع) نمادی از گرایش ابدی و دائمی حقیقت در برابر دروغ و مبارزه بشریت علیه بی عدالتی، استبداد و ظلم است، دلایلی که امام حسین(ع) چهارده قرن پیش برای آن شهید شد.
این نشریه افزود: سرکنسول ایران در کربلا پیش بینی کرد که بیش از 3 ملیون زائر ایرانی در مراسم اربعین در کربلا شرکت می کنند. همچنین گروهی متشکل از 200 پزشک و متخصص به همراه 10 تیم از جمعیت هلال احمر در طی این آیین مذهبی بر زائرین نظارت دارند.
فانوس نوشت: هر سال جمعیتی بزرگ از شیعیان برای عزاداری راهی حرم امام حسین در کربلا می شود. بسیاری از این زائران به زیارت حرم امام علی(ع) در نجف می روند. در سال های اخیر بیش از 20 میلیون زائر از سراسر جهان در این مراسم عزاداری شرکت کرده اند. ایران نیز 10 بیمارستان صحرایی در مناطق مرزی شلمچه، چذابه و مهران و همچنین در طول مسیر زائرین در عراق برای ارائه خدمات پزشکی مستقر کرده است.
تیم های پزشکی با تجهیزات پیشرفته برای این رویداد بزرگ بکار گرفته شده اند و حتی خدمات پزشکی هوایی نیز در صورت نیاز پیش بینی شده است.
اروپام**461**2040

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي اربعين كربلا ايتاليا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۵۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ هزار زائر از زنجان به مرقد امام راحل اعزام می‌شوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ بابایی از اعزام ۳ هزار نفر از زنجان به مراسم ارتحال امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: مسئولیت تهیه آمار و ساماندهی کاروان‌ها و خودرو برعهده سپاه استان است.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران در شهرستان‌ها نسبت به تشکیل ستاد اقدام و کمیته مربوط را فعال خواهند کرد، افزود: ایجاد هماهنگی و پیگیری برنامه‌ها رفع مشکلات برعهده کمیته‌ها خواهد بود و دستگاه‌ها باید همراهی لازم را داشته باشند.

دبیر ستاد برگزاری سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال امام راحل و قیام ۱۵ خرداد با بیان اینکه متولی کمیته، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان است، گفت: همراهی علوم پزشکی و نیروی انتظامی در این روز‌ها مد نظر است و تمهیدات لازم برای اجرای مطلوب این برنامه‌ها باید اندیشیده شود.

بابایی ادامه داد: استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها، مجامع امور صنفی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت‌های تعاونی مورد توجه است باید همکاری لازم در این راستا انجام شود.

دیگر خبرها

  • آمادگی برای میزبانی از ۴۰ هزار زائر بازی‌دراز
  • خیرین برای آزادی زندانیان و «زائر اولی‌ها» اقدام کنند
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۲۸ هزار زائر ایرانی در حج امسال شرکت می‌کنند
  • اعتراض دانشجویان به تعطیلی ۲۳ ماهه مسجد دانشگاه شریف
  • ۲۸ هزار زائر ایرانی در حج امسال شرکت می‌کنند
  • ۳ هزار زائر از زنجان به مرقد امام راحل اعزام می‌شوند
  • رونمایی از نشریه منش استادی با محوریت اساتید قرآنی درمشهد
  • ثبت‌نام ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • ۴۰۰۰ زائر از کردستان به حرم امام خمینی(ره) اعزام می‌شوند
  • نمایه شدن نشریه معروف مطالعات مدیریت دانشگاه تهران در پایگاه SSCI